Re: Martijns 855 T5 en T-5R

Gestart door Mvh, 18-05-2014 22:11:57

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Is die distributiesteun heel makkelijk te vervangen?

Ik heb volgende week een brug tot mijn beschikking om even de baksteun en de stabilisator stangen te vervangen....misschien dat ik de distributiesteun dan ook even meeneem...
Die andere 2 doe ik wel tijdens de koppelingswissel bij jou dan ;)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

V70geRwin

Citaat van: Dennis1974 op 26-04-2015 20:10:39
Is die distributiesteun heel makkelijk te vervangen?

Ik heb volgende week een brug tot mijn beschikking om even de baksteun en de stabilisator stangen te vervangen....misschien dat ik de distributiesteun dan ook even meeneem...
Die andere 2 doe ik wel tijdens de koppelingswissel bij jou dan ;)

Is goed te doen.
Flapje achter wiel opzij en daar zit de steun.
Blok ff ondersteunen en klaar.

Dennis1974

Nice....ga ik ff uitzoeken welke type ik nodig heb...thnks

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Mvh

Is goed te doen dennis. Je kan een hoekje uit de oude steun zagen. Dan kan je er super bij met een steek ring sleutel ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

Afvoeren in stijl ;D Met een volvo uiteraard. Altijd makkelijk als je bij een loonwerker werkt.

Blokkie bewaard. Misschien geheel reviseren of samen met pa in een oud type volvo bouwen.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Dennis1974

Nice...haha....gewoon dwars door de ramen heen en tillen maar... ;D

Citaat van: Mvh op 28-04-2015 12:02:15
Is goed te doen dennis. Je kan een hoekje uit de oude steun zagen. Dan kan je er super bij met een steek ring sleutel ;)

Hoefde niks te zagen hoor...met een brug heb je het oude ding er echt binnen 5 min. uit en de nieuwe er weer binnen 5 min. in  :eusa_dance:
Merk het wel dat ie veranderd is. In eerste instantie viel het wel mee, maar al mijn resonanties zijn weg en hij "schokt" veeeeeeel minder... Auto in het geheel rijd er stukken beter van.
Ik ga de paddenstoelen (voorste en achterste) ook maar snel doen denk  ;D

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Mvh

Even een kleine update. Apk komt er weer aan.
Besteld:

Voorbanden
Kachelradiateur
Alle bussen van de achteras
PU bussen draagarmen

Dus volgende week weer mooi aan de klus. Heb nog een achteras liggen die ik dan fijn kan reviseren op de werkbank in plaats van dat gekroep onder de auto.

Verder bezig met grotere remmen. Wil die van de xc90 graag hebben. Schijven passen namelijk zo op de naaf en de breedte is ook gelijk. Klauwen zijn ook mooi groot. Alleen nog even passen en meten of ik alles kwijt kan achter m'n 17 inch hoepels. Remmen zijn geleverd in 316 en 336. De laatste heb ik natuurlijk het liefst.

Bij mike nog even wat sedan achterveren ophalen. Kijken of hij dan achter nog wat zakt. Hij staat me nog net wat te hoog.

Van het winter ga ik hem schorsen en dan moet hij harder. Wil een 16t monteren en zelf een downpipe maken. Blauwe injectoren zijn al onderweg.

Volgende week plaatjes ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Died850

Klinkt als grootse plannen. Ben benieuwd naar het resultaat ;D.

Morgen krijg ik ook m'n draagarmen binnen en kan ik ook PU-bussen plaatsen ben benieuwd naar het gevoel. Heb jij ze ook via estate service gekocht?

Mike H.

Mvh

Citaat van: Died850 op 16-06-2015 20:26:32
Klinkt als grootse plannen. Ben benieuwd naar het resultaat ;D.

Morgen krijg ik ook m'n draagarmen binnen en kan ik ook PU-bussen plaatsen ben benieuwd naar het gevoel. Heb jij ze ook via estate service gekocht?

Ja heb ik ook daar besteld. Ben benieuwd of hij wat strakker gaat sturen. Ondanks veerpootbruggen, verlaging, subframe inserts en nieuwe dempers stuurt m'n caddy veel strakker ;D
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Died850

We zullen het erop houden dat de 850's op comfort gericht zijn desondanks aanpassingen ;D.

Mvh

Zo. Van het weekend wordt hij voor gekeurd. Weer mooi druk geweest. Was wel ff zweten met dit weer maar resultaat mag er zijn.
Kachelradiateur vervangen. Zag er eigenlijk nog perfect uit. Systeem afgeperst en geen lek gevonden. Hopen dat hij het niet opzuipt.

Verder het interieurfilter vervangen, boutjes van het dashboard paar slagen gegeven. En de kap en de strip die er boven zitten weer mooi zwartgemaakt.

Rondom Apex -4cm gemonteerd. Staat nu erg mooi. Heel iets voorover en dat vind ik persoonlijk wel mooi.

Achteras ook gewisseld. Bussen een keer op een andere manier gedemonteerd. We hebben een takel op het werk. Oog aan de bus gelast en takel aan de as. Een grote knal en een trillende H balk en de bus kwam eruit ;D ;D
Verder de handremschoenen wat opgesteld. Lekker strak weer.

Pu bussen in de draagarmen gedrukt. Rijd wel strak maar in bochten wordt wel veel geluid doorgegeven naar binnen.

En tot slot 2 nieuwe voorbanden. Achteraf iets te grote maat, maar dat komt wel weer als ze op zijn.
Paar plaatjes:

Oh en ik heb een brug en bandenapparatuur gekocht. Volgende week ophalen :eusa_dance:
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Arjanestate

Mooie velgen, staan erg goed onder je auto :eusa_clap:
854 T-5 ROOD 1994

Mvh

Zo, apk erop. Zonder advies in een keer erdoor :eusa_clap:
Paar dagen naar friesland geweest en het rijdt weer geweldig.
Onder de kap ook weer netjes. Gebruik Agialube Protect Wax. Werkt geweldig. Gebruiken wij voor tuinmachines op het werk. 10x beter dan verschillende bumpersprays.

En een supernette 16T weten te bemachtigen voor een erg mooi prijsje:

Setje blauwe injectoren zijn ook binnen. Downpipe wil ik zelf gaan maken.
Als de brug op de plek staat en we binnenkort nog een paar dagen over hebben gaat alles eronder. Net als de voorremmen.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

Zo dan. Tijdje niet meer op het forum gezeten. De T5 loopt nog als een trein!
Verder erg druk met school, werk etc. Nieuwe werkplaats schiet ook mooi op! Brug werkt nu. Alles maar over verhuisd van m'n oude schuur naar de nieuwe. Alles staat nu even tijdelijk zo. Stroom, kachel, werkbank en kasten moeten nog gemaakt worden. Maar ik kan me nu goed redden zo.

Paar plaatjes:

En dan nog wat leuks gekocht. Een T-5 R ;D ;D
Heeft altijd bij mij in de buurt rondgereden. Nooit gezien echter. Via via hoorde ik dat hij te koop was.

Auto loopt goed. Automaat schakelt fijn.

Moet wel erg veel aan gebeuren. Hij is wel erg uitgeleefd en er hebben wat prutsers aan gesleuteld. Ik ben nou geloof ik eigenaar nummer 9.

Wat ik al zo snel kon zien:

- Gewone schokdempers met nivomat veren
- Lelijke en stotterende dumpvalve
- Beide voorschermen verrot
- Tuning kop en achterlampen
- Slang van de stationairregeling dichtgekit
- Verdelerkap scheef erop

Van de week de brug op en een totaal lijstje maken. Plan is om weer mooi origineel te krijgen.

Tot updates!
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd