originele tuning.

Gestart door Remy40, 22-03-2014 14:19:54

Vorige topic - Volgende topic

Remy40

Kan ik de ecu van mijn sloper 2.4 170 pk automaat uit 2000 zo in mijn bi-fuel met 140 pk uit 1999 steken?

Ludo

Nee, een bi-fuel heeft 1 ecu voor benzine en lpg.

sappie

Om maar niet meteen een nieuw topic te beginnen...
Kan het voor mijn automaat kwaad om van 140 naar 170 te gaan?
Zitten er software verschillen in de automaat tussen de 140 en 170 pk versie?
Wat zou chippen van 140 naar 170 kosten en vooral waar kun je dit het beste laten doen?
Rij nu een 140 pk s70 met 5 bak, hiervoor een 170 pk s80 met 5 bak automaat, vond gevoelsmatig de s80 sneller en daarom denk ik erover om te chippen..motor en bak nu 163.000 gelopen.

Miel850

Als je sneller wilt kun je beter een turbo kopen.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

pcpg.janssen

Met die kilometerstand snap ik dat-ie z'n huidige auto voorlopig houdt.

Van 140 naar 170 PK is geen probleem voor de bak of koppelomvormer. Die zijn namelijk identiek voor de ongeblazen modellen.
Pas als je aan de turbo gaat, krijg je ook aanzienlijk meer koppel wat een probleem zal gaan opleveren met de koppelomvormer van de ongeblazen modellen. Overigens zijn de frictieplaten in de diverse bakken onderling gelijk. De grote verschillen zitten in de koppelomvormer, de TCM en de ratio's.

Jurijn R

CiteerWat zou chippen van 140 naar 170 kosten en vooral waar kun je dit het beste laten doen?

Keep on dreaming. Dit zal niet lukken met een chipkuurtje. :eusa_naughty:

Arjanestate

Met een ongeblazen 2.4 20klepper vanaf MY99 wel. Die waren in 140 en 170pk versie te krijgen.
854 T-5 ROOD 1994

Maarten-t5

Vaak is de 140 pk versie exact gelijk aan de 170 pk versie motorisch gezien.
De 1e is dmv de mapping van de torque request tov de gaspendaalstand geknepen tot 140 pk.
Chippen naar 170 pk zou geen probleem moeten zijn.

Vraag me af of de n/a s70 wel n me7 heeft. De s60 heeft een denso ecu waar ik helaas weinig over heb gevonden tot nu toe.

Arjanestate

Waarom zou de S70 geen Me7 hebben en de V70 wel? Mij vorige S70 uit 99 had ook gewoon het nieuwe type blok met ETM en penbobines.
854 T-5 ROOD 1994

Maarten-t5

Tis meer de vraag of de n/a s/v/c 70 auto's een me7 ecu hebben. De turbo modellen hadden die iig sowieso natuurlijk.
Zoals gezegd, de s60 n/a heeft een denso ecu, maar de turbo modellen weer me7/med9 (direct injection). Nu kan het zijn dat ik modeljaren door elkaar haal, maar het zal niet de 1e keer zijn dat het n/a model niet dezelfde ecu heeft als het turbo model.

Een denso ecu kan trouwens net zo goed een nieuw type blok met penbobines en een elektronisch gasklephuis aansturen.

Mocht het me7 zijn is het vrij eenvoudig om de verschillen te vinden tussen de beide tunes.