Welke ODB interface V70 2,5D 2000 (MY99)

Gestart door cleo850, 16-06-2014 14:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cleo850

ahummm... te laat net besteld...  :-[
We gaan het zien...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: cleo850 op 20-06-2014 10:36:16
V70 2,5D vanaf MY99 zou bij nader inzien dus wel redelijk overweg moeten kunnen met een universele OBDII (bluetooth interface).
Eentje besteld voor weinig, laat hier binnenkort nog wel even weten in hoeverre hij bruikbaar is en welke meldingen wel/niet bereikbaar zijn via het ding.

Nou krijg je allemaal zeer bruikbare tips en adviezen, en toch vaar je je eigen koers en bestel je spul waar je niks aan hebt. Mis ik hier iets? :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

knoertS70

Ik weet niet of het met een diesel anders is, maar Henk (cornelis-b) kon bij mijn 2000 V70N en bij zijn eigen auto, best nog wel veel met een Chinees BT dongeltje van 5 euro in combinatie met een programmaatje op zijn telefoon.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

UserID25761

Citaat van: knoertS70 op 20-06-2014 12:24:15
Ik weet niet of het met een diesel anders is, maar Henk (cornelis-b) kon bij mijn 2000 V70N en bij zijn eigen auto, best nog wel veel met een Chinees BT dongeltje van 5 euro in combinatie met een programmaatje op zijn telefoon.

Bij een diesel werken die dingen niet! Je hebt. Echt vida-dice nodig  :eusa_angel:

knoertS70

Citaat van: NickGR op 20-06-2014 12:27:25
Citaat van: knoertS70 op 20-06-2014 12:24:15
Ik weet niet of het met een diesel anders is, maar Henk (cornelis-b) kon bij mijn 2000 V70N en bij zijn eigen auto, best nog wel veel met een Chinees BT dongeltje van 5 euro in combinatie met een programmaatje op zijn telefoon.

Bij een diesel werken die dingen niet! Je hebt. Echt vida-dice nodig  :eusa_angel:

Oke, duidelijk.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Sbv

en dice werkt prima op de diesel. Heb de auto van NickGR al eens uitgelezen

UserID25761

Citaat van: knoertS70 op 20-06-2014 12:29:55
Citaat van: NickGR op 20-06-2014 12:27:25
Citaat van: knoertS70 op 20-06-2014 12:24:15
Ik weet niet of het met een diesel anders is, maar Henk (cornelis-b) kon bij mijn 2000 V70N en bij zijn eigen auto, best nog wel veel met een Chinees BT dongeltje van 5 euro in combinatie met een programmaatje op zijn telefoon.

Bij een diesel werken die dingen niet! Je hebt. Echt vida-dice nodig  :eusa_angel:

Oke, duidelijk.

Zo'n Bluetooth ding zegt wel dat er connectie is met de ecu, maar als je dan vervolgens wil gaan uitlezen gebeurt er helemaal niets   :eusa_wall:

UserID25761

Citaat van: Sbv op 20-06-2014 12:32:56
en dice werkt prima op de diesel. Heb de auto van NickGR al eens uitgelezen

En dat ging helemaal perfect   :eusa_clap:

cleo850

Ewout jouw opmerking voegt in deze topic eigenlijk iig nog het minst toe ...  ;D

Heb meteen gemeld dat ik de zeer bruikbare tip Dice icm vida te duur vind, en dan ga je alternatieven zoeken (ook een sport).
Je mist idd een stukje email communicatie met de aanbieder van dat bluetooth interfeesje, die na veel uitzoekwerk en met de tips uit dit topic  uiteindelijk tot de conclusie komt dat FCR + kabel toch niet de weg is voor een CAN auto (dank aan Svb) en vervolgens komen we dan weer op de weg terecht dat een universele interface in principe zou moeten werken. Maar eh... als de opmerking van Nick ietsie eerder was geweest dan had ik hem idd niet besteld, praktijkervaring is nog altijd de beste.

Nu waarschijnlijk 19 euri's voor de kat zijn k maar wel een stukkie wijzer geworden, no problem.
(ga m toch ff aansluiten straks, eigenwijsheid wil ook wat ghegehe).

Uiteindelijk wordt hier het hele verhaal nu uitgekamd en is in de toekomst nog sneller te vinden wat de dieselaars echt wel/niet nodig hebben.
Dank allen...