Sproeiers wiswas-installatie koplampen kapot

Gestart door bleu_estate, 06-01-2003 20:27:48

Vorige topic - Volgende topic

bleu_estate

Er komt geen ruitensproeiervloeistof uit de sproeiopeningen bij de koplampen. Volgens de dealer is het terugslagklepje kapot bij de aftakking van het slangetje naar de beide koplampen. Om dit te verhelpen moet de koplamp eruit om erbij te kunnen.
Is dit zo? Is het zelf te repareren?

denkweb

Da zou kunnen, maar is e.e.a. niet "gewoon" bevroren??

Roy V70R

CiteerEr komt geen ruitensproeiervloeistof uit de sproeiopeningen bij de koplampen. Volgens de dealer is het terugslagklepje kapot bij de aftakking van het slangetje naar de beide koplampen. Om dit te verhelpen moet de koplamp eruit om erbij te kunnen.
Is dit zo? Is het zelf te repareren?

Ik heb dit ook gehad, maar je kunt er gewoon bij zonder de koplamp te demonteren.
Als je boven het tankje kijkt zie je twee t-stukjes, èèn voor de voorruit en èèn voor de koplampen.
Verwissel ze beide maar want die dingen kosten maar een paar cent bij de dealer.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

gerben

Onze 850 heeft dit ook gehad.
Dit heb ik op de technische dag verholpen.
Je moet het slangetje bij de watertank je t.p.v. T-stuk loshalen, zo creëer je ruimte. Verder demonteer je de linker koplamp-wisser, waardoor je het slangetje t.p.v. de koplamp iets op kunt duwen, slangetje dan even vast zetten zodat deze niet wegschiet. Hierdoor heb je nog meer ruimte gecreëerd. Aan de rechterkant van de koplamp kun je het terugslagklepje (ca. 3 euro) voelen. Probeer deze buiten de auto te trekken (kan lastig zijn i.v.m. vervelende haakjes).Klepje kan vervangen worden. Mocht dit niet lukken, dan moet de koplamp er wel uit, bij een ander clublid op de technische dag is dit ook gebeurd.
Succes.

Gerben

bleu_estate

Bedankt. Ik ga het proberen.

Adri

Geloof het of niet, ik kreeg dit onderdeel GRATIS van Volvogarage Roelfsema in Zuidlaren (ik weet het, 3 euro is niet veel, maar toch)!

bleu_estate

Gerben,

Het was van de week mooi weer. Dus de koplampsproeiers gemaakt, zoals jij beschreven hebt. Ging prima.
Bedankt.