stotteren/hikken 850 t5 opgelost!!

Gestart door dinky, 24-05-2014 21:07:49

Vorige topic - Volgende topic

dinky

van de week met de t5 een mooie rit maken, begint onder vollast mijn auto te hikken/stotteren.(nog niet eerder gehad)
in de 3e versnel vanaf 4000rpm begint hij te stotteren als of hij in de begrenzer gaat. bij constante snelheid voel je hem soms ook hikken(zenuwachtig) rijden. dus vandaag eens nieuwe bougies orgineel volvo maar nog steeds het probleem. en zijn 2e versnel voluit geen probleem dan verder in 3e hikken stotteren. vacuum slangen waren al vervangen. de auto is gechipt met een ecu van schutten, dus ik dacht de originele erin met doortrekken geen probleem maar constante snelheid nog steeds zenuwachtig/hikken.
wat is er aan de hand????  

henry classic v70

Hoe oud zijn de bougiekabels/verdelerkap/rotor?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dinky

rotor en verdelerkap zijn nog niet heel oud, bougie kabels heb geen idee ???.
zouden deze het probleem kunnen veroorzaken waardoor je niet mooi kunt doortrekken en lekker een constante snelheid kunt rijden.

groet
Anné

henry classic v70

Staat een datum op de kabels, kan goed dat ze al "oud" zijn en minder goed presteren

razorx

Is een 4 cijferig getal. De laatste twee cijfers staan voor het jaar.

dinky

heb even snel gekeken, als ik het goed zie zijn deze net zo oud als de auto zelf.
zal dit dan ook het probleem veroorzaken met chip en zonder?
zouden ze dan ook een licht show laten zien in het donker, de kabels slaan dan door toch?

groet
Anné

henry classic v70

Dan zou ik eerst de kabels maar eens vervangen, grote kans dat dit het probleem is.
De kabels met een plantenspuit nat maken... dan kijken wat er gebeurt

dinky

net even de kabels nat gemaakt met plantenspuit maar geen verandering ook geen lichtshow,
maar hij loopt niet super mooi stationair, soms een klein hikje.

Robster480

Kabels nat spuiten heeft weinig zin. Gewoon de kabels vervangen, zeker als je het vermoeden hebt dat ze net zo oud zijn als de auto.
Wel even opletten in welke volgorde ze op de verdeelkap aangesloten zitten.

Bougies vervangen zal ook geen overbodige luxe zijn.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Sbv

Vervangen dan die ouwe meuk door nieuwe kabels

cornelis-b

Citaat van: Robster480 op 24-05-2014 22:47:52
Kabels nat spuiten heeft weinig zin. Gewoon de kabels vervangen, zeker als je het vermoeden hebt dat ze net zo oud zijn als de auto.

Staat in het eerste bericht dat deze vervangen zijn. Heb het zelfde gehad met mijn vorige wagen en na vervangen van de bougiekabels was het probleem verholpen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Robster480

Citaat van: cornelis-b op 24-05-2014 23:44:35
Citaat van: Robster480 op 24-05-2014 22:47:52

Staat in het eerste bericht dat deze vervangen zijn. Heb het zelfde gehad met mijn vorige wagen en na vervangen van de bougiekabels was het probleem verholpen.

Oeps! Overheen gelezen  :-[

Nieuwe bougiekabels dan maar ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

dinky

heb gisteren laat nog even goed gekeken wat er staat, er staat 95 op de kabels dus ga ik er van uit dat deze net zo oud zijn als de auto. wat mij wel opviel was als ik een kabel los trok dat het geen vonken door de kunststoffen pennen dit hoor toch niet? dus hier zal hij dus wel door slaan als je doortrekt. maar maakt dit zoveel verschil(bougiekables) of je met een chip rijd of origineel ???: met chip niet kunnen doortrekken in 3e na 4000rpm, origineel dit probleem niet alleen dat hij wat haperend loopt bij contante snelheid.

groet
Anné

Sbv

kabel uit 95..dan kan het geen kwaad deze eens te vervangen. Neem dan ook bobine kabel gelijk mee

henry classic v70

Heeft met chippen niets te maken, kabels zijn gewoon toe aan vervanging (mag ook wel na 19 jr).
Hier ook problemen gehad met stotterend lopen (jaar of 5 geleden), orginele volvo kabels geplaatst en weer prima!