welk merk voor motorflush

Gestart door Robert855, 08-04-2014 13:50:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NinaPaul

Want verbruik van olie is geen interne lekkage  :eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Robert855

Het ging over 5 in 1 Re-Seal, dit product is een universeel middel voor lek geworden olie-keeringen in motoren, en dat is bij mij nu niet aan de orde.

NinaPaul

Een klepsteelrubber is geen keerring  :eusa_think:

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Volvo850Luxury

Citaat van: Robert855 op 08-04-2014 15:15:27
Het ging over 5 in 1 Re-Seal, dit product is een universeel middel voor lek geworden olie-keeringen in motoren, en dat is bij mij nu niet aan de orde.
Dat middel wat hij laat zien is 5 in 1 Re-Seal.
Maar ik denk niet dat je olieverbruik er van omlaag gaat, maar we zullen zien!

Robert855

Citaat van: NinaPaul op 08-04-2014 18:00:31
Een klepsteelrubber is geen keerring  :eusa_think:


Het probleem zit hem in de schraapveren, die zijn niet van rubber.

Sbv

Dat heb je nu geconstateerd dat het de schraapveren zijn ?

Robert855

Citaat van: Sbv op 09-04-2014 11:14:35
Dat heb je nu geconstateerd dat het de schraapveren zijn ?
Oke, ik zal me verbeteren, ik denk dat het probleem in de schraapveren zit. Dit denk ik omdat hij niet rookt. Dit denk ik, omdat hij roken kan als de klepsteelrubbers gaar zijn. Dit lees ik overal, dus ga ik er vanuit dat het zo is.


Volvo850Luxury

Als de zuigerveren vastzitten of kapot zijn dan gaat die ook walmen hoor.

UserID6342

Euhm... Is dit niet een beetje klok-klepel verhaal ??

Oh ja, en alles wat op het internet staat moet je geloven natuurlijk want is waar... (staat immers op internet)...

Robert855

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2014 18:27:06
Euhm... Is dit niet een beetje klok-klepel verhaal ??

Oh ja, en alles wat op het internet staat moet je geloven natuurlijk want is waar... (staat immers op internet)...
Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven, ik lees wat hier op dit forum, en denk dan okee het zal zo zijn. Ik ben geen monteur, want dan kon ik het allemaal zelf wel en ging ik niet bij dit forum te rade. Als alles wat hier te lezen valt onwaar is waar doen we het dan allemaal voor. Ik kom hier om geholpen te worden met een simpele vraag, niets meer en niets minder.

Maar goed ik zal wel niets meer vragen dan, en ook niets meer lezen hier, het is toch allemaal niet waar en mijn vragen worden niet serieus genomen. Boehoee, huilie huilie!

UserID6342

Geloof me dat iedereen je hier wel wilt helpen, daar zal het absoluut niet aan ontbreken.  Maar door 'stelling aanname' zoals "het zijn de olieschraapveren" te zeggen ipv serieus onderzoek erna te doen, is een not done....  Zeker als je het verschil niet weet tussen een compressie- en olieschraapveer.  Laat staan de functie er van....

Laat iemand met verstand van zaken er na kijken en volg het advies van diegene.  Zal beter gaan als het op deze manier proberen op te lossen.... Lapmiddeltjes helpen vaak maar voor even en zijn, per definitie, zeer tijdelijke "oplossingen"....

Robert855

Citaat van: Dirk342 op 10-04-2014 07:57:35

Laat iemand met verstand van zaken er na kijken en volg het advies van diegene.  Zal beter gaan als het op deze manier proberen op te lossen.... Lapmiddeltjes helpen vaak maar voor even en zijn, per definitie, zeer tijdelijke "oplossingen"....
Goed idee, ga ik eens even contact maken met de werkplaatschef van Broekhuis in Hoogeveen, die kerel had vijf jaar terug privé nog een 850 (geeft mij altijd het gevoel dat ie er dan ook veel meer van weet dan andere monteurs, maar dat is een aanname), wellicht dat hij mij meer duidelijkheid kan geven over de oorzaak.

johan1989

En, is er al een vervolg op de zaak?

Robert855

#28
Ja, gesproken met de werkplaatschef, verzoekt toch eerst motor te flushen. bij weinig resultaat langskomen voor diagnose. vervuiling is in zijn ogen ook de eerste oorzaak van de olieproblemen. Wel uitkijken, het kan lekkages veroorzaken doordat afzetting ook kleine gaatjes in bijvoorbeeld pakkingen dicht. flush van Forté gekocht bij estateservice en gaat morgen in de motor.

Ik houd jullie op de hoogte.

Robert855

Vandaag motor geflushed, nu even een paar weken wachten en geregeld oliepijlen.