Welke ODB interface V70 2,5D 2000 (MY99)

Gestart door cleo850, 16-06-2014 14:53:03

Vorige topic - Volgende topic

cleo850

Iemand hier ervaring met zo'n ODBII bluetooth unit icm universele app voor android telefoon??

Genoeg gezocht via zoekfunctie maar bevestiging dat zo'n ODBII bluetooth unit gaat werken i.c.m. een V70 2,5D 2000 (MY99) (ODBII stekker in de armsteun) vind ik eigenlijk nergens.
Ik wil foutcodes uitlezen en resetten. Bij de meeste van deze universele units wordt aangegeven dat ze op europese diesels vanaf 2004 werken. Welke units zijn er dan voor diesels <2004?
B.v.d.!

-D©©©L-

Citaat van: cleo850 op 16-06-2014 14:53:03Welke units zijn er dan voor diesels <2004?
B.v.d.!

Op een V70 classic diesel van 1999 werkt een DIce unit vrij aardig.

Sbv

Vida icm Dice is een prima combinatie

cleo850

Ok dank.
Klinkt volgens mij minder universeel als ik gehoopt had: deze gaat volgens mij niet via bluetooth/android app? als ik het goed begrijp? Unit > kabel > laptop > Vadis software?

Ik wilde er als het ff kan met minimaal budget (uiteraard) en maximale mogelijkheden weer vanaf komen:
http://autowolf.nl/nl/home/38-obd2-bluetooth-diagnostic-interface.html

Is de reden dat ik daar geen gebruikersreviews van vind, dat deze dingen gewoon niet gaan werken op de OBDII poort van de V70 2,5D (MY99)?

Sbv

Vida software.

Werkt prima bij mij met uitlezen.

er is ook wel wat universeel spul in de handel, maar ik ken het zelf niet omdat ik bovenstaande heb draaien

cleo850

cleo850

Ook nog maar eens precies nagevraagd bij een leverancier van die dingen (OBDshop in dit geval).
Uitgebreid antwoord (dank!) gehad en ze bevestigen jullie verhaal inderdaad:

Een standaard ELM327 interface, zoals de bluetooth gaat niet werken voor de oudere Volvo's (vooral diesels). Er is een zijn merk specifieke interfaces nodig.
Of Volvo Vida Dice (Pro versie), kloon van de originele interface, kosten zitten rond de 159,-.

Mooi dat ik nu weet hoe het kan, maar vanwege de kosten laat ik de aanschaf nog even zitten.

Sbv

denk dat het nog wel iets goedkoper kan  :eusa_whistle: beetje zoeken op internet
Als het voor 1 of 2 maal is kan je het ook laten doen, ben je voordeliger uit

cleo850

Het merkspecifieke alternatief is bij nader inzien inderdaad nog wel een overweging waard (dus voor diegene die een zoektocht willen besparen, op moment van schrijven is dit één van de goedkoopste uitlees/reset manieren voor onze 'ouwere' strijkijzers en dan met name de diesels):

- nodig: http:​//www.​obdshop.​nl/volvo-fcr-obd2-serieel-inte​rface.html​
- (optie: verloopje com-stekker/USB) http:​//www.​obdshop.​nl/usb-serieel-adapter-kabel.​html​
- FCR software (meegeleverd)
- werkende laptop met com aansluiting of USB nodig

Totaalkosten onder de 35 eur.
(en nee ik heb geen enkel belang bij de OBD shop maar zij hebben wel de moeite genomen om e.e.a. ff goed op een rijtje te zetten!)...
Ga van het weekend denk ik zo eentje bestellen, ervaringen post ik nog wel een keertje...Grtn

Sbv

Gaat enkel werken op de oude V70's De canbus versie werken hier niet mee. Na modeljaar 99 heb je niets aan bovenstaand spul

cleo850

Ja inderdaad was ook de boodschap van de shop, maar V70 2,5D MY99 valt daar dan toch ook onder?

Sbv

Citaat van: cleo850 op 19-06-2014 10:55:04
Ja inderdaad was ook de boodschap van de shop, maar V70 2,5D MY99 valt daar dan toch ook onder?
Nee. dat is een modeljaar 99 dus canbus auto. Met Vida goed uit te lezen met FCR niet

cleo850

Aha ok, dus vanaf modeljaar 99 heb je niks aan bovenstaand spul.
Zal 't nog ff terugkoppelen naar de shop...
Dank!

cleo850

V70 2,5D vanaf MY99 zou bij nader inzien dus wel redelijk overweg moeten kunnen met een universele OBDII (bluetooth interface).
Eentje besteld voor weinig, laat hier binnenkort nog wel even weten in hoeverre hij bruikbaar is en welke meldingen wel/niet bereikbaar zijn via het ding.

UserID25761

Citaat van: cleo850 op 20-06-2014 10:36:16
V70 2,5D vanaf MY99 zou bij nader inzien dus wel redelijk overweg moeten kunnen met een universele OBDII (bluetooth interface).
Eentje besteld voor weinig, laat hier binnenkort nog wel even weten in hoeverre hij bruikbaar is en welke meldingen wel/niet bereikbaar zijn via het ding.

Uit ervaring weet ik dat je niks kunt uitlezen