Het grote GSM topic

Gestart door Esveldt, 24-12-2004 15:35:02

Vorige topic - Volgende topic

marcoz84

Citaat van: Kingfisher op 28-12-2011 10:45:20
*schop*

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de Nokia Lumia (800) windows phone?

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw toestelletje (cadeautje) voor mijn vrouw, maar aangezien haar oude toestel de geest heeft gegeven met de kerstdagen, wordt het nu toch wel ietwat dringender (moet toch kunnen sms'en dat ik er aan kom zodat het eten klaar staat enzo) ;)

Aangezien ik er nog steeds weinig verstand van heb, vraag ik me af wat de voor- en nadelen zijn van zo'n windows-ding t.o.v. een Android of iOS toestel.
Ze zal er zelf voornamelijk mee bellen, sms'en, foto's maken/kijken en internetten. Prijs icm abbo is geen issue, dat wordt geregeld, het gaat puur om toestel specs en de voor- nadelen ervan. Angezien ze altijd al Nokia heeft gehad, gaat haar voorkeur hier naar uit, maar verdere onderbouwing ontbreekt in zijn geheel  ;D

Alle info is weer welkom!

Wacht even met het aanschaffen van die Lumia, die heeft namelijk een batterij bug. Niet alle capaciteit van de batterij kan namelijk worden gebruikt, als het goed is gaan ze dat oplossen met een Patch, maar ik zou dus wel hierop wachten.

V70geRwin

Citaat van: marcoz84 op 28-12-2011 11:40:19
*schop*

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw toestelletje (cadeautje) voor mijn vrouw, maar aangezien haar oude toestel de geest heeft gegeven met de kerstdagen, wordt het nu toch wel ietwat dringender (moet toch kunnen sms'en dat ik er aan kom zodat het eten klaar staat enzo) ;)

Aangezien ik er nog steeds weinig verstand van heb, vraag ik me af wat de voor- en nadelen zijn van zo'n windows-ding t.o.v. een Android of iOS toestel.
Ze zal er zelf voornamelijk mee bellen, sms'en, foto's maken/kijken en internetten. Prijs icm abbo is geen issue, dat wordt geregeld, het gaat puur om toestel specs en de voor- nadelen ervan. Angezien ze altijd al Nokia heeft gehad, gaat haar voorkeur hier naar uit, maar verdere onderbouwing ontbreekt in zijn geheel  ;D

Wacht even met het aanschaffen van die Lumia, die heeft namelijk een batterij bug. Niet alle capaciteit van de batterij kan namelijk worden gebruikt, als het goed is gaan ze dat oplossen met een Patch, maar ik zou dus wel hierop wachten.

ze hebben het niet allemaal en wordt 18jan opgelost....
hij schijnt het met bug evengoed een dag uit te houden.

schijnt lekker te werken, erg soepel en gebruiksvriendelijk/eenvoudig, minder "technisch"dan bijv android.
lijkt me handig voor de vrouw (ik denk even aan die van mij  ;) )
design is natuurlijk smaak, ik vind het erg mooi.

het is dat hij nog niet bij ons in de cafetaria zit anders had ik er eentje gehad.

Turbo-Geek

*schop*

Ze zal er zelf voornamelijk mee bellen, sms'en, foto's maken/kijken en internetten. Prijs icm abbo is geen issue, dat wordt geregeld, het gaat puur om toestel specs en de voor- nadelen ervan. Angezien ze altijd al Nokia heeft gehad, gaat haar voorkeur hier naar uit, maar verdere onderbouwing ontbreekt in zijn geheel  ;D

Met Android of IOS kan je niet fout gaan, het wijzigt zichzelf allemaal. met WP is het nog ff zien hoe die markt zich ontwikkeld, zou nu zeker niet mijn keuze zijn nu, ze lopen qua apps te ver achter en als dat soort zaken niet boeien ben je met een Nokia 8110 ook al klaar ....
Voor een leuke Smartphone zou ik voor dames met name ook eens kijken naar een Blackberry. Erg robuust, zakelijk en voorzien van de belangerijke dingen en nodige apps.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 28-12-2011 13:49:27
Met Android of IOS kan je niet fout gaan, het wijzigt zichzelf allemaal.

