Nieuwe versterker/receiver

Gestart door FGG, 12-03-2014 20:09:29

Vorige topic - Volgende topic

LQDI

Zo'n soundbar, sonos, etc etc is wel leuk en aardig maar zoiets laat je als als audiofiel wel links liggen hoor ;)

StefanCJ

Soundbar? Hmm ... Mijn schoonouders hebben zo'n ding van Böse en zijn er helemaal weg van. Ik vind het nergens naar klinken, vreselijk.

NinaPaul

En het liefst in de auto dan een waardeloos setje, want anders is het "pauper" ;)

Terwijl veel mensen toch echt meer uren muziek luisteren in de auto dan thuis ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

855-Champagne

Citaat van: StefanCJ op 25-03-2014 19:15:00
Soundbar? Hmm ... Mijn schoonouders hebben zo'n ding van Böse en zijn er helemaal weg van. Ik vind het nergens naar klinken, vreselijk.

Daarom ook mijn opmerking een paar posts terug.
Ik heb voor de tv een Harman Kardon soundbar echt een aanrader top geluid voor de tv maar met muziek is het helemaal niks, maar miss ben ik ook verwent met mn electrostaten.

ZC3rr0r

Tja, ieder z'n meug :)

Een soundbar heeft wat mij betreft (net als al die 3-2-1- Bose meuk) altijd het probleem dat het geluid niet goed 3d weergegeven kan worden omdat je domweg speakers tekort komt.
Zegt niks over de kwaliteit van het geproduceerde geluid uit die soundbar (er zijn er absoluut meerdere te vinden met geweldige speakers) maar wel over de beleving.

Wel kan ik snappen dat sommige mensen het mooier vinden dat de klassieke 5.1 setup met sattelieten voor en achter en een sub die alles vanaf midlaag moet inkleuren.
Ik heb zelf ook een tijdje een dergelijke setup gehad, en dat is met name voor muziek gewoon bagger.

Mijn nieuwe setup wordt dan ook een set kwaliteitszuilen voor, sattelieten achter en opzij en een dubbele sub. Dan heb je goede muziekbeleving (zuilen) en een goede film/game beleving (rest v.d. setup).

En zodra je ooit een dubbele woofer setup hebt gehoord wil je niet anders meer....zo strak! :o

Marc O.

Waarom een dubbele woofer? Laag is toch niet richtingsgevoelig voor het gehoor?
...The Nile isn't just a river in Africa...

ZC3rr0r

Citaat van: Marc O. op 26-03-2014 10:03:11
Waarom een dubbele woofer? Laag is toch niet richtingsgevoelig voor het gehoor?

Correctie, dubbele SUBwoofer setup.
Het waarom wordt hier heel mooi uitgelegd: http://www.audioholics.com/subwoofer-setup/two-subs

Maar eigenlijk moet je het horen, het laag en sublaag wordt ontzettend veel strakker tijdens films met veel actie.

heutink

Citaat van: 855-Champagne op 25-03-2014 19:29:28
Citaat van: StefanCJ op 25-03-2014 19:15:00

Daarom ook mijn opmerking een paar posts terug.
Ik heb voor de tv een Harman Kardon soundbar echt een aanrader top geluid voor de tv maar met muziek is het helemaal niks, maar miss ben ik ook verwent met mn electrostaten.
:D
aha nog een bezitter van elektrostaten.........ik heb zelf een setje  audiostatic ES300RS......
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Kingfisher

Citaat van: blastaway op 12-03-2014 20:49:44
Ik heb ook een Onkyo alweer 3 jaar nu en heel tevreden over!
tx-nr609
Hier exact zo, super apparaat! Mits je de manual na 6 maanden eindelijk onder knie hebt..... :)

peteRRR

Hier een versterker,cd, met een equalizer van kenwood en een kenwood dolby surround met nog es 2 warefedale boxen drop.( best een aardig geluid )
Staat al 7 jaar on aan geraakt,...op de 1 of andere manier heb ik er niks meer mee,...misschien toch maar weer eens aanzetten?

Ging vroeger nogweleens naar het oude Stafhorst om op de bovenste verdieping te kwijlen naar al de apparatuur die je daar kon beluisteren.

Groet.

Edit;hier nog een subtiel setje voor in de huiskamert,.. ;D

http://www.brandnewfresh.nl/2010/07/26/mijn-vrouw-wilde-graag-af-van-al-die-snoeren-in-de-woonkamer-van-de-dolby-surround-set/
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Dane

Citaat van: glenfiddich1983 op 21-03-2014 17:43:04
Moah, het is het volvo 850 forum, niet audiofreaks.nl ;)
Daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in :)

StefanCJ

Peterrrr, bij Staffhorst hadden ze mooi spul inderdaad.

heutink

Citaat van: StefanCJ op 31-03-2014 18:52:17

ja dat weet ik ook nog wel, en ik woon alweer 36 jaar in Enschede
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

razorx

Meerdere zeggen het en ik kan het bevestigen: NAD is fijn en lekker sober.
Houd je van een wat "Brits" geluid zijn luidsprekers van KEF een goede match.
Het hangt natuurlijk ook af van de acoustiek van je woonkamer en je smaak.

peteRRR

Citaat van: heutink op 31-03-2014 19:09:18
Citaat van: StefanCJ op 31-03-2014 18:52:17

ja dat weet ik ook nog wel, en ik woon alweer 36 jaar in Enschede
8)

Was wel een paar keer per jaar dat je die kant op ging,nieuwtjes bekijken en als laatste naar "de" verdieping,....en dan ging het vanzelf van ,..Poingg. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla