Vanalles over Formule 1

Gestart door The Saint, 23-12-2004 20:52:57

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: FGG op 20-11-2007 15:13:08
Ik hoor weinig mensen over het financiele aspect. We hebben 't hier wel over ca. 700 euro! Dat vind ik een behoorlijke smak geld!

Als ik dit zo lees, vind je het eigenlijk zonde van het geld. Of niet?

Zoniet, gewoon gaan!

Persoonlijk doet de F1 mij helemaal niks, maar als jij het geweldig vindt, moet je er gewoon heen gaan  ;)

Snellebaksteen

2x naar de F1 op Spa geweest (1x racedag, 1 x heel weekend), 1x in Monaco bij de trainingen.  Het geluid is orgastisch. Echt waaaanzin.

Spa is een heel snel en heel groot circuit maar je kunt bijna overal komen en er zijn een paar hele leuke punten om te kijken. Wel regenkleding meenemen en wandelschoenen aandoen. De bereikbaarheid is klote en het parkeren is gewoon in het veld (meestal). Over de prijs kan ik niks zeggen; mijn baas betaalde tot nu toe....... :eusa_dance:

Monaco heeft niks met een echte F1 te maken. Das alleen maar een poppenkast van hele rijke stinkerds. Weinig van de training gezien en schandalig duur (zelf betaald  :eusa_doh:) Slecht zicht ook trouwens. Weggegooid geld. Alleen leuk als je van gekkigheit niet meer weet wat je moet doen en vrienden hebt met een balkon en uitzicht op de race.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Emiel

Ik zou naar Imola gaan.... :eusa_shifty:

Vertigo

Doen.

Het is een ervaring die je altijd bij zal blijven, zelfs als je geen Formule 1 fan bent is het een belevenis om mee te maken.

Hockenheim is een leuk circuit en je bent er zo. Spa, minder interessant omdat dat  daar veel minder ronden worden gereden.
Hungaroring. ook een leuk circuit en gunstiger kwa prijs, maar wel wat verder weg.

Tieske

Aangezien je een heel weekend gaat is het ook wel handig dat je om de f1 ook wat om handen hebt, ben zelf 2x naar de ring geweest tijdens het altstadtfeste in trier, super gezellig tot in de kleine uurtjes, houden jullie ook wel van volgens mij. Tijdens een weekend ga je een paar keer naar-van het circuit, wordt je op spa heel verdrietig van tenzij je op de camping staat, in tegenstelling tot de ring waar ze alle sluizen open zetten om alle auto's zo snel mogelijk op de autobahn te krijgen, is aparte ervaring op met ze alle op de verkeerde weghelft door dorpjes te rijden, kortom: gaan, moet je meegemaakt hebben, beetje stad in de buurt is erg leuk voor "om" de race. Ook erg leuk om mee te maken is 24h Le Mans, kan je voor je vakantie nog naartoe.

Sterkte met deze "moeilijke" beslissing.

Groet Matthijs

BenC70ES

Het is inderdaad veel geld als je de volle pot moet betalen maar het geluid is echt
ON-GE-LOOF-LIJK!   :o :o :o  8)

Ik ben 1 keer de race en 2 maal de vrije trainingen in Francorchamps gaan bekijken.

Zoals al gezegd is de race moeilijk te volgen als je daar bent, dus om de kik van het geluid en de snelheid te beleven kan je evengoed naar een vrije training gaan zien (scheelt aanzienlijk wat Eur), je moet dan wel wat geluk hebben met het weer, heb er ook al een wolkbreuk meegemaakt net op het moment ze mochten starten... Enkel Alonso reed toen een rondje (leek wel een boot) om de toeschouwers te plezieren.

Enkele vrienden van me zijn ook al naar Monza geweest, viel in prijs ook nog wel mee...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

alex V50

Citaat van: Misha op 20-11-2007 17:20:23
Gewoon gaan, dat is nu typisch iets dat je als autoliefhebber een keer moet hebben meegemaakt !

Het kost een een hoop geld, maar het is wel een onvergetenlijke ervaring.
Ik probeer zelf ieder jaar een keer te gaan.
Is ieder jaar weer een stevige aanslag op het salaris, maar ik kan het niet laten.
Het zegt denk ik ook genoeg dat de meeste die al een keer zijn geweest allemaal aangeven dat ze nog een keer terug gaan of al een aantal keer zijn geweest. Heb tot nog toe weinig mensen meegemaakt die het een tegenvaller vonden en het zonde van het geld vonden.
Dit blijft echter iets dat je helemaal zelf moet ondervinden.

Ben het wel met motormuis eens: op Spa zie je -zeker vanaf de hoofdtribune- vrij weinig tot niets van de race.
Je zit te hoog , en je ziet de auto's te kort. Staat wel weer tegenover dat je de pitstops zit en die redelijk kunt volgen. Is ook aardig tijdens de vele wachtmomenten, er gebeurt altijd iets.

Wij zijn dit jaar naar Spa geweest.
We hadden een weekend met opdrachtgevers georganiseerd en vonden het dus heel belangrijk dat we snel ter plaatse konden zijn. Spa was voor ons daarom de meest logische keuze.
Nurburgring ben ik ook geweest en dit is inderdaad vele malen beter georganiseerd.
Qua parkeerruimte, toegangswegen, eten en over het algemeen veel beter verzorgd.

Wij hebben bewust voor de hoofdtribune gekozen, omdat daar tussen de races door ook genoeg te zien is en het daarmee voor ons makkelijker was onze genodigden te vermaken.

Er zijn veel betere plaatsen beschikbaar waar je het circuit beter kan overzien, maar dan gebeurt er tussen de races zo weinig. Ik heb persoonlijk echter het idee dat jullie samen weinig nodig hebben om jezelf te vermaken dus kan dit eigenlijk geen probleem vormen.

Verder is Spa een drama om te komen en om te gaan. Maar wel een circuit met historie natuurlijk.

Ik ken de omgeving van het circuit als mijn broekzak en had dus het idee dat we redelijk snel weg konden komen.
Het is echter verbazingwekkend hoe ze het voor elkaar krijgen om zelf de sluiproutes vol te krijgen met verkeer...

Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden.
Mijn idee; doen! en dan gaan voor Duitsland.

Gr. Alex.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

Clapton

Als je voor Spa kiest, jies dan een plaats waar ook een videoscherm staat en neem zo´n radio waarop je de race kunt volgen anders is er geen touw aan vast te knopen.

Gezien de prijs zou ik kiezen voor een trainingsdag, want weg komen in Spa, zonder helicopter, is geen sinicure. Voor de prijs van twee kaartjes op racedag heb je ook een volledig weekend hotel, niet in de buurt van Spa overigens en een trainingsdag.

in ieder geval cool kado, en veel plezier. 

FGG

Citaat van: elianmars op 20-11-2007 18:51:41

Nou, ik vind 500 euro gewoon veel geld. Als ik dit soort bedragen uitgeef moet ik daar altijd eerst ernstig over nadenken. Ik moet er ook gewoon voor werken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Als ik ga wordt 't Hockenheim. Spa heeft teveel nadelen, Hungaroing is niet praktisch.

@Emiel: Imola is geen optie...

FGG

Citaat van: de boekhouder op 20-11-2007 18:19:46
Verwacht je vrouw nu ook een verjaardagscadeautje van € 700,= terug ?    ;D

Die heeft 2 jaar geleden een witte Estate gekregen, nu weer een Mercedes. 't is wel ff goed.

elianmars

Citaat van: FGG op 20-11-2007 22:51:29
Citaat van: elianmars op 20-11-2007 18:51:41

Nou, ik vind 500 euro gewoon veel geld. Als ik dit soort bedragen uitgeef moet ik daar altijd eerst ernstig over nadenken. Ik moet er ook gewoon voor werken.

Uiteraard is 500 euro veel geld.

Ik zou dat geld voor iets anders gebruiken, maar dat is dus, zoals ik al zei, omdat ik niks om de F1 geef.

Misha

Ja het is veel geld.
Maar het is wel 3 dagen spektakel: er is niet alleen F1 of zo, er is 3 dagen lang live autosport in allerlei klassen.

Sfeer is geweldig: hier kan voetbal nog wat van leren. Alles loopt door elkaar, fans van 1, fans van de ander, dronken, stoned, gaat allemaal heel gemoedelijk aan bier en BBQ, geen vechten wat dan ook.

Geluid van (helaas nu een V8) de motoren is iets wat je alleen live kunt ervaren: dit gaat echt door merg en been, kun je je helemaal niets bij voorstellen tenzij je er echt bent geweest.
Ben 8 jaar terug voor het eerst naar een F1 geweest op de Nürburgring, sta-plaatsen voor 180 euro geloof ik. En toen nog V10 motoren.
Op de weg er naartoe het raampje open: jahoor, we wisten zeker dat we er vlakbij waren, zo klonk het...
Was nog een 3-4 Km !
En op het circuit kwamen herinneringen terug van een van de laatste F1's op zandvoort, als kleine jongen met mijn vader mee..

Gewoon 1 keer doen, en dan goed doen.

Spijt krijg je vooral van de dingen die je NIET gedaan hebt.

En ach.. 500 euro... Dat betaal je ook voor een midweek of lang weekend in een matig tot ernstig sneu bungaloowtje in een joggingpakkenbungalowpark.

Dit is leuker !

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Het schijnt dat Christijan Albers toch gaat rijden dit jaar, de overname van Spyker is toch nog niet helemaal rond.
Ook Guido van de Garde is weer driftig op zoek naar testcontract.

Los daarvan : wat denken we ervan, 2008 ?
Ik vermoed eigenlijk een herhaling van 2007... Ferrari en McLaren lijken erg sterk, Williams, Renault en BMW zullen de rest wel verdelen..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

HaRdCoRe-WeZ

Hij gaat 3 dagen DTM testen.