Mogelijk leasehok op komst -> Clio Estate it's gonna be

Gestart door pwberg, 23-06-2014 22:02:53

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: The Demon op 16-08-2014 23:18:58
Als jouw caravan op kenteken 1500 kg weegt, moet je dan niet een auto hebben die dat ook mag trekken?
bij mijn weten wel

verron

Dit staat in de wet:

Artikel 5.18.18a
1. Als in het kentekenregister of op het kentekenbewijs van personenauto's een maximum te trekken massa aanhangwagen is vermeld, dan mag de totale massa van aanhangwagens of de som van de aslasten van autonome aanhangwagens met een bedrijfsremsysteem achter die personenauto's maximaal 3.500 kg bedragen en daarbij de laagste van de volgende waarden niet overschrijden:
a. de maximum te trekken massa aanhangwagen zoals die in het kentekenregister of op het kentekenbewijs van het trekkende voertuig is vermeld;
b. de door de fabrikant bepaalde technisch toegestane getrokken maximummassa gebaseerd op de constructie van het trekkend voertuig;
c. de door de fabrikant bepaalde technisch toegestane getrokken maximummassa gebaseerd op de sterkte van de mechanische koppelinrichting;
d. de technisch toegestane maximummassa van het trekkend voertuig, of 1,5 maal de technisch toegestane maximummassa van de personenauto, voorzover de personenauto een aantekening in het kentekenbewijs of in het kentekenregister 'G' heeft.
4. Als in het kentekenregister of op het kentekenbewijs van een personenauto geen maximum te trekken massa aanhangwagen is vermeld, mag géén aanhangwagen worden voortbewogen.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Citaat van: The Demon op 16-08-2014 23:18:58
Als jouw caravan op kenteken 1500 kg weegt, moet je dan niet een auto hebben die dat ook mag trekken?

Dan mag je ook geen dubbelasser aanhangwagen achter de auto hangen (leeg) die 2000 kg. mag wegen... Toch? ;)

triton

Je mag nooit de gewichten overschrijden.
Dus een autoambulance achter je v70/850 die 2000 kilo mag wegen totaal is een no go.
Klinkt raar maar is wel zo , als je een zelfde aanhanger neemt met huif zie je niet of hij geladen is.
Dus trekgewicht auto nooit overschrijden.
Ook leeg niet.
Professioneel raddraaier

verron

)()()sT

Ja nou, we rijden allemaal (in dit geval wel met BE) wel eens met een lege dubbelasser. Daar houden ze je niet mee aan hoor, en in twijfelgevallen zullen ze je op de weegbrug zetten.
Vorig jaar heb ik met een autotrailer achter de V70 die body van de T-5R van Jeffrey opgehaald.
We werden aan de kant gezet door de politie met de lege aanhanger (omdat ik pardoes op een spitsstrook reed) en het enige wat ze van belang vonden was dat ik E rijbewijs had.

triton

Professioneel raddraaier

FrankvdAa

Citaat van: triton op 17-08-2014 10:37:47
Je mag nooit de gewichten overschrijden.
Dus een autoambulance achter je v70/850 die 2000 kilo mag wegen totaal is een no go.
Klinkt raar maar is wel zo , als je een zelfde aanhanger neemt met huif zie je niet of hij geladen is.
Dus trekgewicht auto nooit overschrijden.
Ook leeg niet.

Inderdaad, zie ook Rijksoverheid.nl
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

katuut

Citaat van: verron op 16-08-2014 22:56:25
Citaat van: katuut op 16-08-2014 22:33:30
Citaat van: verron op 16-08-2014 17:44:39
Toevallig dat ik ook weer toe ben aan een nieuwe lease bak en het valt idd niet mee om iets te vinden met 20% bijtelling en waar ook nog 1400/1500 kg achter mag. Volvo is een absolute "no go" ivm met de torenhoge leaseprijs. Voor een V60 D2 (mag ook maar 1200 kg achter) moet ik als prive bijdrage zelf nog ruim 210 euro p/mnd bij betalen terwijl ik een lease tarief heb van bijna 750 euro p/mnd All Inn operational lease. Een D4 zal dus wel helemaal onbetaalbaar worden.
Voor mij blijven er nu 3 potentiële auto's over: Peugeot 308 SW 2.0 HDI AT, Skoda Octavia 1.6 TDI met DSG of een 2.0 TDI MT en als laatste een Mazda 6 Sportbreak 2.2 D (zijn alle drie overigens wel auto's in de duurste uitvoering)

