Pakkie's D5 belevenissen: hij is verkocht

Gestart door Pakkie, 13-03-2014 14:32:27

Vorige topic - Volgende topic

Pakkie

Inmiddels uiteraard al weer geruime tijd in NL waar hij prima start. Gezien dat punt en tijdgebrek heb ik nog niet naar het start-euvel kunnen laten kijken. Binnenkort gaat het er dan toch van komen.

Verder is er weinig spannends te melden behalve het feit dat hij het prima doet. Hij is inmiddels twee maanden in bezit en er staan alweer 10.000 km bij sinds aanschaf  :o

De foutmelding van de mistlamp begon me inmiddels wel tegen te staan dus gisteren maar eens aan de knutsel gegaan. Bij aankoop was het onderste deel van de linker achterlicht-unit stuk dus bij Rima een andere unit gehaald. Thuis gemonteerd om er vervolgens achter te komen dat de mistlamp het niet doet  ??? Lampjes wisselen had ook geen resultaat dus Google maar eens aangeslingerd en al snel was het probleem duidelijk. Ik heb van Rima een Engelse unit gekregen waar de mistlamp uiteraard niet links zit  :evil: Daartoe zit er een onderbreking links onder de stekker zoals je op onderstaande linker foto kunt zien (rechts is een Europese unit).

Unit weer uit de auto gehaald. Dit gaat erg makkelijk en met goed gereedschap hoef je helemaal niet veel plastic delen te verwijderen. Oude unit erbij gepakt en daar een stukje tussenuit geslepen met de dremel:

In de nieuwe unit twee plastic puntjes weggeslepen met de dremel, gaatjes geboord en het stukje uit de oude unit er tussen geschroefd zodat er weer een verbinding is. Et voila, Pakkie heeft weer een werkend mistachterlicht en geen storingmelding meer :)

Afgelopen zaterdag voor het eerst met onderstaande combinatie richting de Eifel gegaan. Hangt slechts 1.450 kg op de kogel dus dat ging prima. Het is daar nogal heuvelachtig en dus bak in de manual stand gezet want hij schakelt soms wat vroeg op in de automatische stand. Het volgende fenomeen deed zich voor: bij opschakelen bij ca. 70-80 km/u van 3 naar 4 valt hij heel even (ca 0.5 sec) terug van 3200 tr naar 2900 tr om vervolgens in een fractie van een seconde terug te zakken naar 2000 tr. Het kan best zijn dat ik er enkele 100-en tr naast zit, maar waar het me om ging is de "tussenstap" van 3200 naar 2900. Is dat normaal? Bij mijn X5 ging hij direct van 3200 naar het bij de hogere versnelling horende toerental wat in dit geval dus 2.200 tr is.

JeffreyC

Citaat van: Pakkie op 05-05-2014 14:27:06

Afgelopen zaterdag voor het eerst met onderstaande combinatie richting de Eifel gegaan.

http://ring-world.nl/Foto%27s/2014/05-03/P5034244.JPG

Ik was zaterdag ook bij de Ring, maar alleen om te kijken.
Ik dacht al een "bekende" 205 over de baan te zien gaan :eusa_clap:, toen eindelijk de baan open ging :eusa_doh:
Ziet er toch wel stoer uit die "kleine" auto's die best goed met de grote mee komen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Pakkie

De 205 is op de Ring inmiddels een zeldzaamheid dus als je een groene op NL platen ziet die redelijk rond gaat dan is de kans groot dat ik het ben. Met mijn 160 pk op 850 kg en wat rondjes ervaring (> 1.500) kan ik het dikke spul inderdaad aardig bijbenen :)

Afgelopen zaterdag nog heel rustig aan gedaan want ik moest echt weer even in het ritme komen na 1,5 jaar. Zoals je wellicht weet heb ik een site met allerlei ringinformatie. Een verslag van afgelopen zaterdag kun je hier vinden.

reneetje

Heb deze zondag bij de ring eens goed bekeken , imposant hoor... :o

Supra met 820 pk , en met een back fire knallen uit de uitlaat waar je bang van werd ....

