Aandrijfassen en benodigheden ombouw AT-->>MT gestopt/on hold

Gestart door ray001, 19-03-2014 17:37:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ray001

Wil komende zomer van een AT naar een MT met mijn C70 T5 MY99

Nu heb ik een M56H-bak over kunnen nemen met een 850R koppeling.
Hier komt dus een single massa vliegwiel op als het goed is.(nog aanschaffen)

Nu is eigenlijk de vraag; passen mijn eigen aandrijfassen(met boutje) in deze bak zodat ik de eigen assen kan gebruiken?
Want ik heb ooit begrepen dat de assen met boutje en moer niet uit te wisselen zijn, klopt dit?

Heb ook begrepen dat er iets is met de price-as van de AT en MT bak?(dikte/bus)

En heeft iemand een link waar ik precies kan zien wat ik allemaal aan moet schaffen voordat ik over ga tot ombouw.
Want ik heb alleen de bak en koppeling op dit moment, de rest volgt


Bij voorbaat dank voor alle info.... :eusa_clap:






Sbv

pedalenbak
pookhandel
middenconsole weet ik zo niet of het over en weer past(Joost.....)

prefect

elektronica...
Je huidige motor management `verwacht` een AT..
Dat heeft vlgs mij ook wel effect

FrankvdAa

#3
Citaat van: Sbv op 19-03-2014 22:05:32
pedalenbak
pookhandel
middenconsole weet ik zo niet of het over en weer past(Joost.....)


Handbak
Schakelkabels
Schakeltoren
Pedalenbak incl. koppelingscilinder
Aanpassing remvloeistofreservoir tbv hydrolische koppeling
Aanpassing CC relais en extra sensor voor koppeling incl. vacuum en elektra
Aanpassing ECU
Koppelingset incl. hulpcilinder, drukgroep,...
SM vliegwiel

Middenconsole is hetzelfde bij x70.

Let wel, Joost en ik hebben dit gedaan op een MY98 of lager.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Sbv

gaskabel en cruise control zijn niet nodig daar het een MY99 is met electronisch gaspedaal

FrankvdAa

Dat vermoeden had ik al, vandaar dat ik erbij had gezet dat wij een MY98 ombouw hebben gedaan.

Voor wat betreft de prise as, van welk jaar is je bak/uit wat voor model komt deze? Ik weet me iets te herinneren van de nieuwere bakken een andere vertanding hebben, waardoor je ook een andere koppeling moet hebben.

Ik heb de bak en koppeling van een 850R en dan kan het gewoon.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

Citaat van: FrankvdAa op 20-03-2014 07:01:49
Citaat van: Sbv op 19-03-2014 22:05:32
pedalenbak
pookhandel
middenconsole weet ik zo niet of het over en weer past(Joost.....)


Handbak
Schakelkabels
Schakeltoren
Pedalenbak incl. koppelingscilinder
Aanpassing remvloeistofreservoir tbv hydrolische koppeling
Aanpassing CC relais en extra sensor voor koppeling incl. vacuum en elektra
Aanpassing ECU
Koppelingset incl. hulpcilinder, drukgroep,...
SM vliegwiel

Middenconsole is hetzelfde bij x70.

Let wel, Joost en ik hebben dit gedaan op een MY98 of lager.


Ik heb enkel (dankzij Frank :D) dat cc-relais aangepast en de cc. werkt gewoon. Ik moet echter nog steeds een extra pedaalschakelaar monteren, weet jij (Frank) hoe dat werkt? Moet je dat dan nog ergens op aansluiten?
Het is me laatst voor het eerst overkomen: ik reed lekker 120 km/u op de cc. en wilde ff terugschakelen. Koppeling in en hoppaaa, daar kwam de toerenbegrenzer  :eusa_doh: ;D

ray001

Citaat van: FrankvdAa op 20-03-2014 07:53:47
Dat vermoeden had ik al, vandaar dat ik erbij had gezet dat wij een MY98 ombouw hebben gedaan.

Voor wat betreft de prise as, van welk jaar is je bak/uit wat voor model komt deze? Ik weet me iets te herinneren van de nieuwere bakken een andere vertanding hebben, waardoor je ook een andere koppeling moet hebben.

Ik heb de bak en koppeling van een 850R en dan kan het gewoon.

De bak en de koppeling komen van dezelfde wagen, dus past op elkaar.
Staat mij alleen iets bij van de bak op de motor omdat een AT in de motor busje heeft oid?

