turbo kapot of andere oorzaak van inhouden bij belasting?

Gestart door ruspek, 02-03-2014 19:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

belgiantsm

Ik heb ook een turboprobleem, maar bij mij is het EFI-145.  Dus anders, om de luchtmassameter, TCV en laaddruksensor uit te sluiten heb ik die gewoon overgezet van een andere Volvo, zelfde bouwjaar, zelfde motor (MSA 15.7).  Maar probleem blijft.  Dus ga ik dit weekend de signaalkabels proberen uitmeeten, of er geen breuk inzit, vermits het EFI-145 lampje (motormangementlamp dus) na 2 sec van het starten van de motor al begint te branden.  Dus als je iemand kent die ofwel zo een TCV heeft liggen of luchtmassameter (ik heb gewoon filterdeksel met slangetjes en al uitgewisselt) fout resetten, en kijken of de fout terug komt, komt ze terug dan is het iets anders.  komt ze niet terug dan weet je het min of meer zeker. 

UserID6342

Ja, hebben we (meerdere zelfs) zowel de LMM als LHM als TCV liggen hier voor de diesels ;D

Ewout Schalkwijk

Als je Duits kunt lezen, vind je hier alle info over onze motoren. Helaas ben ik waarschijnlijk nu een poosje uitgeschakeld. :'(

http://volvopedia.de/index.php?title=D5252T


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

belgiantsm

En aan de turbocompressor hangt ook een dikke rubberen buis, met daarin ook nog een magneetklep en signaalkabel. Als het uitlezen van de signaal kabels bij

me niets opleverd, dan is dat het onderdeel dat ik met de V70 eens gaat uitwisselen. 

Maar aan de TCV en luchtmassameter hangt ook ne signaal kabel, de fout kan nog altijd daarin zitten, een breuk ofzo. 

Ik zou graag de signaalkabels van mijn V70 ook eens uitwisselen met de S70 , maar dat hangt er van of of dat zomaar te doen is. 


@ Ewout: Uitgeschakeld?

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

belgiantsm

Oei, ook problemen  :( Hopelijk komt dat ook terug goed, zou zonde zijn.