854 t-5r (2.0l) Project "Eerherstel"

Gestart door Rvd, 06-04-2014 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Respect. Dit zou ik ook hebben moeten doen voor het overspuiten....

Je pakt het grondig aan  :eusa_clap: :eusa_clap:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Rvd

Citaat van: Died850 op 13-11-2016 21:52:21
Mooi werk Rens! Heb je de groene lak met de spuitbus gespoten of op de professionele manier ;D?

Dankje! Het is niet met een spuitbus gedaan maar op de professionele wijze.

Rvd

Het is al weer even geleden dat de motor ruimte gespoten is. En daarom werd het tijd om de auto voordat het weer zomer word toch maar weer in elkaar te gaan zetten.
Omdat de motorruimte nu toch weer helemaal opgebouwd moet worden maak ik van de gelegenheid gebruik om elk detail wat anndacht te geven.

Ik ben begonnen met de kabelboom. Hier heel wat uren op "verloren" of goed aan besteed, hoe je het noemen wilt  ;)

het begon met de kabel voor de koelfan. Een "gekwalificeerde monteur" heeft hier de knipschaar een keer ingezet omdat deze vergeten was dat de draad direct op de start motor zit.
Gevolg... de hele kabel vervangen uit een donor kabelboom.
Hier de nieuwe kabel naast de kapotte in de kabelgoot

Hiervoor moest wel de hele kabelgoot open. Maar dat bied ook wel weer een mooie gelegenheid om alles verder schoon te maken.

De motorkabelboom aan de bestuurderskant heeft een nog zwaarder leven gehad. De kabelgoot was daar helemaal aan stukken

Hier moest ik een donor kabelgoot voor vinden. Was nog wel nieuw leverbaar via de dealer, alleen dit classic part moest rond de 70 euro kosten. Maar gelukkig had ik dit nog liggen van een andere kabelboom.
Maar eens rustig begonnen met het erin zetten en de kabels erin te leggen

Tijdens het inbouwen van de kabelboom ben ik wel geschrokken van alle punten die gaar waren. Op de volgende punten moest de boom gerepareerd worden:
- aansluiting contacten mistlampen
- stekker naar ruitenwisserpompje
- contact brandstof relais
- voeding voor koelfan
- aircopomp draad hing alleen nog aan de isolatie
- draad naar startmotor relais was beschadigd
- bedrading naar recter knipperlicht was kapot

Daarnaast nog meters isolatie vervangen, en de nodige rolletjes tape om alles weer strak in te tapen.

Ook de bedrading naar de ABS pomp was helemaal door. Er zat totaal geen isolatie meer op. Daarom heb ik besloten de hele pomp te vervangen en de leidingen ook. Dat koper word weer zo snel lelijk dus na het oppoetsen heb ik het in de 2k blanke lak te spoten

Gelijk alle bevstigingen ook vernieuwd en de vacuumslang vervangen

Ik zet nu wat vaart erachter om de auto snel weer rijdend te krijgen. De volgende update zal snel volgen

classicT5

Leuk om te lezen en te zien! Goed bezig

de Boeing

interessant! en ben jaloers op je grondige manier van werken!!

Toevallig ook net bezig met mijn kabelboom, de kabelgoot open krijgen zonder hem te slopen is inderdaad al een uitdaging op zich. Bij mij ook een paar plaatsen waar de isolatie van de dunne kabels beschadigd is, wikkel je deze in met vulkaniserende tape of is er een beter manier?

Rvd

Citaat van: de Boeing op 20-02-2017 22:55:14
interessant! en ben jaloers op je grondige manier van werken!!

Toevallig ook net bezig met mijn kabelboom, de kabelgoot open krijgen zonder hem te slopen is inderdaad al een uitdaging op zich. Bij mij ook een paar plaatsen waar de isolatie van de dunne kabels beschadigd is, wikkel je deze in met vulkaniserende tape of is er een beter manier?

Bedankt voor het compliment!

Wat ik heb gedaan is de beschadigde draden vervangen. Ik had 2 donor kabelbomen, daar haal ik dan een heel goed stuk uit, knip dat tot ver in de boom af, en zet dat in mijn eigen kabelboom. Solderen, met krimpkous, en in een lus en dan nog vulkaniserende tape erom dat het niet los kan komen als er een keer aan getrokken word

maruska

veel maar dankbaar werk ! binnenkort de 1e sleutelomdraai doen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Died850

Lekker bezig! Lijkt mij echter geen leuk klusje om te doen... ;)

de Boeing

Citaat van: Rvd op 20-02-2017 23:04:56
Citaat van: de Boeing op 20-02-2017 22:55:14

Wat ik heb gedaan is de beschadigde draden vervangen. Ik had 2 donor kabelbomen, daar haal ik dan een heel goed stuk uit, knip dat tot ver in de boom af, en zet dat in mijn eigen kabelboom. Solderen, met krimpkous, en in een lus en dan nog vulkaniserende tape erom dat het niet los kan komen als er een keer aan getrokken word

ook weer zeer grondig dus :eusa_clap:

Mathijs.

wat een mooi project zeg! je pakt alles erg grondig aan! super om te zien

Rvd

Ondertussen met het mooie weer is de opbouw ook weer verder gegaan.

Tijdens het terugplaatsen kwam ik er achter dat de bevestigingen van de intercooler los gerot waren. De intercooler werd aleen nog maar door de radiateur en de airco cooler op zijn plek gehouden.
Dit pakket heb ik eerst netjes gemaakt. De airco cooler was ook slecht dus heb ik daar een net exemplaar voor gezocht.

Daarna een nette radiateur en nieuwe klemmetjes erop

En het hele pret pakket tot 1 gevoegd

In de loop van de jaren, en veel beunhaas gedrag had de fan voor de radiateur en het kunstof ook zijn beste tijd gehad.
Daarom heb ik een kompleet nieuwe kunstof behuizing besteld en nieuwe originele boutjes en moertjes. De Fan zelf netje opgepoetst en het metalen plaatje weer zwart gespoten.
Ook voor het detail maar nieuwe rubberen flapjes besteld en een nieuw stickertje

Uiteindelijk stond het geheel klaar om ook gemonteerd te worden

de Boeing

Nice!

en grappig, ik heb dit wknd ook heel mijn koelerpakket aangepakt (wordt op fan na eigenlijk geheel nieuw :) ) Zat me ook al te verbazen over die klemmetjes (half weggeroest...) Ik zet er een do88 intercooler in en ondanks dat het een alu vakwerkje is weegt dat ding echt een ton (in vergelijking met het origineel) en deze wordt dus enkel en alleen gedragen door de radiator via die klemmetjes...

Died850

Ziet er goed uit zo in het zwart gespoten, had ik eigenlijk ook eventjes moeten doen  :eusa_think:

de Boeing

Hoe staat het hier ondertussen mee?

Rvd

Jazeker, alleen afgelopen tijd weinig tijd gehad om wat aan de auto te doen. Een verbouwing en drukke job beperken mij helaas in mijn tijd.

Maar ondertussen wel rustig bezig om de nog benodigde onderdelen te verzamelen