Gelig schuim aan oliepeilstok!!!

Gestart door Anthony, 02-01-2005 12:15:48

Vorige topic - Volgende topic

Anthony

Bij het olie peilen zag ik wat gelig schuim aan de peilstok zitten. Is dat alarmerend? Onder de olievuldop is het maagdelijk schoon. Zie foto's. De auto rijdt prima en loopt mooi en heeft zojuist een week stil gestaan. Graag jullie deskundige mening en tips/hints.

Met vriendelijke groet,

Anthony van Peet

Ik wil graag een fotootje attachen maar weet niet hoe dat moet.

TTT242

Je moet eens op de zoek knop duwen en dan eens mayo of zo invoeren...En het toeval ;) (of het idiote eraan)wil dat het onderwerp hier vlak onder"sludge en tikkende...." ook hierover gaat. Effe moeite doen om te zoeken anders ga je hier niet veel antwoorden krijgen.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Anthony

Bedankt voor de tip. Wist niet dat geel schuim in de olie sludge heet. Nu wel, waarvoor dank!!
Het was geen luiigheid maar ontwetendheid.
Heb inmiddels begrepen dat het een vaker voorkomend verschijnsel is. Ik heb het koelvloeistofniveau gemerkt met een streepje en zal in de gaten houden of dat gelijk blijft.

Groeten,

Anthony van Peet,

weet iemand hoe je de carterontluchting kan checken? Ben helaas niet behept met veel technische kennis maar wel met een grote dosis nieuwsgierigheid/leergierigheid.

toycar

Hallo Anthony.
Ook over carterontluchting en vooral die zaken die je zelf kunt controleren en schoonmaken is al het nodige via dit forum gepasseerd (vooral de bijgevoegde foto's zijn heel leerzaam).

Rai

En om je een beetje op weg te helpen zou je ook kunnen zoeken op turbo (als je die hebt tenminste) en op oliekoeler (als die aangesloten is). Bij deze zaken kan het in ieder geval ook mis gaan als het om water en olie gaat.

jboul

bij mij heeft dit probleem zich vorig jaar ook met onze volvo voorgedaan. na olie wisselen (mobil one 0-w40) en vervangen van de thermostaat, kwam probleem vorige winter nog eenmaal terug en verdween daarna volledig.
mijn auto volvo 850 gle 225.000km, mrt 1994 rijdt prima (1 1 op 12 op grote weg) op naar 500.000.
met vriendelijke groet
Jerry Boulogne

floortom

Hallo Anthony,.

Ik heb hetzelfde euvel (850 2.5 10V op G3) en heb hierover bij mijn volvo garage navraag gedaan. Ze zeiden dat dit inderdaad White sludge is en dat ik me hierover geen zorgen hoefde te maken. Het zou komen van kleine stukjes rijden waardoor de motor niet op optimale temperatuur komt.