turbo kapot of andere oorzaak van inhouden bij belasting?

Gestart door ruspek, 02-03-2014 19:55:18

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

Hallo Allemaal,

vandaag met de aanhanger (huif) op pad om een piano op te halen.
Op de heenweg geen enkel probleem, auto trok gewoon, niets noemenswaardig.
(alhoewel: ......daar kom ik straks op)

Op de terugweg met iets wind tegen én de piano (200kg) in de bak kwam ik niet eens fatsoenlijk de viaducten op.
Het leek wel of de auto "verzoop" ik moest terug naar z'n 3 om de 80 enigzins te houden. Had het gevoel dat als ik maar heel rustig gas gaf de auto sneller op snelheid kwam dan bij veel gas.
Ook het bekende "turbogevoel"(inkomen van de turbo) was er niet.
Nadat ik thuis de piano had gelost nog even een stukje proberen en de auto ging weer redelijk vooruit.

De auto heeft een aantal weken terug nieuwe distributie gehad sindsdien heb ik het gevoel dat de auto wat trager is.
Heeft dit met de turbo te maken, met de timing van de brandstofpomp of kan het ook wat anders zijn?

graag reactie en tips
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

volvobug

Het is natuurlijk verleidelijk een verband te leggen met de distributiewissel, maar niet zeker natuurlijk. Controle van de timing (tandje verschil is zo gemaakt) om te beginnen, en zitten alle vacuümleidingen op hun plek?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

--BUMP--

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ruspek

Ik zal eens zoeken.
Wat stuurt de vacuumslang aan als ik vragen mag?
Groet Ruben

weyert

welke storingscode heb je, ik had nl. code 121 de lucht hoeveelheid meter met deze storing verliest de motor behoorlijk wat pk-s
het kan zijn dat de lhm alleen vies is of opnieuw afstellen op 1.5volt
v70 tdi 1998

elianmars

Citaat van: ruspek op 03-03-2014 06:25:18
Ik zal eens zoeken.
Wat stuurt de vacuumslang aan als ik vragen mag?

TCV, zwart dingetje met drie vacuümslangen erop. Hangt aan/in de buurt van luchtfilterhuis.

Sbv

rookt de auto ook meer ?
Foutcodes ?

intercooler lek ?
vacuumslang defect ?

ruspek

Ik heb pas woensdag tijd om de auto aan de kabel te hangen ivm foutcodes.

Het kleine kastje met vacuumslangetjes ken ik maar hoe kan daar de oorzaak liggen?

Hoe kan ik de luchthoeveelheidsmeter opnieuw instellen dan? Is die doorcte meten?
Groet Ruben

Ewout Schalkwijk

Ik gok op LMM ('97 -'98) of LHM ('99-). ik heb het gehad met mijn 850TDI en het reed af en toe net als een invalide autootje. Na opnieuw starten was het weer weg. Na twee dagen was ik er zo flauw van dat ik het laten vervangen. Power was meteen weer helemaal terug.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

ruspek

Is die door te meten?
Of geeft ie foutcode af?

Om nl. " zomaar" een lmm te vervangen vind ik ze iets te duur voor ;D
En een tweedehands.......risico te groot dst ie ook niet goed is.
Groet Ruben

weyert

kijk eerst maar welke foutcode's je krijgt, ik heb een lhm in mijn 1998 tdi ik denk  dat in een '99 al een lmm zit
v70 tdi 1998

Ewout Schalkwijk

Kan zijn dat ik ze weer door elkaar haal. Ik onthou het nooit welke nou welke is. Maakt ook niet zo veel uit. Als die kapot is dan zijn de symptomen bij beide hetzelfde.

Idd niet vervangen voordat de boel is uitgelezen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

weyert

v70 tdi 1998

ruspek

Ben ik nog niet aan toe gekomen.
Auto rijdt iook weer als normall ???
Ik gok dus ook op de lmm.
Als ik weer eens veel tijd heb ( software moet opnieuw worden geinstalleerd en ik heb nu alleen nog maar win 7)
Groet Ruben