omschakeltijd benzine/gas vialle LPI systeem?

Gestart door gvz, 06-04-2014 01:28:20

Vorige topic - Volgende topic

gvz

dat zal ik doen, hoe ik de foto moet uploaden moet ik even uitzoeken
merci

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

NinaPaul

Meningsverschillen zijn er altijd, maar het gaat hier niet om meningen maar feiten.

Citeerde temperatuur van het koelsysteem heeft geen enkele verbintenis met een LPi systeem.

Als je niet eens kan uitmaken wat voor motor en lpg systeem er in de auto ligt, misschien moet je er dan niet te veel aan lopen prutsen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

"Een door Volvo ingebouwd systeem, maar dan Vialle."
Zoals Ludo aangeeft is af-fabriek bifuel Necam dus geen Vialle LPi.
Eerst eens een foto plaatsen inderdaad, want met raden wat voor systeem er überhaupt in ligt komen we niet verder :)

Ludo

Citaat van: gvz op 13-04-2014 00:34:08
het verhaal van erik 48 lijkt heel aannemelijk...en ...zou het niet kunnen dat koelwatertempsensor die data doorgeeft aan lpe NTC sensor weerstand?

dat zou het geheel sluiten maken
immers de luchttemp die die ntc meet, is mede afhankelijk van motor, c.q. koelvloeistof temp.
wat denk je Ludo

Wat ik denk is niet belangrijk, zoals ninapaul schrijft zijn de feiten dat wel.
Laat het nu net een feit zijn dat er geen signaal van koelwater naar LPE gaat (simpelweg omdat het koelsysteem er volledig los van staat), dan ben je volledig uitgepraat als eenieder daar anders over blijft denken.

henry classic v70

Laten nou veel forummers wel waarde hechten aan jou mening Ludo en minder aan de feiten van NinaPaul.....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Citaat van: henry classic v70 op 13-04-2014 15:45:19
Laten nou veel forummers wel waarde hechten aan jou mening Ludo en minder aan de feiten van NinaPaul.....

Die moet ik als onderschrift gebruiken ;D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

gvz

Ik was bij de volvodealer, heeft de auto uitgelezen, geen enkele storing ook niet
de sensoren en lambdasonde.
Maar de man die de auto uitlas, zei ook dat die lange omschakeltijd met warme motor niet klopt, hij raadde me aan bij van der bildt autogas de lpe computer
te laten uitlezen.

Ik had van der bildt echter al eerder gebeld over dit probleem maanden terug, en die zei dat die lange omschakeltijd zo hoort.
hoort dus niet, zal die autogasman weer eens bellen.

Ik heb een uitdraai van de totale uitrusting van de auto op kenteken gekregen, dus wat er specifiek bij die auto wel en niet in zit etc.
bij bi-fuel, stond "without bifuel', dus inbouw lpi  vialle vanaf 0 km door Volvo {vnl}

maar goed, ik weet  dus nog niet wat er mis is, ik ga morgen nog bij iemand langs die mogelijk meer licht kan werpen op eventuele fout in de lpe.

Ik had het met de volvodealer ook nog over de koelwatertempsensor......dat wist hij niet zeker bij dit bouwjaar, hij had zelf een v70 uit 2004, maar het zou mogelijk kunnen dat een traag werkende temp sensor invloed kan hebben op de
overschakelprocedure, zei hij.
maar dat klopt weer niet volgens echte lpg kenners.
ik hoop dat er duidelijkheid komt, ik ben nu wel benieuwd.
morgen heb ik ook meer gegevens over motortype etc.

word vervolgd

)()()sT

Nee dat ligt er dus aan welke installatie je hebt. Kun je niet eens een foto van je motorruimte plaatsen?

Ludo

tja...  :eusa_doh:

Je kan 2 dingen doen.
1 : temperatuursensor vervangen.
2: lambdasonde vervangen.

Citaat van: gvz op 15-04-2014 19:57:58
word vervolgd

Tot binnenkort dan maar.  ;D

gvz

ja dat ga ik doen ,, ik ben donderdag bij iemand die weet hoe dat moet, die foto plaatsen, het was mij niet gelukt,,, dan zoek ik ook alle andere gegevens op over de lpe, ik weet niet eens waar dat ding zit
of hoe het eruit ziet,., maar het is wel een vialle LPI, dat staat in het garantie boekje van Volvo {vnl}, inbouwdatum 3-2-99, km stand: 0., dezelfde datum als 1e toelating en afgifte nederland op het kentekenbewijs. meteen bij oplevering door Volvo {vnl} ingebouwd.
Mogelijk krijg ik daarom vaak de melding dat het een bifuel betreft als ik ergens kenteken intik. maar volgens de volvouitrustingslijst is het dus geen bifuel.
ik durf er nu niks meer zinnigs over te zeggen, het gaat over de feiten toch? en ja dat is ook zo,
dus ik kan aleen zeggen wordt vervolgd.

gvz

Hoi Ludo,

Bij het uitlezen was er geen storing in Lambda, trouwens helemaal geen storing

bedoel jij dan de buitenlucht-tempsensor of toch de koelvloeistoftemp sensor ?

Ludo

Een lambdasonde geeft (bijna) nooit een storing, zelfs niet als die héél traag reageert.
De lambdasonde kan een oorzaak zijn, maar dan gaat de overschakeling niet altijd op exact hetzelfde tijdstip.
Je bevestig zelf dat dit altijd hetzelfde is, zowel koud als warm.
Lambdasonde vervangen kan nooit kwaad...

De koelvloeistof temperatuursensor, er is geen relatie met het LPi systeem, maar omdat je er aan blijft vasthouden vervang hem dan maar, je zal zelf dan wel zien dat je geen resultaat haalt.

Trouwens,
Citaat van: gvz op 15-04-2014 19:57:58
Ik was bij de volvodealer,

Ik had van der bildt echter al eerder gebeld over dit probleem

ik ga morgen nog bij iemand langs die mogelijk meer licht kan werpen op eventuele fout in de lpe.

Waarom niet naar iemand die zijn vak wél kent?.

De LPE uitlezen heeft ook geen zin, die geeft geen foutmelding... ook dat is voorspelbaar.

Jacks70

Even een bericht van mij tav een aansluiting van de LPI op de temperatuursensor.
Bij mijn V70 uit 1998 zit deze wel aangesloten, vindt je ook terug in de Technical Manual van VilallePLi.
Het gaat dan wel om de LPE4 PLI ECU.
( Beyond the LPE4 is a possibility to connect a wire wiht the engine temperture sensor (coolant). This is being used to manipulate the temperature during the warm up phase. In this case the petrol ECU calculates a shorter pertol injection time. This way we are given the opportunity to switch to LPG faster after a cold start).
Hij schakeld idd erg snel over op LPG.
Misschien wel een oplossing voor jou trage overschakelen.

Bij mij zit er wel een nadeel aan, de koelventilator gaat aan bij het bereiken van de bedrijfstemperatuur en gaat niet meer uit.
Vandaag deze aansluiting los gemaakt en de koelventilator blijft uit. Morgenochtend maar even kijken hoe lang het duurt voor hgij op LPG over gaat.

Groetjes,

Jack