Bak komt van een 850 en gaat nu op een C70 MY99,zou met een SM vliegwiel toch passen neem ik aan

Sbv

Denk even goed aan sensoren door snelheid etc. Ik weet niet welk bouwjaar de bak is.

Er zit een verschil in een bus op de prise as(?)

ray001

#9
Citaat van: Sbv op 20-03-2014 10:46:17
Denk even goed aan sensoren door snelheid etc. Ik weet niet welk bouwjaar de bak is.

Er zit een verschil in een bus op de prise as(?)

De bak komt van de auto van Martijn_B...net als de koppeling(850R)
Maar mijn auto is MY99,dus sensoren ed zitten niet meer op de bak dan?

Als het verschil op de price-as een kwestie van een bus is zou het moeten passen neem ik aan.
Heb gelezen dat het toplager vervangen dient te worden...zit in de krukas,daar waar de price-as in gaat

Ik stel een aantal vragen omdat ik het allemaal compleet wil hebben en niet voor verrassingen wil komen te staan als het omgebouwd gaat worden.

Dank je wel voor het meedenken...

Sbv

Kijk even goed naar de sensoren. de bak is dan denk ik van 95. Er staat me wat bij dat er een aantal sensoren op andere plekken zitten dan wel anders zijn.

Ga je het zelf doen of laat je de ombouw doen ?

ray001

Citaat van: Sbv op 20-03-2014 11:49:42
Kijk even goed naar de sensoren. de bak is dan denk ik van 95. Er staat me wat bij dat er een aantal sensoren op andere plekken zitten dan wel anders zijn.

Ga je het zelf doen of laat je de ombouw doen ?

Sander,dit soort dingen kan ik absoluut niet zelf...........geen brug/kennis/gereedschap
Dus van de zomer iemand zie te vinden via dit forum...

ray001

#12
Citaat van: Sbv op 20-03-2014 11:49:42
Kijk even goed naar de sensoren. de bak is dan denk ik van 95. Er staat me wat bij dat er een aantal sensoren op andere plekken zitten dan wel anders zijn.

Ga je het zelf doen of laat je de ombouw doen ?

Welke sensoren zitten er eigenlijk op een versnellingsbak/automaatbak?
Misschien kan iemand een pdf uit Vida hier posten?


FrankvdAa

Citaat van: ray001 op 20-03-2014 14:19:07
Citaat van: Sbv op 20-03-2014 11:49:42
Kijk even goed naar de sensoren. de bak is dan denk ik van 95. Er staat me wat bij dat er een aantal sensoren op andere plekken zitten dan wel anders zijn.

Ga je het zelf doen of laat je de ombouw doen ?

Welke sensoren zitten er eigenlijk op een versnellingsbak/automaatbak?
Misschien kan iemand een pdf uit Vida hier posten?



Sensor voor achteruitrijverlichting en evt. snelheidssensor, maar die zal bij jou toch al uit de ABS komen. Andere sensoren kan ik me zo even niet voor de geest halen (als ze er al zijn).
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

ray001

#14
Wil komende zomer alles wat nodig is compleet hebben om niet voor verrassingen komen te staan..

Er zijn meer componenten nodig lees ik hier en daar zoals, koppelings delen, remvloeistofpotje??,schakelunit,pedalenbak, ed
Heb op mijn AT aandrijfassen met een boutje, lees dat ik deze kan gebruiken op de MT...,maar dat assen met een boutje en moer weer niet onderling zijn uit te wisselen ??

Kan hier op het forum eigenlijk geen complete lijst vinden mede omdat er maar een paar mensen deze ombouw gedaan hebben

Wie heeft deze ombouw gedaan en heeft een lijst met benodigdheden, maar dan ook echt alles?.......thnx
Beetje lullig als bak eronder hangt en we missen dingen zodat hij niet compleet is en dus niet rijdt

Handbak  
[/b]Schakelkabels
Schakeltoren
Pedalenbak incl. koppelingscilinder
Aanpassing remvloeistofreservoir tbv hydrolische koppeling
Aanpassing CC relais en extra sensor voor koppeling incl. vacuum en elektra......Niet dringend,rijdbaar
Aanpassing ECU  Niet dringend,rijdbaar
Koppelingset incl. hulpcilinder, drukgroep,...
SM vliegwiel