Stuurprobleem

Gestart door Red Devil, 09-05-2014 09:28:29

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Hoi,

Ik heb sinds enige tijd wat problemen met de stuurinrichting. DE auto is nu al twee jaar achter elkaar uitgelijnd, maar het stuur staat weer scheef. Vreemde is dat het stuur bij het remmen weer uit zichzelf naar de juiste stand draait. Als je daarna doorrijdt draait het stuur weer enigszins naar links.

De inrichting kraakte bij het naar rechts sturen. Dit geluid is verdwenen nadat het stuurhuis is gesmeerd. Nu is het kraken terug maar alleen bij het draaien naar rechts. Verder trilt het stuur, ook tijdens het rijden. Het is een verticale beweging, en hele lichte trilling. De voorbanden zijn nieuw en goed gebalanceerd. Overigens had ik dit euvel ook bij de winterbanden.

Iemand een idee?

Ted

volvobug

Speling op binnenste en/of buitenste stuurkogels en/of draagarmrubbers en/of fuseekogel en/of hoogteslag in de banden (ook al zijn ze nieuw) en/of versleten veerzittingen en/of speling op veerpootlagers. Zo maar wat meest aannemelijke mogelijkheden.

Hoe wordt een stuurhuis gesmeerd?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

remklauwen
draagarmen/stuurkogel/fusekogels

Bostel

Ik gok dat hij bedoelt
Citaat van: Red Devil op 09-05-2014 09:28:29De inrichting kraakte bij het naar rechts sturen. Dit geluid is verdwenen nadat het stuurhuis is gesmeerd.
Bedoel je die nokjes die tegen elkaar komen bij maximale stuuruitslag?
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Red Devil

Geen idee hoe dat gesmeerd wordt. Dat zei de garagist die mijn APK heeft gedaan. Het gekraak was daarna ook weg.

MEN-O

Na vervanging van mijn ophanging+fuseekogel ook gekraak bij max stuuruitslag, dealer heeft stuuruitslag aangepast ; gekraak weg. Blijkbaar loopt de band ergens tegenaan oid.