help automaat lekt olie!

Gestart door giovanni4451, 06-06-2014 21:04:51

Vorige topic - Volgende topic

giovanni4451

Beste forumleden,

Vanavond toen ik weg reed van de parkeerplaats zag ik een rode plek olie liggen :-\

Ben eventjes eronder gaan liggen en er hingen een paar goeie druppels (rode) olie onder de automaat, stukje achter de baksteun. Lijkt alsof de olie van hoger af komt(?!).

Ik ga morgen langs de garage omdat ik nu niet met een prettig gevoel rijdt.

Toch blijft het aan me vreten en vrees ik voor een nieuwe bak  :eusa_wall:.. iemand hier bekend met lekkage aan de bak, iemand een idee? Ik maak me namelijk behoorlijke zorgen omdat ik de auto juist in een zo'n goed mogelijke staat probeer te krijgen!

Overigens schakelt de automaat nog perfect en is onlangs nog geflushed.. (C70 uit 2001)

volvobug

Is het niet de peilstokaansluiting in de bak die lekt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

heb je het niveau al eens gepeild?

giovanni4451

Ben er net even onder gaan liggen

Hij lekt bij de as, duid dit dus een keering of toch iets interns in de bak? :-\

volvobug

Meest waarschijnlijk keerring, maar eerst schoonmaken en na de eerstvolgende rit opnieuw bekijken. Wat je nu ziet is vuil van langere tijd dat tijdens het rijden ook nog uitwaaiert.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

giovanni4451

Ben vanmorgen naar de garage geweest en het is inderdaad de keerring die lekt.

Hij kon mij alleen niet vertellen of dat deze zomaar te vervangen was, weet iemand dit hier op het forum misschien? :angel:

Ook werd mij verteld dat er misschien ook speling op de aandrijf as zou kunnen zitten waardoor hij wel eens zou kunnen lekken. Zou er dan ook een andere aandrijfas in moeten of ligt dat aan de bak? :-\

thuur

Laat je niet gek maken, gewoon die keerring (laten) vervangen en roffelen maar weer.

Gr 8)

arjen850

Juist, as er even uit, andere keering erin en rijden. Kijk wel uit dat je de keeri g er niet tever indrukt. Been there done tbat :D

giovanni4451

Bedankt Thuur en Arjen dat stelt me weer gerust!

de Boeing

Inderdaad, zie dat je de keerring er niet te ver indrukt want dan gaat het opnieuw lekken. Hij moet aan de buitenzijde ongeveer gelijk vallen met de rand van de versnellingsbak (maar hij kan er dus veel dieper in... Ik ben helaas ook lid van die club en heb het nog een 2de keer mogen overdoen...)

arjen850

Volvo heeft er een speciaal stukkie gereedschap voor, daar tik je op en hij gaat nooit te ver :D zo doe ik het nu ook ;D

giovanni4451

Bedankt voor het advies heren! :)

Helaas de auto maar even laten staan met dit prachtige weer en in de auto van mijn vriendin rijden zonder airco en opvouwbaar dak ...  :(

Dinsdag dan maar de keerring laten vervangen (de zoveelste in korte tijd) :eusa_wall:

cornelis-b

Misschien handig te vermelden waar je vandaan komt, wie weet een forumlid in de buurt die je er mee kan helpen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

TonV70R

Citaat van: cornelis-b op 07-06-2014 21:16:20
Misschien handig te vermelden waar je vandaan komt, wie weet een forumlid in de buurt die je er mee kan helpen.

Gorinchem
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

giovanni4451

Thanks Cornelis maar de volvo gaat naar de garage waar die altijd heen gaat, kunnen ze gelijk wat meer onderhoud aan doen(wat al in de planning stond).  
Omdat vrijdag avond niet de garage open was zat ik een beetje in de stress omdat ik dacht dat er meer aan de hand was.
Het blijkt gelukkig allemaal weer mee te vallen ;)