Aandrijfassen en benodigheden ombouw AT-->>MT gestopt/on hold

Gestart door ray001, 19-03-2014 17:37:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Je hebt elektronisch gaspedaal. aanpassen van de vacuüm systeem van de CC is niet nodig
Ik weet van 2 mensen die de ombouw gedaan hebben en dat was beide op een 98-er auto. Het is niet een veel voorkomende ombouw.

arjen850

Koppelingsleidingen, en kijk even hoe of wat met druklager, en uitwendig koppelingscilinder die zijn verschillend. Ook al heb je ekectronisch gaspendaal, er zal dan toch nog steeds een cc schakelaar bij moetem. "Toplager" handbak automaat verschilt.

ray001

Ik heb besloten om meerdere redenen om dit project...AT--->>>MT niet te gaan laten plaats vinden.

En dan om meerdere redenen tw;

1/De kennis van mijn kant.en er zijn er maar weinig op dit forum die een MY99(ETM) naar MT omgebouwd hebben.
    Ik moet dit uitbesteden ,helaas

2/ Veel onderdelen zullen z.g.a.n. moeten zijn omdat het gewoon goed moet zijn, dus van een sloper zullen deze niet goed genoeg zijn.

3/ zullen de nodige technische problemen boven water gaan komen waar een oplossing voor verzonnen zal moeten worden....

4/ Als je de kosten gaat optellen aan het eind, ik denk met ombouw ergens min 1500-2000€ compleet kan ik beter of een schakelauto zien te pakken te krijgen en de mooie C70 weg, of deze als AT gewoon gaan kietelen tot waar ongeveer mogelijk is..

Maar wil de C Saffron niet zomaar weg doen, veel aan vervangen en weinig gelopen..
.

Dus helaas maar bedankt voor de reacties allemaal..............




Volvo850Luxury

Ik begrijp dus dat van MT naar AT wel makkelijk gaat maar andersom dus niet?

Wel jammer maar als het teveel werk/geld kost is het idd zonde.

FrankvdAa

Citaat van: ray001 op 23-03-2014 15:50:36
Ik heb besloten om meerdere redenen om dit project...AT--->>>MT niet te gaan laten plaats vinden.

En dan om meerdere redenen tw;

1/De kennis van mijn kant.en er zijn er maar weinig op dit forum die een MY99(ETM) naar MT omgebouwd hebben.
    Ik moet dit uitbesteden ,helaas

2/ Veel onderdelen zullen z.g.a.n. moeten zijn omdat het gewoon goed moet zijn, dus van een sloper zullen deze niet goed genoeg zijn.

3/ zullen de nodige technische problemen boven water gaan komen waar een oplossing voor verzonnen zal moeten worden....

4/ Als je de kosten gaat optellen aan het eind, ik denk met ombouw ergens min 1500-2000€ compleet kan ik beter of een schakelauto zien te pakken te krijgen en de mooie C70 weg, of deze als AT gewoon gaan kietelen tot waar ongeveer mogelijk is..

Maar wil de C Saffron niet zomaar weg doen, veel aan vervangen en weinig gelopen..
.

Dus helaas maar bedankt voor de reacties allemaal..............





Als je het uit zou besteden, denk dan maar snel aan 3k.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Citaat van: Volvo850Luxury op 23-03-2014 16:18:29
Ik begrijp dus dat van MT naar AT wel makkelijk gaat maar andersom dus niet?

Wel jammer maar als het teveel werk/geld kost is het idd zonde.

Bij MT naar AT zul je ook nog de kabelboom van de AT moeten hebben + TCU. Ik weet niet of dat voor een MY99 anders is, maar volgens mij is AT->MT nog altijd makkelijker. :eusa_think:
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

arjen850

Citaat van: FrankvdAa op 23-03-2014 16:24:35
Citaat van: Volvo850Luxury op 23-03-2014 16:18:29
Ik begrijp dus dat van MT naar AT wel makkelijk gaat maar andersom dus niet?