Man kwam weg net onder London , en was zaterdag niet aan rijden toe gekomen , door de storing, dus draaide op zondag deze perfecte wagen de baan op

Ook nog een witte 855 turbo uit de UK , draaide ook mooi zijn rondjes met beste vuur knallen uit de uitlaat  :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Taranis

Citaat van: Pakkie op 05-05-2014 14:27:06
Afgelopen zaterdag voor het eerst met onderstaande combinatie richting de Eifel gegaan. Hangt slechts 1.450 kg op de kogel dus dat ging prima. Het is daar nogal heuvelachtig en dus bak in de manual stand gezet want hij schakelt soms wat vroeg op in de automatische stand. Het volgende fenomeen deed zich voor: bij opschakelen bij ca. 70-80 km/u van 3 naar 4 valt hij heel even (ca 0.5 sec) terug van 3200 tr naar 2900 tr om vervolgens in een fractie van een seconde terug te zakken naar 2000 tr. Het kan best zijn dat ik er enkele 100-en tr naast zit, maar waar het me om ging is de "tussenstap" van 3200 naar 2900. Is dat normaal? Bij mijn X5 ging hij direct van 3200 naar het bij de hogere versnelling horende toerental wat in dit geval dus 2.200 tr is.

Ja, dat is normaal. Ondanks dat je op de manual stand rijdt, pakt ie toch de koppelomvormer erbij. En dat is precies de reden dat je met zware last erachter niet al te lomp moet trappen ;)

Pakkie

Thanx Taranis voor je reactie. Gelukkig dus niets om me zorgen over te maken :)
Lomp trappen doe ik sowieso al niet met de D5 en zeker niet met een aardige last erachter. Gelukkig valt het gewicht daarvan nog wel mee met zo'n licht 205-je op de kar.

NinaPaul

Backfires komen niet uit de uitlaat.

Het zijn explosies (fires) in het inlaat gedeelte (back).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Marty__Mouse

Het probleem met de mistlamp mooi opgelost!  :eusa_clap:
Altijd mooi te zien hoe inventief mensen worden van dergelijk problemen..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Laguna-S60R

Citaat van: reneetje op 05-05-2014 20:32:53
Heb deze zondag bij de ring eens goed bekeken , imposant hoor... :o

Supra met 820 pk , en met een back fire knallen uit de uitlaat waar je bang van werd ....

Man kwam weg net onder London , en was zaterdag niet aan rijden toe gekomen , door de storing, dus draaide op zondag deze perfecte wagen de baan op

http://oi62.tinypic.com/2mf0j95.jpg

Ook nog een witte 855 turbo uit de UK , draaide ook mooi zijn rondjes met beste vuur knallen uit de uitlaat  :angel:

damnnnn :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

ooit hé...  :-[ :-[
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Pakkie

Citaat van: Marty__Mouse op 06-05-2014 13:52:38
Het probleem met de mistlamp mooi opgelost!  :eusa_clap:
Altijd mooi te zien hoe inventief mensen worden van dergelijk problemen..  ;D
Thanx, solderen leek me niet echt makkelijk met mijn gassoldeerpistooltje dus maar iets anders bedacht wat zeker net zo goed werkt. Ik had natuurlijk ook terug kunnen gaan naar Rima en die lui verrot kunnen schelden ;) Dit was iets makkelijker en ik heb in ieder geval weer een functionerende mistlamp en geen storingsmelding meer.

Pakkie

Eerder dit jaar op de wintersport wilde hij niet lekker starten zoals ook ergens op de voorgaande pagina's te lezen viel. In Nederland geen last meer van gehad wat op zich niet vreemd is aangezien hij hier niet een paar dagen stil heeft gestaan met temperaturen ver onder het vriespunt :). Wat bleek het euvel? Interne lekkage op injector één dus daar is een nieuwe in gegaan. Tevens preventief de gloeibougies vervangen want dat leek me soweiso geen kwaad kunnen.

Verder is het een heerlijke auto om ca. 6.000 km per mnd mee af te leggen  :)

grijzev70tdi

Is een bekend euvel. Bij de vorige hebben we ze alle 5 vervangen  :eusa_shifty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Dan heb je wel pech gehad. Bij mijn vorige in 413.000 km niet 1 stuk.

Snellebaksteen

Bij mij ook nog geen last, 420kkm and counting
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

Tja, bij ons waren ze na 3 a 3,5 ton versleten
Grolsch, het klinkt al lekkerder