Ervaringen niet-originele remschijven en veren?

Gestart door Frank_V70, 16-03-2014 16:33:49

Vorige topic - Volgende topic

Frank_V70

Ok, deze post is misschien voor velen vloeken in de kerk... maar binnenkort krijg ik nieuwe remschijven voor (trillend stuur bij het remmen) en nieuwe veren achter. Origineel per schijf zo'n 9 tientjes, echter zie ik op internet heel veel alternatieven voorbijkomen voor veel minder eurootjes (zo'n 4 tientjes per schijf). Dat lokt bij mij de vraag uit:

- Iemand ervaringen met niet originele remschijven (en dan natuurlijk het liefste ook positieve)?

En now I'm at it:

- Iemand ervaringen met niet originele achterveren (geen nivomats)?

Ze zijn bestemd voor een V70 classic uit 1999. (2.5 10v).

Thanks.....

Frank

petrolhead2.5

ik heb bosch schijven, gewoon prima spul. Goedkopere imitatie heb ik negatieve ervaringen mee. Veren tot nu toe nog nooit vervangen.

KIM

Ik denk dat er inmiddels zat over imitatie schijven op dit forum is geschreven.
De originele zijn altijd de veilige keus.

Vulk

Ik heb achter Brembo schijven zitten, die waren even oud als mijn voorste schijven. (voorste vorige week vervangen).
Vooraan had/heb ik origineel.

Voor was netjes weggesleten, achter heb ik overal roestpuntjes zitten op het remoppervlak. Over hoelang imitatie meegaat t.a.v. origineel kan ik niets zeggen, heb voor altijd origineel gehad. Als ik ze achter ga vervangen komt'r ook origineel gerief onder.

rovelra

http://www.pkwteile.de/ersatzteile-suche?keyword=bremsscheiben&maker_id=120&model_id=1820&car_id=7377

Geloof het of geloof het niet maar de goedkope van deze site voldoen ook , en zeker voor die prijzen

cornelis-b

Wat is origineel en wat is imitatie? Een Brembo schijf is een originele schijf net als een ScanTech schijf origineel is. Een Volvo schijf noemt men origineel maar Volvo maakt zelf geen schijven. Het is bekend dat TRW de draagarmen maakt. Ik heb zelf erg goede ervaring met remblokken van TRW en wie weet zijn de schijven van TRW wel exact het zelfde als de duurdere schijf uit de blauwe Volvo doos.

Ik heb nu schijven van Proparts (Proparts of Sweden) onder de wagen en ze bevallen me tot op heden prima voor 43 euro per schijf.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Nee, de remdelen van de 850 zijn aangekocht door volvo bij Até.
(Staat ook overal op de abs module etc.)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Citaat van: cornelis-b op 16-03-2014 17:40:00
Wat is origineel en wat is imitatie? Een Brembo schijf is een originele schijf net als een ScanTech schijf origineel is. Een Volvo schijf noemt men origineel maar Volvo maakt zelf geen schijven. Het is bekend dat TRW de draagarmen maakt. Ik heb zelf erg goede ervaring met remblokken van TRW en wie weet zijn de schijven van TRW wel exact het zelfde als de duurdere schijf uit de blauwe Volvo doos.

Ik heb nu schijven van Proparts (Proparts of Sweden) onder de wagen en ze bevallen me tot op heden prima voor 43 euro per schijf.

Ik kan je de draagarmen van TRW niet aanraden. Met 100.000 km waren deze bij mij versleten, dus ik vraag mij af of TRW dit aan Volvo levert.

cornelis-b

TRW levert ook de stuurkogels dus kan het verhaal wat ik hoorde wel eens kloppen dat de draagarmen daar ook vandaan komen. Hoorde dit bij de dealer  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien