Vanalles over Formule 1

Gestart door The Saint, 23-12-2004 20:52:57

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Dit is typisch een geval dat het in de genen zit  ;D
Maar ook de begeleiding van Jos heeft natuurlijk een hele grote rol gespeeld, toen Max van de driewieler afstapte stond er een Kart klaar  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Bedenk me hoe triest dat moet zijn voor Mick Schumacher. Met zijn pa erbij had voor hem ook groot verschil gemaakt denk ik.

peteRRR

Instructies Van Jos in de Kart periode van Max waren dat Max zijn techniek moest verbeteren
op plaatsen waar inhalen eigenlijk niet mogelijk is/was,...zo aangehoord,..het is iig zichtbaar
dat dat aangeleerd kan zijn.

Groet.

Edit;das trouwens goed gelukt! ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Redolpho

Mooi he?

Ik heb genoten!

Geweldig. En wat een toffe rijder is het toch! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

UserID6342

Geweldige prestatie van Max natuurlijk, maar dat iedereen ineens zo lovend is over zijn ouwe begrijp ik niet zo goed..... Is/was een waardeloze coureur die meer in de grindbak zat als wat anders, en als mens is/was het ook een vreselijke hufter....

Doet natuurlijk nogmaals niets af aan de topprestatie van Max !

Boeijke

Jos heeft idd dingen gedaan die niet helemaal zuiver te noemen zijn.
Maar toch had hij zeer zeker race talent (alleen geen geduld), en weet hoe het spelletje in de F1 werkt. Heeft zijn ogen altijd goed open gehouden.

Maar 1 ding heeft hij in zijn leven goed gedaan en dat is de begeleiding van Max.

Woger

Dirk,
Ik vond Jos verstappen destijds een van de beste coureurs van het veld, vergelijkbaar met Schumacher. Helaas had hij een zeer slecht management en dat was toen nog het meest belangrijk in de Formule 1. Als het Red Bull/ Torro Rosso team nu niet had bestaan, had Max waarschijnlijk niet eens in de Formule 1 gereden, puur omdat hij dan geen of nauwelijks sponsors had kunnen vinden.
En als je vind dat Jos Verstappen een slechte coureur was, moet je eens even de regen wedstrijden terug zoeken.

UserID6342

Smaakjes verschillen natuurlijk, maar ben zelf nooit zo wild geweest van zijn rijprestaties (niet dat ik het beter kan, absoluut niet) maar juist door zijn houding maakte hij veel kapot.  Ook al was je hem goed gezind als coureur (ik dus niet) dan verklootte hij het wel weer door zijn gedrag...  Er was altijd iets met die vent helaas, in mijn ogen een kapsoneslijer.

Als je het dan over Nederlandse coureurs hebt, zie/zag ik liever Jan Lammers die bleef tenminste een beetje normaal. Ook had hij als voordeel dat hij ook een beetje kon sturen, wat als coureur wel zo makkelijk is en ook vanuit het niets begonnen.

Maar zo zul je altijd verschillende meningen blijven houden over mensen....  Een maat van mij loopt zeer veel in die racewereld rond als fotograaf en ziet dan ook al die top-coureurs vrij veel, sommige zijn vrienden van hem geworden in de loop der tijd.  Als ik jaarlijks bijvoorbeeld op zijn verjaardag kom, zitten daar de 2 bekende broers.....  Iedereen is er helemaal wild van en loopt met ze weg, terwijl ik het een stel omhoog gestuiterde eikels eerste klas vind.  Als die kwallen er zitten, en popie jopie aan het doen zijn op die verjaardag ben ik met 10 minuten weer weg want walg er gewoon van.  En zo zijn er wel meer dingetjes, maar hoort bij het leven; c'est la vie...

T5-4life

Mijden die Tim en Tom. Straks praten ze je nog een nieuwe verzekering aan Dirk  ;D
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Woger

;D
Inderdaad, geef Jan Lammers een Volvo station en een engels circuit. Heeft destijds ook heel veel los gemaakt.

Blijkbaar is een niet zo aardige persoonlijkheid een vereiste om goed te kunnen racen. Gelukkig zie ik ze alleen op de TV  ;)

BBS

Ach de gebroeders corosnel..... :eusa_doh:
Volvoloos....

KIM

Citaat van: Woger op 16-05-2016 09:14:01
Dirk,
Ik vond Jos verstappen destijds een van de beste coureurs van het veld, vergelijkbaar met Schumacher. Helaas had hij een zeer slecht management en dat was toen nog het meest belangrijk in de Formule 1. Als het Red Bull/ Torro Rosso team nu niet had bestaan, had Max waarschijnlijk niet eens in de Formule 1 gereden, puur omdat hij dan geen of nauwelijks sponsors had kunnen vinden.
En als je vind dat Jos Verstappen een slechte coureur was, moet je eens even de regen wedstrijden terug zoeken.

Ik vond Jos ook een getalenteerd persoon die niet de goede kansen heeft gekregen. Als je vind dat dat terecht is omdat hij veel stuk reed dan moet je maar eens wat wedstrijden terug kijken van de alom bejubelde Senna; ook die gebeurde het. Dat komt omdat die gasten echt het randje opzochten.
Op het persoonlijke vlak vind ik Jos wel een vreselijke vent.

Max daarentegen heeft wel een fijne persoonlijkheid gecombineerd met een mega dosis talent en kennis. Het zou gaaf zijn als we in NL weer eens een sporter van wereldformaat krijgen.

Wout309t

Jos was niet altijd de slimste en regelmatig nigal lomp. Maar ik moet zeggen dat hij de laatste jaren behoorlijk volwassen en beheerst overkomt. Die heeft zijn lessen wel geleerd en is in zijn jonge jaren ook niet zo goed begeleid als Max nu. Vergeet dat niet.
Maar Jos kon ook heel goed rijden hoor, alleen hij was niet zo compleet als Max.

Ik hoop dat Max blijft wie hij is, ook nu de wereld aan zijn voeten ligt.
2011 V70 2.0T R-Design MT

rpakuypers

Citaat van: T5-4life op 16-05-2016 09:49:53
Mijden die Tim en Tom. Straks praten ze je nog een nieuwe verzekering aan Dirk  ;D

Of een nieuw kapsel ;) Andre Riool stijl ....

Groet,
Roger

peteRRR

Jos beleeft/leeft nu het geluk van z,n zoon wat tie zelf niet heeft kunnen behalen,..beide zijn rete goede
gepassioneerde autocoureurs op/van het hoogste niveau.

Werd gisteren nog verteld,..dat Jos ook nu leert van Max en dat is bewondering,s waardig want hij presteert
als de beste.

Ze doen het gewoon goed nu.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla