shampoo action

Gestart door blastaway, 25-02-2014 09:32:19

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Ik was zo veel mogelijk met enkel water en hier en daar eens met Dodo Juice en dan 2/3 keer per jaar de Collinite 845
( wat een geweldige simpele wax is om aan te brengen en uit te poetsen) en de auto staat dan eigenlijk het hele jaar door goed in de glans.

Eerste spetters naar een wax behandeling.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

ZC3rr0r

Ik was ook altijd van de "goedkoop wast ook schoon" en ik ben ook eigenlijk helemaal niet zo'n fan van Meg's NXT.

Wel is mij opgevallen dat sinds ik ben overgestapt op de Barier Reef shampoo van Surf City Garage ik veel minder poetskrasjes (swirls) maak bij het wassen (ondanks gritguard en twee emmer methode).

Ik ga dan ook niet meer terug naar een el-cheapo autoshampoo, het prijsverschil is het mij zeker waard.

Bouke

Citaat van: ZC3rr0r op 04-03-2014 00:29:51
Ik was ook altijd van de "goedkoop wast ook schoon" en ik ben ook eigenlijk helemaal niet zo'n fan van Meg's NXT.g

Wel is mij opgevallen dat sinds ik ben overgestapt op de Barier Reef shampoo van Surf City Garage ik veel minder poetskrasjes (swirls) maak bij het wassen (ondanks gritguard en twee emmer methode).

Ik ga dan ook niet meer terug naar een el-cheapo autoshampoo, het prijsverschil is het mij zeker waard.
Probeer is born to be mild van dodo juice, dat is een hele fijne

Ries van de Zilverschuit

Dat kan ik alleen maar beamen. Lekker exotisch kleurtje, heerlijk luchtje, lekker veel sop en het lijkt wel of het water anders, zachter aanvoelt. En volgens mij wast het gewoon goed schoon. De Collinite-was blijft in elk geval goed zitten.

Kost wel wat, maar ik gebruik het dopje als maatbeker (zou best nog wel wat minder kunnen). Eentje per emmer en dan gaat die fles best lang mee.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

ZC3rr0r

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 04-03-2014 10:23:05
Dat kan ik alleen maar beamen. Lekker exotisch kleurtje, heerlijk luchtje, lekker veel sop en het lijkt wel of het water anders, zachter aanvoelt. En volgens mij was het gewoon goed schoon. De Collinite-was blijft in elk geval goed zitten.

Kost wel wat, maar ik gebruik het dopje als maatbeker (zou best nog wel wat minder kunnen). Eentje per emmer en dan gaat die fles best lang mee.

Zodra de Barrier Reef op is zal ik dat eens proberen.
Kan wel nog lang duren overigens, want dat spul heb je ook maar minimaal nodig voor goede resultaten.

En lekker ruiken doet 't ook zeker :)

The Volvoboy

Ik heb nu voor de grap eens Poorboys Super Slick & Wax geprobeerd. Je merkt wel degelijk dat er wax in zit, je ziet dat de beading een 'boost' krijgt na een wasbeurt. Ik zit te twijfelen of ik hierna weer voor de Poorboys ga of weer voor de DJ Born To Be Mild. Die laatste vond ik wat prettiger qua schuimen en glijdt wat beter over de lak heen had ik het idee.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

rogerV701998

Citaat van: The Volvoboy op 04-03-2014 19:33:40
Ik heb nu voor de grap eens Poorboys Super Slick & Wax geprobeerd. Je merkt wel degelijk dat er wax in zit, je ziet dat de beading een 'boost' krijgt na een wasbeurt. Ik zit te twijfelen of ik hierna weer voor de Poorboys ga of weer voor de DJ Born To Be Mild. Die laatste vond ik wat prettiger qua schuimen en glijdt wat beter over de lak heen had ik het idee.

Wat hebben die producten allemaal belachelijke namen. :eusa_eh:

rpakuypers

Citaat van: rogerV701998 op 04-03-2014 19:45:40

Dat is "catchy" en geeft het gevoel dat het beter werkt ............. ;)

Groet,
Roger

t5karel

Allemaal marketing Roger..,allemaal marketing.. ;D
Had laatst varkenshaas.. Liep voor geen meter! Ten einde raad, er een lange satéprikker ingedouwd.. Naambordje d'r voor, "haas op stok"
De dames konden er niet tegen produceren..  :eusa_dance: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

rogerV701998

Citaat van: t5karel op 04-03-2014 19:55:09

Allemaal marketing Roger..,allemaal marketing.. ;D
Had laatst varkenshaas.. Liep voor geen meter! Ten einde raad, er een lange satéprikker ingedouwd.. Naambordje d'r voor, "haas op stok"
De dames konden er niet tegen produceren..  :eusa_dance: ;D

;D ;D

BBS

Even een andere vraag m.b.t. wassen/poetsen.
Ik ben een zogenaamde "luie" poetser, áls er al gepoetst wordt. ::)
Hoe gaat te werk? Ik was de wagen, droog hem en zet hem in de garage. De volgende dag ga ik aan de gang met de poetsmiddelen. Ik gebruik een Meguiar wax met carnauba wax. Ik heb geen DAP poetsmachine en ik ben ook niet van plan om er 1 aan te schaffen.

Welke poetsmiddelen kan ik gebruiken om op een simpele manier een mooie diepe glans te verkrijgen?
Ik heb begrepen van Bouke dat er een middel is "black Hole" van Poor Boys voor de donkere en rode kleur en ik ben van plan om een keer collinite 915 aan te schaffen voor de wax (beschermlaag).
Maar welke shampoo kan ik dan het beste gebruiken?
Volvoloos....

Bouke

Kijk iig naar ph neutrale.

BBS

Welke zou jij zelf adviseren dan Bouke? Ik wil max 2x per jaar de wagen in de wax zetten, dus zo lang moet het houden...
Ik moet namelijk die Black Hole toch bij jou bestellen namelijk... ;)
Volvoloos....

Martijn_B

Wax: collinite of een moderne sealer, geen glaze en een ph neutrale shampoo (btbm bijv)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

The Volvoboy

Waarom geen glaze als ik vragen mag?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km