5 cil is 4 geworden

Gestart door 54johan, 19-12-2004 19:31:57

Vorige topic - Volgende topic

54johan

Hallo,

Nieuw op dit mooie forum, sinds aug. in het bezit van een hele mooie 850 2.5 20V estate uit 94.
Loopt heerlijk ondanks zijn hoge km stand.
Vandaag begon ie helaas weer eens op 4 cil te lopen, heb dat al eerder gehad en toen de bougies vervangen cil drie was heel vet. de bougiekabel afgedroogt en bougiedop van wat tape voorzien en gaan met die banaan. Geen probleem meer tot vandaag dus.
Mijn vraag is wat nu hele kabelset vervangen of zijn die los te koop? Auto loopt op LPG dus ik moet wel een goede verbranding hebben ivm backfire, eerste keer lag nl het luchtfilter los.
Komt dit probleem vaker voor of is dit weer iets van dat heb ik nu weer?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Johan

Rad

Ik zou me eerder afvragen waarom die bougie in cilinder 3 zo vet is geworden.

thuur

Vervangen die hap! Je hoeft niet perse naar de Volvo-dealer, ook een redelijke automaterialenzaak kan je aan een merk-setje helpen. Kabels zijn niet goedkoop, maar dan heb je ook wat ;)

En dan als de bliksem achterhalen waarom die bougie zo vet is.... Of was ie vet aan de buitenkant? Dat zal je olie-bijvul-dop zijn, die willen wel eens lekken.

Als de bougie van binnen (elektrode) vet is, dan zou ik ook maar eens nieuwe kaarsjes erin draaien ;)

Gr 8)

54johan

Bedankt voor het mee denken, hij loopt weer prima.
Middelste bougiedop was vet geworden door de olie vuldop.
Niet dat de dop er vaak afkomt om te verversen maar een drupje is genoeg dus om de boel te ontregelen. De boel even schoon gemaakt en voor de zekerheid ingespoten hierna geen centje pijn meer gehad.

RonnieDuck

De rubbere ring van de olievuldop gelijk even vervangen. Door de warmte versteend deze op den duur en sluit hij niet meer goed. karwei van 2 telen en tja wat kost nu een rubbere ring??? 1 euro??

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

54johan

Dat zou dan iets zijn wat wel betaalbaar is.
Heb bij de dealer gevraagt om een bougiekabelset €134, ex.btw schrok daar wel wat van.

ed

kijk eens bij www.fcgproton.com of www.estateservices.nl
Daar kost een kabelsetje een heel stuk minder. Bij groton heb ik hem ook besteld. Hele goede sevice, en snelle levering. Ik was iets van 60 euro kwijt incl verzendkosten. Dit zijn de originele kabels. Nu met de huidige dollarkoers is het helemaal een lachertje.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!