mattenset producent

Gestart door Molmans, 29-05-2014 10:19:09

Vorige topic - Volgende topic

Molmans

Aangezien ik mijn t5 met grijs interieur heb aangekocht met van de lelijke zwarte rubberen matten, ben ik op zoek naar een goed alternatief. De originele matten van de 850 vind ik aan de prijzige kant, maar dat vind ik niet het grootste euvel, ik vind het ook wel leuk om een eigen samenstelling te hebben.  Nu zijn er best al wel wat draadjes geschreven over mattensetten, echter zijn deze meerdere jaren oud.Enkele leveranciers die mij bekend zijn. justcarpets, matten-online, v-store, automattenshop.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een recente ervaring hebben met de aanschaf van matten, wat de kwaliteit hiervan is en hoe die bevallen. Zijn er afspraken met leveranciers en eventuele forumkortingen?
DOP T5 2.0 LPI

Sbv

origineel zijn ze gewoon goed en kwa prijs, ik dacht rond de 75 a 80 euro voor een set

meistersinger

vstore.nl

hier heb ik ze vandaan. Zijn de origenele en worden gratis verzonden

nee, ik heb geen aandelen :angel:

Ewoud

Ga je voor aftermarket, zorg dan iig dat je zeker weet dat de pasvorm goed is. Mijn ervaringen met diverse mattensets die via een aftermarket leverancier kwamen zijn dat ze qua vorm niet in de buurt van origineel komen.

Via een Toyotaclub waren er clubmatten te koop welke echt niet overeen kwamen met mijn originele set qua vorm. Al pasten ze op zich wel redelijk in de auto. En onlangs was er nog een groupsbuy op het 480 forum voor nagemaakte matten. Nou dat was echt drama qua vorm. En dat terwijl er 2 a 3 keer is gepast vooraf.

Of de kwalliteit van originele maten veel beter zijn dan aftermarket, ik denk dat dat wel mee valt, maar qua pasvorm zijn ze onovertroffen is mijn ervaring ;)
1995 Volvo 854 TURBO

Wout309t

Aftermarket krult vaak op en wil meestal niet echt lekker liggen.
Origineel leg je neer en beweegt nooit meer.
Ik heb 1 keer aftermarket gehad in een andere auto, maar je kunt echt beter iets meer betalen voor origineel.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Molmans

Hmmm,
Ziet dus toch naar uit dat hier ook weer orgineel wint van aftermarket. Zou het dan echt zo zijn dat volvo aan alles heeft gedacht  ;)
DOP T5 2.0 LPI

Jeroentjuh

Originele mattenset (4 stuks) kost bij de dealer 57,85 euro (excl. btw en excl. korting).....

StefanCJ

Heb in de 440 een keer een set van matten-online of onlinematten gehad, de duurste versie en die set was na 1,5 jaar op. In de 850/S70/V70 gewoon originele matten, gaan jarenlang mee en blijven netjes en mooi.

Molmans

Op menig advies de "originele" mattenset besteld.
Bij overdracht van de koerier meteen de doos opengescheurd matten er uit gehaald en ze weer terug in de doos gedaan.
???
Dit was niet de oude originele kwaliteit matten die ik van "vroeger" gewend was.
Mijn oude originele mattenset voelt veel zwaarder, heeft op beide voormatten het 850 logo, heeft een hakstuk en koperen bevestigingsogen. Ondanks dat het een Volvo productnummer heeft ben ik zwaar teleurgesteld. Waar is de oude kwaliteit gebleven? Dit is mij niet €70 waard. Ik ga toch maar eens kijken wat de minder originele matten brengen.

DOP T5 2.0 LPI

Sbv

Waar heb je ze besteld dan ? Bij dealer ?

Molmans

Citaat van: Sbv op 18-06-2014 08:00:35

Vstore.nl
DOP T5 2.0 LPI

Domaso

Kleine 2 maanden geleden set besteld bij http://www.hetecoauto.nl. Kosten € 34,95 incl verzenden. Heb wel onder het hakstuk al pluisjes zitten maar heb natuurlijk nog geen duurtest gedaan.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Molmans

Citaat van: Domaso op 18-06-2014 08:32:44
Kleine 2 maanden geleden set besteld bij http://www.hetecoauto.nl. Kosten € 34,95 incl verzenden. Heb wel onder het hakstuk al pluisjes zitten maar heb natuurlijk nog geen duurtest gedaan.

Jammer genoeg geen 850 model.
ps.   Ze adverteren toch echt dat het 100 procent slijtvast is. Dus garantie?
DOP T5 2.0 LPI

Domaso

Citaat van: Molmans op 18-06-2014 08:43:27
Citaat van: Domaso op 18-06-2014 08:32:44

Jammer genoeg geen 850 model.
ps.   Ze adverteren toch echt dat het 100 procent slijtvast is. Dus garantie?

Slijtvastheid ga ik uiteraard ff goed bijhouden.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Sbv

Citaat van: Molmans op 18-06-2014 08:06:09
Citaat van: Sbv op 18-06-2014 08:00:35

Vstore.nl
misschien eens bij dealer proberen of vragen welke men daar heeft