Wel jammer maar als het teveel werk/geld kost is het idd zonde.

Bij MT naar AT zul je ook nog de kabelboom van de AT moeten hebben + TCU. Ik weet niet of dat voor een MY99 anders is, maar volgens mij is AT->MT nog altijd makkelijker. :eusa_think:

is het ook, kan ik me nog wel herinneren ;D

Sbv

werk uitbesteden maakt het gewoon redelijk prijzig. Het is best wel te doen, maar wel op voorhand alle juiste zaken bij elkaar sprokkelen

UserID6342

Zie absoluut niet in waarom het een probleem zou moeten zijn....  Het is exact hetzelfde werk als een auto met conventionele gasklep ombouwen van AT naar MT, geen verschil alleen zul je de software voor de ETM opnieuw moeten laden en dan handbak software + ECU nemen.  Als je de PnP switch door lust en de kabel gewoon laat liggen, denkt de auto ook dat het een handbak is.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 24-03-2014 08:16:28
Zie absoluut niet in waarom het een probleem zou moeten zijn....  Het is exact hetzelfde werk als een auto met conventionele gasklep ombouwen van AT naar MT, geen verschil alleen zul je de software voor de ETM opnieuw moeten laden en dan handbak software + ECU nemen.  Als je de PnP switch door lust en de kabel gewoon laat liggen, denkt de auto ook dat het een handbak is.

Sofrware voor ETM kan toch maar eenmalig geladen worden?

UserID6342

Neuh, kan zo nieuwe opgepoft worden.  Alleen moet je nu de software van een MT ETM erop laten schrijven ipv automaat. En dat is even puzzelen voor de dealert, want normaliter word de software op chassisnummer besteld in Zweden als ze de auto aan Vida hangen en daar moet je nu even bijblijven dat ze dat op de andere methode gaan doen, anders weer verkeerde software erop.

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 24-03-2014 08:16:28
Zie absoluut niet in waarom het een probleem zou moeten zijn....  Het is exact hetzelfde werk als een auto met conventionele gasklep ombouwen van AT naar MT, geen verschil alleen zul je de software voor de ETM opnieuw moeten laden en dan handbak software + ECU nemen.  Als je de PnP switch door lust en de kabel gewoon laat liggen, denkt de auto ook dat het een handbak is.

Dat dacht ik eigenlijk ook al, bij een '99-er C70 is het toch niet ineens heel anders?
Ik weet dus alleen nog steeds niet of de vertanding van zo'n 'nieuw' type as anders is.
Ik heb zelf zo'n '99-er bak liggen en deze zou ook op mijn '98-er V70 moeten. Navraag leert me dat enkel het druklager anders is bij de nieuwere types (hydraulisch) maar dat is ook zo aan te passen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64425.0.html

Martijn_B

Citaat van: Dirk342 op 24-03-2014 08:16:28
Zie absoluut niet in waarom het een probleem zou moeten zijn....  Het is exact hetzelfde werk als een auto met conventionele gasklep ombouwen van AT naar MT, geen verschil alleen zul je de software voor de ETM opnieuw moeten laden en dan handbak software + ECU nemen.  Als je de PnP switch door lust en de kabel gewoon laat liggen, denkt de auto ook dat het een handbak is.

Yup...iets wat ik Ray ook al vertelde. Ik denk dat alles valt of staat met een goede checklist. Rustig spulletjes bij elkaar vinden en zorgen dat alles compleet is. Je niet het bos in laten sturen met incomplete informatie of je af laten schrikken doordat je op dit moment even zo snel de benodigde werkzaamheden niet overziet. Het is nou ook weer geen rocket science.. en deze C70 verkopen en daar een in zeer goede staat 850 T-5R/R voor kopen... de echt goede (op vergelijkbaar niveau met je huidige C70) pik je er ook niet voor <4k uit.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software