Dumpvalve 2.0T voor C70 MY2000

Gestart door De_Duuc, 03-06-2014 12:11:36

Vorige topic - Volgende topic

De_Duuc

hallo allen,

weet iemand waar ik een Dumpvalve kan kopen voor mijn C70 uit 2000, is een 2.0T blok.

2e vraag :) is alles er wel op berekend als je hem laat chippen! hoe lang blijft alles goed, denk aan versnellingsbak, koppeling, aandrijfassen etc.

dit laatste weerhoudt me er wel een beetje van om te chippen..

ik hoor t graag,

Marino
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

Emiel

2.0t is een sterk blok. Tuning geen probleem.

dumpvalve is zonde geld. Het motormanagement kan hier ook niet goed mee overweg.

Wout309t

Mee eens, snap niet wat iedereen wil met zo'n ding...
2011 V70 2.0T R-Design MT

leons850

Citaat van: Wout309t op 03-06-2014 16:03:57

klinkt toch leuk. ;)
Daarbij ik hoef ze ook niet, helemaal blij dat mijn nieuwe turbo (bijna) geen geluid maakt, kijken de mensen nog meer op als ik weg spuit. :evil:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MrCain

Citaat van: Wout309t op 03-06-2014 16:03:57
Na "The Fast and the Furious" moest iedereen zo'n ding hebben ;D

Bij ons in de buurt heeft een manneke ook zo'n ding op zn Golf, trekt op en gelijk gas los en afblazen....en presteerd dat om 8 tot 10x te doen in de straat van nog geen 300 meter....
Gek word je er van  :eusa_wall: zal binnenkort wel over zijn want ding begint steeds meer te roken

Met een luchtmassameter systeem als in onze volvo kan je het inderdaad beter niet doen, of je moet er één kopen die recirculerend is en dan hoor je pssst geluid weer niet :P Dus gewoon de originele op de turbo blijven gebruiken => beter voor je turbo ook: vele malen minder kans op turbo surge ;)

Een 2 liter is juist goed te tunen => door korte slag minder kans op kromme drijfstangen en lekker hoogtoerig gedrag en daardoor (iet wat) minder koppel dus milder voor je aandrijving en sneller weg bij stoplicht => minder last van wielspin!

19T er op, 3" downpipe, grotere injectoren en misschien dikkere intercooler en gaan! :eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Emiel

Gooi er een K&N open filter op en je hebt ook pssstwooshpsstdarthvader geluid.

Alle chickies kijken naar je... 8)

cornelis-b

Ik heb ook een 2.0T in mijn S70 en gechipt door RICA gaat als de brandweer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rogerV701998

Citaat van: MrCain op 03-06-2014 16:29:49

Bij ons in de buurt heeft een manneke ook zo'n ding op zn Golf, trekt op en gelijk gas los en afblazen....en presteerd dat om 8 tot 10x te doen in de straat van nog geen 300 meter....
Gek word je er van  :eusa_wall: zal binnenkort wel over zijn want ding begint steeds meer te roken

;D ;D

De_Duuc

bedankt voor alle reactie, ga dan toch maar voor een Rica opdate...

geen problemen met bak ed...?
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm