Lekke kop

Gestart door jeroen100, 15-04-2014 08:13:54

Vorige topic - Volgende topic

jeroen100

Heb ik weer wat: kop van de v70 af. Zit ie met 1 bout te weinig vast. Wat denk je: zit er nog een ver in het blok vast, afgebroken op het begin van de tap. Nou, die moet er dus uit of er moet een nieuwe tap in. Als je een idee hebt, zet er maar onder. In ieder geval ziet de rest van het blok er prima uit. Weet nu wel waar de kop lekte.....

groen V70

nou daar ben je klaar mee,

linkse boor  en linkse tab proberen, en een goeie kruip olie.

succes,  ;) ;)
I have my Dream

PimR

Citaat van: groen V70 op 15-04-2014 08:42:20

linkse boor en linkse tab proberen, en een goeie kruip olie.

succes,  ;) ;)

Die wil ik ook!!  ;D

Er zijn setje voor in de handel met een soort gehard stalen pen die je na het boren in de bout kan slaan.
maar ik denk dat je aardig je best hebt moeten doen om de overige bouten los te krijgen dus je weet hoe vast het zit (en zo'n bout breekt niet voor niks, die zit muurvast!).
Misschien is een m10 bout of moer er op lassen een optie en anders even een revisie bedrijf bellen of zij een oplossing hebben

Gr. Pim

glenfiddich1983

succes,  ;) ;)

Waarom moet dat met een linkse boor?
Uiteindelijk gaat het er toch om welke draadtap je er in draait?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

bastiaan arissen

Komt wel vaker voor bij Volvo dat de bouten afbreken. Ik heb een bus laten draaien die precies in het gat kan. In het midden een gat van 5mm. Even gaatje in oude bout boren. Doormiddel van het busje. Zo kom je mooi in het midden terecht. Daarna een torx bitje er in slaan. Over het algemeen zitten de bouten niet erg vast. Succes.

groen V70

om de kans op succes zo groot mogelijk te maken kan je met een http://www.alphametal.be/nl/component/virtuemart/?page=shop.browse&category_id=1567  en linkse tap dan moet het wel lukken,

het kan ook met een gewone boor maar dan zou het nog vaster kunnen gaan zitten.

secuur werken is wel nodig.

succes
I have my Dream

groen V70

Citaat van: glenfiddich1983 op 15-04-2014 10:02:27

succes,  ;) ;)

Waarom moet dat met een linkse boor?
Uiteindelijk gaat het er toch om welke draadtap je er in draait?

altijd kleiner boren en bestaande schroefdraad heel houden, is er niets meer te redden kan je altijd nog groter boren en nieuw draad tappen maar voor een kopbout zou ik dat niet doen.
I have my Dream

PimR

Citaat van: groen V70 op 15-04-2014 10:34:40
om de kans op succes zo groot mogelijk te maken kan je met een http://www.alphametal.be/nl/component/virtuemart/?page=shop.browse&category_id=1567  en linkse tap dan moet het wel lukken,

het kan ook met een gewone boor maar dan zou het nog vaster kunnen gaan zitten.

secuur werken is wel nodig.

succes

:-[ok ik heb nooit geweten dat dat echt bestond :eusa_whistle: :angel:

de theorie erachter is eigelijk ook best logich ja :eusa_wall:

hoop dat het je lukt!

jeroen100

Boeltje ingespoten met kuipolie. Komt een busje aan met de juiste diameter.
Van de week gat boren en met de Torcx proberen los te krijgen.
Dank voor de hulp. Jullie horen het vervolg.....

cornelis-b

Ik zou er linkse draad in te tappen in plaats van een torx er in te meppen. Als de boel al zo vast zit dat de bout is afgebroken denk ik dat je een torx gewoon rond gaat draaien.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jeroen100

Nou,

5 avonden verder en alles is klaar. De afgebroken bout er uit gehaald met een zelfgemaakte tool: Een boor die boven in de boormachine kan, in het midden zo breed is als het schroefgat, en van onder een metaalboor heeft.
Vervolgens een nieuwe pakking ertussen, alles er weer op.
Auto rijdt zoals hij nooit heeft gereden, geen gestotter meer, niet meer afslaan, de nieuwe gasinjectoren blijven nog even in de kast.
Nog wel even een een nieuwe labdasonde monteren.