Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door remeeus, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Piet

Was de turbo nog in originele staat of is ie al eens gereviseerd?

razorx


remeeus

Ja de as is op twee plekken gebroken.

Dit was een nieuwe crha die het geen 25d km heeft volgehouden

razorx

Is dit het jaar van de stervende turbo's?
Was die chra van Mitsubishi of van Kinugawa?

Lullig hoor. Ik vind dat je nog snel terug bent.

Piet

Moet dan haast wel een materiaalfout zijn zou je zeggen.
CHRA origineel Mitsubishi?

Piet


cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dielie850

Sowww dat moet een kabaal geweest zijn :-\

remeeus

Op pagina 6 staan de foto's van de plaatsing van de vorige nieuwe turbo. Het was er een van turbo international.

Nee dat is het gekke juist, ik heb helemaal niks gehoord. Merkte ineens een hele lichte fluit en geen vermogen meer

Piet

Asje ook niet heet geworden ter plaatse?  (blauw verkleurd)

classicT5

Bij originele mitsubishi cartridges komen gebroken assen niet voor, is geen zwak punt.

CW kan uit elkaar klappen door overspeed, maar als je normaal reed, lijkt me dat ook niet het euvel.

Denk dat cartridge met niet originele delen was en daardoor eea is gekomen.

remeeus

Ik heb geen idee hoe en het intereseert me eigenlijk ook niet meer.

Deze is stuk en ligt volgende week bij de verkoper op zijn balie, ben hier echt goed ziek van!

Ja piet het asje is wel wat verkleurd maar wanneer is dat gebeurt, als door een breuk het compressor wiel los heeft kunnen draaien is die verkleuring in een paar tellen gebeurt

Lunadust

Pim,

Ik geef je weinig kans op vergoeding.
Dit is een tuningsfout (daar zullen ze het op inzetten)
Techneut, geen dichter.

classicT5

Tuningsfout zou m.i. leiden tot overspeed, dwz turbo draait meer toeren dan die aankan. Bij zon td04hl, zit je dan dacht boven de 200k. Standaard draaien ze 180k.

Maar wat gebeurt er dan? De middelpunt vliedende kracht van het compressorwiel kan het niet aan en op de uiteinde komt teveel kracht te staan. De tips gaan dan afbrokkelen, secu breken.

Op de as zelf komt geen overdreven kracht te staan, die zal niet afbreken, is normaal niet de zwakste schakel in de keten, dat is het compressor wiel.

Garantie daarom afwijzen lijkt me niet correct en moeten ze toch wel een plausibele verklaring hebben.

Lunadust

Citaat van: classicT5 op 17-04-2016 20:13:49
Tuningsfout zou m.i. leiden tot overspeed, dwz turbo draait meer toeren dan die aankan. Bij zon td04hl, zit je dan dacht boven de 200k. Standaard draaien ze 180k.

Maar wat gebeurt er dan? De middelpunt vliedende kracht van het compressorwiel kan het niet aan en op de uiteinde komt teveel kracht te staan. De tips gaan dan afbrokkelen, secu breken.

Op de as zelf komt geen overdreven kracht te staan, die zal niet afbreken, is normaal niet de zwakste schakel in de keten, dat is het compressor wiel.

Garantie daarom afwijzen lijkt me niet correct en moeten ze toch wel een plausibele verklaring hebben.

Zie foto's van wat er gebeurt.
Delen van wieltje komen tussen asje en huis.
Huis gaat niet zomaar stuk, dus asje breekt.

Voertuig voldoet niet aan de specificaties die de fabriek bij het kenteken opgeeft. 850 heeft geen 16t schuin geleverd gehad.

Pim, kerel zorg dat je verhaal klopt. ( garantie was en is mijn werk)

Ik wens je het beste toe maar het zal moeilijk zijn.
Techneut, geen dichter.