;D
Dat wil je toch niet ?

Los daarvan: ik ben inmiddels met mijn 3e iPhone 4 bezig in 2 maanden tijd. Ik krijg hem nieuw uit de doos, ga naar iOS 5.x, zet de backup terug en de microfoon blijft dood tijdens het bellen.
Dus weer terug, nieuwe terug, geinstalleerd als nieuwe iPhone om niet dezelfde fout te maken, apps terug: microfoon dood.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Hans Duiven

Citaat van: Turbo-Geek op 28-12-2011 13:49:27
*schop*

Met Android of IOS kan je niet fout gaan, het wijzigt zichzelf allemaal. met WP is het nog ff zien hoe die markt zich ontwikkeld, zou nu zeker niet mijn keuze zijn nu, ze lopen qua apps te ver achter en als dat soort zaken niet boeien ben je met een Nokia 8110 ook al klaar ....
Voor een leuke Smartphone zou ik voor dames met name ook eens kijken naar een Blackberry. Erg robuust, zakelijk en voorzien van de belangerijke dingen en nodige apps.

;D

Walter

ik krijg 'm als het goed is volgende week Steven. Collega heeft 'm en die is er lyrisch over.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Kingfisher

Citaat van: VolvoMafia op 28-12-2011 14:21:01
ik krijg 'm als het goed is volgende week Steven. Collega heeft 'm en die is er lyrisch over.
Aha, ik zeg tijd voor een date icm "look & feel" (van de phone dan he)!

Allen, dank voor de reacties. Blackberry wordt het zeker niet, die heb ik zelf al en is niet wat ze wil.
Ze is erg Nokia minded (maar zoals gezegd, zonder onderbouwing), dus laat ze die maar eens gaan vasthouden en kijken of het bevalt. Zo ja, dan koop ik die voor d'r.

Zo niet, dan gaan we verder zoeken ;-)

Snellebaksteen

Ik heb al jaren een Nokia N95 en ik heb een week of 2 terug een Lumia besteld. Ik ben benieuwd.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walter

dat verhaal met die accu is een softwareprobleem (de software denkt dat de accu leeg is bij 60% of iets dergelijks en kiept de foon uit) bij een bepaalde serie. Bij de foonmaatschappijen liggen latere series zonder dit euvel. Daarbij wordt inderdaad in januari een update gereleased waarmee de software aangepast wordt. Opgelost dus

We moeten sowieso daten want hebben een of ander boek met pica's binnen. Nu alleen even in de weekednen geen tijd, solly. 2e helft janu weer

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Kingfisher

Citaat van: VolvoMafia op 28-12-2011 15:34:50We moeten sowieso daten want hebben een of ander boek met pica's binnen.

Ohw, ik had de PABO gids al weggegooid. Fijn dat jij hem hebt bewaard ;D

RATFINK

Citaat van: VolvoMafia op 28-12-2011 14:21:01

Ik heb hem nu een weekje of drie, prima ding! Hij bevalt mij prima.

Ben

Ik heb 'm een week in huis en sinds vandaag is m'n nummer geporteerd.

Kingfisher

Zo dan, dat zijn toch nog best veel mensen met een Lumia.
Ik had nog niemand gehoord die zo'n ding heeft. Ben benieuwd!

Walter

Citaat van: Kingfisher op 28-12-2011 15:53:02
Citaat van: VolvoMafia op 28-12-2011 15:34:50We moeten sowieso daten want hebben een of ander boek met pica's binnen.

Ohw, ik had de PABO gids al weggegooid. Fijn dat jij hem hebt bewaard ;D

als jij 'm op jouw naam maar met mijn adres aanvraagt valt dat natuurlijk op....

Facta non verba

Kingfisher

Lumia besteld voor vrouwlief, nu maar wachten en kijken hoe ie bevalt  :)