Re: Martijns 855 T5 en T-5R

Gestart door Mvh, 18-05-2014 22:11:57

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Citaat van: henry classic v70 op 18-05-2016 18:01:15
Citaat van: Robster480 op 18-05-2016 09:22:56
Remmen erop klussen ging mooi ;D Worden er zelfs handig in.
Alleen even stoeien met nieuw flensje aan de remleiding, maar ook dat is gelukt.

Mooie werkplaats zo, maar nog lang niet klaar begreep ik ;D

...en alles staat er ook gewoon; banden apparaat, balanceer apparaat etc.  :eusa_clap:
Een "professionele" hobbyist kan hier best jaloers op zijn/worden  :eusa_shifty:

Is ook een werkplaats en geen klusruimte ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Mvh

Zo tussen alle drukte door de turbo, injectoren en downpipe gemonteerd.
Viel me 100% mee. Met een paar uurtjes alles er netjes aan en in zitten. Koelwaterleidingen beetje bij moeten buigen. De bovenste leiding wil ik nog vervangen door een losse pilaar en een wat langer stuk slang.

Na wat geknutsel:

Het geluid is perfect! Mooie diep en geen resonantie bij 120. Uitlaat zit een cm van de stabilisatorstang af dus past erg netjes allemaal.
Nu nog een paar dagen rustig rijden en donderdag naar schutten ;D ;D
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

Even weer een update. Zoals altijd te druk voor de hobby. T-5 loopt mooi door. 360K gehaald gister. Software van schutten doet hem goed. Volgende week de laatste pony's loslaten.
Nog een set andere velgen gekocht. Zeldzaam setje. Ik vind het wel wat hebben. 18 inch. Alleen nog even opnieuw spuiten.

Ook een xc voor onderdelen gekocht. Achterbumper wil onder de auto zetten icm dubbele uitlaten. Tegelijkertijd kunnen dan de R bumper en nog wat kleine dingen gespoten worden.

Werkplaats is nu echt bijna af. Beetje gekloot gehad met 2 bruggen. Uiteindelijk toch maar een nieuwe gekocht:

Verder de v70R van een kennis zo goed als gereviseerd. Vorige eigenaar was enorm opgelicht met nepfacturen en imitatie onderdelen. Auto nu weer tip top. Met nieuwe lampen en xenon:

Tot de volgende keer maar weer.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Died850

Wow die werkplaats! Wat mooi, ben erg jaloers ;D. Velgen staan ook wel mooi, welke kleur ga je ze spuiten?

Hans Duiven

Citaat van: Died850 op 11-11-2016 22:15:52
Wow die werkplaats! Wat mooi, ben erg jaloers ;D. Velgen staan ook wel mooi, welke kleur ga je ze spuiten?

Mooie werkplaats!

Mvh

Citaat van: Died850 op 11-11-2016 22:15:52

Denk dezelfde kleur of heel iets donkerder ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

RoelNL

Waar zijn de heldere koplampen 8)? Is veel mooier met xenon dan "dit"  type glas, vind ik.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Mvh

Weer een update.
2 Weken terug weer naar Sebastiaan geweest. Laatste pony's zijn losgelaten ;D Als een kanon weer. Kan het op de winterdag alleen niet overbrengen maar dat was te verwachten.

Verder nog even de carterventilatie schoongemaakt, was toch weer een beetje smerig na 2 jaar. Ook nog de slang die naar de klepdeksel loopt vervangen. Ook de O-ringen van de peilstok maar vervangen. Verder de rotor, kap, kabels en bougie's gedaan. (op de foto nog de oude zooi)

En de T-5R maar eens uit de schuur gehaald. Langzaam komt er schot in de zaak ;)

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

En alles weer schoon en dakdragerloos ;D

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

stuuraandeverkeerdekant

Netjes! Zodra er zich een warme dag voordoet gaat mijn carterventilatie ook op de schop. En een keer goed wassen kan eigenlijk ook geen kwaad   :eusa_shifty:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

leons850

Lekker bezig weer Martijn!
Blijft een mooie auto.
Leuk he, elke keer nadat je bij Schutten bent geweest als je weer wat nieuws hebt verzonnen dat je dan toch weer meer resultaat hebt. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Mvh

Ritjes Haaksbergen zijn altijd leuk ;D
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

leons850

Citaat van: Mvh op 10-01-2017 21:44:16
Ritjes Haaksbergen zijn altijd leuk ;D

Klopt, daar weet ik alles van. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Mvh

Helaas beide auto's verkocht. Ik rij te veel en heb er te weinig tijd voor. Druk met een huis bouwen en veel weg voor het werk.

Komt natuurlijk wel weer een volvo. Xc90 D5. Druk opzoek. Plan is om hem om te bouwen naar grijs kenteken. Binnenkort meer!
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Died850

Jammer dat de 850's weg zijn.. Succes met het zoeken naar een XC90 D5 vond ze persoonlijk nooit heel lekker rijden maar zijn wel ideale wagens voor grijskenteken. Maar dan liever niet iets in de vorm van een Discovery of toch weer een Volvo? ;D