Bougies en Lpi

Gestart door Erikvb, 19-04-2014 21:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rpakuypers

Citaat van: petrolhead2.5 op 24-04-2014 21:43:05
zoals ik lees zitten de meeste van jullie in de Turbo hoek, alleen ik rij zoals de meesten weet 2.5 10v op Vogels VSI (sequentieel gasinjectie G3). Auto van mij zit kort tegen een beurt aan (bougies moeten ook), ik rij nu eigenlijk probleemloos op NGK met enkele elektrode, omdat ik zet toch moet wisselen wil ik 't in één keer goed doen, dus dan gaan voor 3 elektrodes origineel Volvo ??  ??? ;)

Mij werd door de gasboer aangeraden om geen bougies te nemen met 3 electroden ....................

Groet,
Roger

-D©©©L-

Citaat van: petrolhead2.5 op 24-04-2014 21:43:05
zoals ik lees zitten de meeste van jullie in de Turbo hoek, alleen ik rij zoals de meesten weet 2.5 10v op Vogels VSI (sequentieel gasinjectie G3). Auto van mij zit kort tegen een beurt aan (bougies moeten ook), ik rij nu eigenlijk probleemloos op NGK met enkele elektrode, omdat ik zet toch moet wisselen wil ik 't in één keer goed doen, dus dan gaan voor 3 elektrodes origineel Volvo ??  ??? ;)/ welke zijn voor mij de juiste ?

Normaalgesproken functioneren deze bougies probleemloos. Met het ouder worden van de wagens zijn er echter ook steeds meer wagens met oude bobines.

petrolhead2.5

bobine is bij mij nog nooit gewisseld, de kabels echter wel. Zoals gezegd geen problemen op LPG. Ik wacht alleen nooit te lang met vernieuwen van bougies bij rijden op gas. Dan toch maar weer gewone NGK enkele elektrode erin ?

rpakuypers

Citaat van: petrolhead2.5 op 24-04-2014 22:38:19
bobine is bij mij nog nooit gewisseld, de kabels echter wel. Zoals gezegd geen problemen op LPG. Ik wacht alleen nooit te lang met vernieuwen van bougies bij rijden op gas. Dan toch maar weer gewone NGK enkele elektrode erin ?

De NGK's doen het voor mij nog steeds prima. Voor € 21,00 heb ik 5 stuks en ik doe er nu al meer dan 20.000 km mee. Afgelopen jaar ging vaak rond de 15.000 km het lambda lampje branden en na een reset was het weer even uit. Sinds ik de electroden op 0,06 afstand heb gezet is het lampje uitgebleven. De NGK's kunnen nog wel een tijdje mee dus ..........

Groet,
Roger

Ludo

Citaat van: petrolhead2.5 op 24-04-2014 22:38:19
Zoals gezegd geen problemen op LPG.
Dan toch maar weer gewone NGK enkele elektrode erin ?

Als je er geen problemen mee hebt, waarom dan (eventueel) problemen zoeken?.

innocenti

Citaat van: -D©©©L- op 19-04-2014 23:56:38
getuned en LPG ?   BKR8EIX van NGK, probleemloos 50.000+ km met een standaard bobine en standaard kabels.
ik ben door het lezen van Marco zn blog ook overgestapt naar NGK BKR8EIX en deze doen het in mijn auto ook veel beter dan de Volvo bougies. Volvo werd bij 20000 a 25000km voelbaar slechter, NGK heb ik nu bij 45000km gewisseld en het verschil was klein tussen oud en nieuw en hadden dus nog langer meegekund.

j3r03n

Zijn die NGK's ook geschikt voor N/A?
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

-D©©©L-

Citaat van: j3r03n op 03-05-2014 21:41:18
Zijn die NGK's ook geschikt voor N/A?

Gewoon de standaard bougies nemen in een NA

j3r03n

Heb ik en blijf ik doen, tenzij er een beter alternatief is  ;D
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

Wouter1973

Citaat van: rpakuypers op 24-04-2014 21:58:26
Citaat van: petrolhead2.5 op 24-04-2014 21:43:05
zoals ik lees zitten de meeste van jullie in de Turbo hoek, alleen ik rij zoals de meesten weet 2.5 10v op Vogels VSI (sequentieel gasinjectie G3). Auto van mij zit kort tegen een beurt aan (bougies moeten ook), ik rij nu eigenlijk probleemloos op NGK met enkele elektrode, omdat ik zet toch moet wisselen wil ik 't in één keer goed doen, dus dan gaan voor 3 elektrodes origineel Volvo ??  ??? ;)

Mij werd door de gasboer aangeraden om geen bougies te nemen met 3 electroden ....................

Groet,
Roger
De electrodeafstand is lastiger af te stellen dan met één electrode. Vandaar. :)

Wouter1973

Citaat van: innocenti op 26-04-2014 09:21:49
Citaat van: -D©©©L- op 19-04-2014 23:56:38
getuned en LPG ?   BKR8EIX van NGK, probleemloos 50.000+ km met een standaard bobine en standaard kabels.
ik ben door het lezen van Marco zn blog ook overgestapt naar NGK BKR8EIX en deze doen het in mijn auto ook veel beter dan de Volvo bougies. Volvo werd bij 20000 a 25000km voelbaar slechter, NGK heb ik nu bij 45000km gewisseld en het verschil was klein tussen oud en nieuw en hadden dus nog langer meegekund.
Dat mag ook wel, dat ze langer meegaan. Ze zijn ruim 4 x zo duur als Bosch bougies.

Thys

50 Euro per setje valt toch wel mee?

Wouter1973

Citaat van: Thys op 04-05-2014 21:16:33
50 Euro per setje valt toch wel mee?
Ik weet niet of we het over hetzelfde type hebben, maar de automaterialenzaak hier wilde 22,- euro per bougie hebben. Tegen 4,50 euro voor een Bosch.

mario850

hoi marco


waarom de bkr8eix in plaats van de voorgeschreven bkr 6 eix op de site van ngk?


waarom vraag ik dit, ik rijdt bij de v70 een s60 2.4t( prins vsi) met de originele volvo turbo bougies en naar plus minus 8500km gaat de auto slecht starten, vervang ik ze is het weer over.
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

-D©©©L-

Citaat van: mario850 op 05-05-2014 21:25:01
hoi marco


waarom de bkr8eix in plaats van de voorgeschreven bkr 6 eix op de site van ngk?


waarom vraag ik dit, ik rijdt bij de v70 een s60 2.4t( prins vsi) met de originele volvo turbo bougies en naar plus minus 8500km gaat de auto slecht starten, vervang ik ze is het weer over.

Vanwege de temperatuur van de bougie. Als de ontsteking en brandstofhoeveelheid niet 100% is geoptimaliseerd voor LPG, dan krijgt de bougie het meer voor z'n kiezen. Een bougie te kiezen die intern sneller afkoeld (een "koudere" bougie) kan daar beter tegen.  Een NGK "6" bougie is twee stappen warmer dan een "8" serie. Dit is per merk verschillend. Bij Bosch is het omgekeerd,  Denso gebrukt 20-22-24  enz.
De eerder genoemde BKR8EIX is door anderen en mijzelf honderduizenden km's ingezet in turbo/lpg motoren en succesvol gebleken.