Re: Martijns 855 T5 en T-5R

Gestart door Mvh, 18-05-2014 22:11:57

Vorige topic - Volgende topic

Mvh

Dankje! Bevalt nog erg goed ;D
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

En voor de liefhebbers nog even een plaatje van de "nieuwe" werkplaats. Rondom nou zo goed als afgetimmerd aan de buitenkant. Alle betonmatten en bijna alle vloerverwarmingsleidingen liggen er nu in. Vrijdag 3 april willen we beton gaan storten. De vloerverwarming gaan we op hout stoken. Dus een houtkachel met warmtewisselaar. Verder al rekening gehouden met een brug zoals op de foto te zien is. De twee buitenste palen halen we ook nog weg. Zodat er een in het midden overblijft.

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

)()()sT

Died850

Ziet er goed uit, zal wel een mooie werkplek worden  :eusa_dance:.

elianmars

En nu nog alle blaadjes wegblazen/zuigen, voordat het beton erin gaat  ;D

hansje

Wordt de tegelvoer nog äangebrand"ivm hechting betonvloer. Wellicht dat deze anders niet genoeg hechting/verbinding maakt.
In dat geval zou je een "zwevende"vloer krijgen met zeer grote kans op scheurvorming, voral in kombinatie met vloerverwarming.

Hans

Mvh

Thanks heren!

@hansje: het is piepschuim dus dat zakt en hecht wel ;D

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

Zo. Vanmiddag even olie ververst. Deze keer een 10w40 in plaats van 5w40. Kijken of het verschil maakt met klepstoters e.d.
En de cockpit maar een beetje schoongemaakt. Matten even schoongespoten. Al het leer ingevet en alles glimt weer 8)

Foto's zijn van de telefoon, niet heel mooi.

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

elianmars

Netjes!

Alleen hoort leer eigenlijk niet te glimmen  :eusa_shhh:  ;D

Mvh

Jaa vloertje erin!! ;D ;D
12 kuub dus een 12cm dikke vloer. Vloer hangt helemaal vrij. Als het waren een grote vlakke plaat. Van vrijdag op zaterdag lopen vlinderen. 6 uur in de ochtend waren we klaar. 2 uurtjes geslapen en ik mocht helaas weer aan het werk. Resultaat mag er wel zijn.

Verder over de auto weinig te melden. Stabilisator achter was opeens een grote knal. Die was dus 2 delig geworden. Had er gelukkig nog een van de sloper dus dat was zo weer gepiept.

Hier was het beton net gestort en afgewerkt met een trilspaan.

En hier gevlinderd en helemaal klaar 8)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

V70geRwin

Wordt een top werkplek  :eusa_clap:

daanium

ziet er goed uit! je auto én de vloer ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Mvh

Bedankt heren! Nu snel dichttimmeren en opzoek naar een mooie 2 kolommer.

De volvo gaat minder gebruikt worden. Van de week een caddy gekocht. SDI. oftewel een slome diesel injectie ;D. Leuk bakkie. Onderdelen kosten niks. Voor 300 euro heb ik zowat het halve onderstel vernieuwd haha. Lekker zuinig ook. Caddy gekocht om mijn gereedschap altijd bij me te hebben. Kan ik er mooie kasten inmaken. Vond het zonde van de benzine en het geld om altijd met de volvo op klus te gaan.

Morgen nog het een en ander aan de 850 doen. Update komt nog.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

V70geRwin

heb een poos een golf sdi gehad, traag maar het verbruik kreeg ik niet onder 1:22.
blokkie is nog degelijk ook. economisch erg verantwoord  ;D

Mvh

Gister nog het een en ander vervangen. Begonnen met de motorsteun rechtsvoor. Deze was gescheurd. Een heel verschil met rijden nu. Alleen nog de baksteun en dan is alles weer vers.

Ook koelvloeistoftankje vervangen voor een mooie nieuwe.

En voor de 2e keer het tellerwieltje vervangen. Alleen het bovendek kan weer los. Lampjes achter de tellerklok zijn niet zo fijn meer.

Smoelt weer goed zo ;D
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd