Het grote GSM topic

Gestart door Esveldt, 24-12-2004 15:35:02

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Zakelijk heb je inderdaad een BES nodig (én een BB abonnement) om te communiceren met Exchange (zodat je je zakelijke mail op je BB kunt ontvangen), maar prive is een BB abo voldoende.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Klopt, maar pa wil een exchange server omdat ie vaak in het buitenland zit. Webmail is dan niet de makkelijkste oplossing.

Op die server kan mijn mail-account dan ook mooi draaien :eusa_whistle:

tackle

ik vind die nieuwe samsung een geweldig ding. Ik heb laatst mijn htc omgeturnd tot android phone, maar die samsung galaxy is de bom.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 15-01-2011 20:49:45
Klopt, maar pa wil een exchange server omdat ie vaak in het buitenland zit. Webmail is dan niet de makkelijkste oplossing.

Het is off-topic maar die redenering snap ik niet. Volgens mij rijzen de kosten de pan uit als je gaan roamen om via een exchange server spam binnen te gaan halen. Dat je vader het onhandig vind, misschien ... Maar  volgens mij is met wat training webmail echt makkelijker en nog veel goedkoper ook. moet wel zeggen dat ik niet precies weet wat voor een datahoeveelheden er op een BB doorheen gaan vs de prijs van de hw/sw

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 16-01-2011 00:40:23
Citaat van: Taranis op 15-01-2011 20:49:45

Het is off-topic maar die redenering snap ik niet. Volgens mij rijzen de kosten de pan uit als je gaan roamen om via een exchange server spam binnen te gaan halen. Dat je vader het onhandig vind, misschien ... Maar  volgens mij is met wat training webmail echt makkelijker en nog veel goedkoper ook. moet wel zeggen dat ik niet precies weet wat voor een datahoeveelheden er op een BB doorheen gaan vs de prijs van de hw/sw

Het grappige is dat je internetverkeer dan ook via die BES server verloopt, maar dat dat eerst gecomprimeerd wordt. Dus je dataverkeer zal iets minder zijn dan bij een normaal data abonnement. Als daarentegen die BES server "hangt" (dat gebeurt helaas af en toe nog wel eens) dan kun je dus niet meer mailen én niet meer internetten.

Taranis

Het gebeurt nu vaak dat ie de mail van z'n bedrijf wil bekijken en dat iemand hier thuis of in Vleuten de mail met Outlook binnen gehaald heeft en dan valt er dus niets meer te bekijken. Bovendien zou 't ook verrot handig zijn als ze hier of in Vleuten dingen in z'n agenda kunnen zetten :)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 16-01-2011 14:25:08

Het gebeurt nu vaak dat ie de mail van z'n bedrijf wil bekijken en dat iemand hier thuis of in Vleuten de mail met Outlook binnen gehaald heeft en dan valt er dus niets meer te bekijken. Bovendien zou 't ook verrot handig zijn als ze hier of in Vleuten dingen in z'n agenda kunnen zetten :)

Je zou evt. ook gebruik kunnen maken van Google Apps. Hoef je geen server met dure Exchange licentie aan te schaffen.

Sbv

Hosted exchange geen optie ?

Taranis

Hosted exchange is meestal maar 2 gig, maar dat Google Apps ziet er wel goed uit :eusa_clap: (zegt iemand met een afkeer van Google ;D ).

Philip850

Citaat van: tackle op 15-01-2011 22:37:54
ik vind die nieuwe samsung een geweldig ding. Ik heb laatst mijn htc omgeturnd tot android phone, maar die samsung galaxy is de bom.

