stotteren/hikken 850 t5 opgelost!!

Gestart door dinky, 24-05-2014 21:07:49

Vorige topic - Volgende topic

dinky

zal dan wel even nieuwe kabels kopen. maar ik heb 2 ecu's origineel en een gechipte, deze dus omgewisseld dan kan ik wel doortrekken maar loopt dan wel bij constante snelheid wat haperend. met de gechipte niet kunnen doortrekken in zijn 3e versnel vanaf 4000rpm stotteren en bij constante snelheid ook wat haperend.
dus dan zullen wel meer doorslaan ofzo?

groet
Anné

V70geRwin

Citaat van: dinky op 25-05-2014 09:54:40
zal dan wel even nieuwe kabels kopen. maar ik heb 2 ecu's origineel en een gechipte, deze dus omgewisseld dan kan ik wel doortrekken maar loopt dan wel bij constante snelheid wat haperend. met de gechipte niet kunnen doortrekken in zijn 3e versnel vanaf 4000rpm stotteren en bij constante snelheid ook wat haperend.
dus dan zullen wel meer doorslaan ofzo?

groet
Anné

Klopt.
Met tune zoek je meer.de.grens op door.hogere belasting vd motor.

Eerst nieuwe kabels.en.anders naar bobine kijken.

dinky

oke, maar hoe sluit je de bobine uit?  heb net even nieuwe originele kabels besteld bij estateservices :).
en dan hopen dat het klaar is :eusa_pray:
ik laat even weten hoe het is afgelopen.

groet
anné

V70geRwin

Citaat van: dinky op 25-05-2014 12:54:51
oke, maar hoe sluit je de bobine uit?  heb net even nieuwe originele kabels besteld bij estateservices :).
en dan hopen dat het klaar is :eusa_pray:
ik laat even weten hoe het is afgelopen.

groet
anné

door te vervangen  ;D
maar tien tegen een zijn het de kabels, zeker als ze nog origineel zijn!

arjen850

En zet de nieuw gemonteerde bougie's even op 0,6 ;)

Wouter1973

Ik zit ook aan nieuwe kabels te denken. Estateservices heeft twee sets, 1 voor de 10-kleppers, en 1 voor alle 20-kleppers. Klopt dat? Turbo of atmosferisch maakt blijkbaar niet uit?

Robster480

Dat klopt :) nieuwe bobinekabel zit er bij hen ook bij in.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 26-05-2014 09:29:18
Ik zit ook aan nieuwe kabels te denken. Estateservices heeft twee sets, 1 voor de 10-kleppers, en 1 voor alle 20-kleppers. Klopt dat? Turbo of atmosferisch maakt blijkbaar niet uit?

de lengte in de schacht naar beneden wisselt tussen 10 en 20 kleppers.
het past wel alleen steken de afdekrubbers dan boven het kleppendeksel uit, staat zo slordig  ;D

Wouter1973

Citaat van: Robster480 op 26-05-2014 09:31:33
Dat klopt :) nieuwe bobinekabel zit er bij hen ook bij in.
Thanx. Valt mee, de prijs... :)

dinky

dus de nieuwe kabels zijn onderweg :eusa_dance:. maar vandaag geen gestotter gehad met doortrekkken heel vreemd ??? maar dan vond ik hem niet heel fel trekken in zijn 3e versnel als of hij een beetje inhield.
maar goed we zullen zien wat de nieuwe kabels doen.
wat mij wel opviel is dat ik de bobine snel hoorde tikken(dit heb ik nog niet eerder gehoord), hoort dit zo of slaat deze gewoonweg door.

Groet Anné

dinky

dus vandaag heb ik de nieuwe bougiekabels binnen gekregen, dus deze netjes gemonteerd.
verder nog even een massa kabel schoongemaakt. en even een testrit gemaakt geen gestotter meer en en weer doortrekken super blij natuurlijk :eusa_dance:.

iedereen bedankt.

Groet
Anné

Robster480

Goed om te horen en leuk dat je even een berichtje post over het resultaat!

Nu weer lekker genieten van de 850! ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

V70geRwin

Citaat van: dinky op 27-05-2014 19:05:54
dus vandaag heb ik de nieuwe bougiekabels binnen gekregen, dus deze netjes gemonteerd.
verder nog even een massa kabel schoongemaakt. en even een testrit gemaakt geen gestotter meer en en weer doortrekken super blij natuurlijk :eusa_dance:.

iedereen bedankt.

Groet
Anné

mooi, weer lekker doortrekken dan  ;D