Voorstellen Guido22/V70R

Gestart door Guido22, 29-05-2014 18:43:01

Vorige topic - Volgende topic

Guido22

Goeiedag beste medeforumers,

Ik ben Guido Eekhout, 23 jaar oud en geboren en getogen in het kleinste dorp van nederland genaamd Polsbroek en Technicus (elektrotechniek) van beroep.
Van jongs af aan was ik helemaal gek van volvo's, machtige mooie dingen vond ik het.
Mijn vader had een hele mooie bordeaux rode Volvo 240 GLE waar ik vele autovakanties heb meegemaakt en richting de 7ton heb mogen zien gaan.
Op mijn achttiende toch maar voor een Fiat Punto HGT met novitec pakketje gegaan vanwege het de wegenbelasting en verzekering, man wat waren die volvo's duur en kreeg hem uberhaupt niet verzekerd ;D
Daarna overgegaan naar Seat Leon met grote intercooler, turbo, chip op maat enz.. super leuk spul, maar met het vermogen alleen op de voorwielen kwam je in de regen niet echt vooruit, het was tijd voor een awd.
Toen kwam het nieuws dat er een kleine in ons midden kwam, werd dus echt tijd voor een auto met meer ruimte en voor pappa gelijk eentje met awd.

Dus begon de zoektocht naar een Volvo met awd, na welgeteld 1 dag (technisch gezien geen hele dag), belde de monteur waar ik mijn Seat in onderhoud had, dat hij er eentje had gevonden. Bleek dat hij zelf een Volvo had staan in de schuur, die hij eens per jaar gebruikte om te gaan vissen in Luxemburg. Hij wilde hem wel kwijt aan mij, zo gezegd zo gedaan, ik werd eigenaar van een Volvo V70R en nog eens een hele mooie ook :D

Rij nu bijna een jaar in de Volvo en kan mijn geluk niet op, wat een dijk van een auto zeg!
Super veel ruimte en lekker veel vermogen.
Proficiat Volvo! :eusa_clap:

Door dit forum al een hoop geleerd, had veel problemen met de koel-fan relais, thermostaat, carter-ventilatie, vacuumslangen, ontsteking en achterstallig onderhoud (lees heel veel) even de zoekfunctie gebruiken en hoppa daar staat de oplossing!

Zo genoeg voorgesteld tijd voor foto's

Guido

rifwachter

Hallo Guido,

Welkom op het forum, veel plezier met je aanwinst.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rico

Welkom,en wat een strakke R en een schitterende kleur :eusa_clap:

rogerV701998

Welkom hier. Inderdaad een prachtig exemplaar!!

Volvoforlife78

Mooi! Lak ziet er ook gaaf uit, voordeel dat 'ie maar eens per jaar buiten kwam (kan me er niets bij voorstellen als ik hem zou hebben maar goed ;)

Guido22

Ik ben de derde eigenaar, de vorige eigenaar heeft hem zo'n 7 a 8 jaar gehad en altijd warm in het schuurtje met een dekentje eroverheen verwend, tussen de APK's reed de auto ongeveer 1000km ;D

cornelis-b

Geweldig mooie V70R, veel veilige kilometers Guido.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

t_w

Mooi auto, veel plezier ermee!

Wat heeft 'ie gelopen?

Guido22

Dank jullie, dat gaat vast wel lukken!

Gekocht bij ongeveer 221000 op de teller, inmiddels staat hij nu op 241*** ;D

glenfiddich1983

Heel mooi en veel plezier!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

groen V70

ziet er mooi uit,

heel veel plezier ermee

zitten er nog extra's  aan ??    chipje ofzo

gr
I have my Dream

nicojrr32

Veel plezier met je r hij ziet er goed uit , mooie kleur nog foto's van het interieur??

Guido22

@groen V70
Hij heeft nog geen chip, de volvo had te veel achterstallig onderhoud wat eerst moest gebeuren, maar het zit er aan te komen ;D
Heb er wel een TME cat-back systeem onder gezet, downpipe en cat zijn orgineel maar die wil ik gelijk bij het chippen vervangen.

meistersinger

Marty__Mouse

Gave bak hoor!! Geweldige vondst, een auto die zo vertroeteld is!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..