+ Heel veel. Jarenlang een vreselijke hekel gehad aan Samsung, altijd had ik gezeik met die telefoons, maar dat lag meestal aan de slappe software die erop stond (geen beltoon en trillen tegelijk, vastlopen, er een minuut doen over een sms verzenden, dat soort onzin). Van de verzekering mocht ik een laatst een nieuwe uitkiezen na het sneuvelen van mijn HTC, die ik vervolgens eigenlijk wilde gaan verkopen omdat ik weer mocht verlengen. Samsung meegenomen, deden het goed op MP (anders had ik waarschijnlijk een BB meegenomen, achteraf gelukkig zo gegaan). Thuis er even mee gaan spelen, toch maar even gewacht met verkopen. Nu ik hem gewend ben wil ik niks anders meer, Android is geweldig en het toestel ook!
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

tom480

Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Nokia N8?
Lijkt me namelijk wel wat :)
- R1200GS -

Flipjes 850 R

Binnenkort mag ik weer een ander toestel uitzoeken. Ik ben nu al jaren een tevreden Nokia beller, en heb nu de E72; toppertje !
Maar het is weer tijd voor wat anders. Ik zit heel erg te dubben tussen Blackberry Bold 9780 en de Iphone 4

Wat doe ik behalve heeeel veel bellen ? Ik sms redelijk wat. Ook wil ik in iedergeval de e-mail van de zaak ook kunnen lezen als ik onderweg ben.

Verder internet ik zo nu en dan wat als ik bijv wat extra gegevens van een klant of produkten onderweg wil opzoeken.

Maar wat voor mij echt belangrijk is : de agenda, en als het even kan dat ik zo nu en dan afspraken met tussen mijn toestel en die van mijn compagnon heen en weer kan sturen . Dit is voor contactgegevens / visitekaartjes wel makkelijk

Wie kan mij op weg helpen ?
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Quota

Citaat van: tom480 op 16-01-2011 17:56:49

Elianmars heeft een N8, en de camera doet het goed (zodra je het stukje folie verwijderd hebt dan... ;D ;D )

elianmars

Citaat van: Quota op 30-01-2011 13:53:02
Citaat van: tom480 op 16-01-2011 17:56:49

Elianmars heeft een N8, en de camera doet het goed (zodra je het stukje folie verwijderd hebt dan... ;D ;D )

Klopt helemaal  ;D

Ik heb de N8 nu zo'n vier weken en ben er niet ontevreden over. Helemaal tevreden ook weer niet. Af en toe reageert het toestel traag en tot nu toe is-ie twee keer vast gelopen.

De ontvangst is veel beter dan de E75 die ik hiervoor had. Dat vind ik wel een pluspunt. Emailen en internetten gaat ook goed. En de foto's die het toestel maakt zijn  8)

Ik heb 'm pas één keer laten vallen  :eusa_shifty: En dat was natuurlijk net voordat ik de beschermfolie er op geplakt heb  :eusa_doh:
Die folie ben ik trouwens zeer tevreden over. http://www.ishield.nl  Superspul! Ik heb om te testen met de punt van een schilmesje er in gekrast. Althans, geprobeerd er in te krassen. De folie is zo taai, dat het krassen niet lukt. Het streepje dat er in verscheen, door het drukken met het mes, verdween gewoon weer.
Het display is nog als nieuw. Het wordt wel vettig van mijn vingers, maar als ik dat er af veeg, glimt het display weer, zonder enig krasje.

haRtV70R

Citaat van: Philip850 op 16-01-2011 17:54:50
Citaat van: tackle op 15-01-2011 22:37:54

+ Heel veel. Jarenlang een vreselijke hekel gehad aan Samsung, altijd had ik gezeik met die telefoons, maar dat lag meestal aan de slappe software die erop stond (geen beltoon en trillen tegelijk, vastlopen, er een minuut doen over een sms verzenden, dat soort onzin). Van de verzekering mocht ik een laatst een nieuwe uitkiezen na het sneuvelen van mijn HTC, die ik vervolgens eigenlijk wilde gaan verkopen omdat ik weer mocht verlengen. Samsung meegenomen, deden het goed op MP (anders had ik waarschijnlijk een BB meegenomen, achteraf gelukkig zo gegaan). Thuis er even mee gaan spelen, toch maar even gewacht met verkopen. Nu ik hem gewend ben wil ik niks anders meer, Android is geweldig en het toestel ook!

mee eens!! Geweldig apparaat!
[move][/move]