Ik zou de 1.6 diesel niet afschrijven in de 308. Fijn motortje

Ik weet het, ik heb er een proefrit mee gemaakt. Echt een fijne motor die lekker aan eht gas hangt. Ik rijd nu nog met een 508 SW met de oude 1.6..........wat een verschil. probleem is echter dat er maar 1200 kg achter mag en onze caravan weegt met belading 1400 (1500 op kenteken) dus ik moet iets hebben wat min 1400 mag trekken.
Toevallig dat ik ook weer toe ben aan een nieuwe lease bak en het valt idd niet mee om iets te vinden met 20% bijtelling en waar ook nog 1400/1500 kg achter mag. Volvo is een absolute "no go" ivm met de torenhoge leaseprijs. Voor een V60 D2 (mag ook maar 1200 kg achter) moet ik als prive bijdrage zelf nog ruim 210 euro p/mnd bij betalen terwijl ik een lease tarief heb van bijna 750 euro p/mnd All Inn operational lease. Een D4 zal dus wel helemaal onbetaalbaar worden.
Voor mij blijven er nu 3 potentiële auto's over: Peugeot 308 SW 2.0 HDI AT, Skoda Octavia 1.6 TDI met DSG of een 2.0 TDI MT en als laatste een Mazda 6 Sportbreak 2.2 D (zijn alle drie overigens wel auto's in de duurste uitvoering)

Ik weet het, ik heb er een proefrit mee gemaakt. Echt een fijne motor die lekker aan eht gas hangt. Ik rijd nu nog met een 508 SW met de oude 1.6..........wat een verschil. probleem is echter dat er maar 1200 kg achter mag en onze caravan weegt met belading 1400 (1500 op kenteken) dus ik moet iets hebben wat min 1400 mag trekken.

Ja logisch dan..

Ik heb gisteren de 308 besteld. Ik vind een octavia en seat leon st mooier maar de (comfort) stoelen en motor +bak van de peugeot veeeel beter. De stoelen van de octavia vond ik erg tegenvallen eerlijk gezegd (ik ben 1,98)

Bij mij ging het ook tussen de mazda 6 en 308, maar ik vond het verschil tussen de 2 geen 4800 euro waard wat het verschil in bijtelling voor me zou zijn over 4 jaar.
Chronisch last van detaildiarree

verron

Citaat van: katuut op 17-08-2014 12:02:17

Ja logisch dan..

Ik heb gisteren de 308 besteld. Ik vind een octavia en seat leon st mooier maar de (comfort) stoelen en motor +bak van de peugeot veeeel beter. De stoelen van de octavia vond ik erg tegenvallen eerlijk gezegd (ik ben 1,98)

Bij mij ging het ook tussen de mazda 6 en 308, maar ik vond het verschil tussen de 2 geen 4800 euro waard wat het verschil in bijtelling voor me zou zijn over 4 jaar.

Welke uitvoering heb jij gekozen dan? Mijn voorkeur bij de 308 gaat uit naar 2.0 BleuHDI AT in Allure uitvoering en niet naar de Bleulease Executive uitvoering (ivm een aantal optie's die ik graag wil) deze kost standaard (zonder optie's) 33150 euro en gaat met optie's over de 35.000 heen. De Mazda 6 heeft de extra optie's die ik graag wil er al standaard op zitten en komt op 34500......... Komt nog eens bij dat de mazda 6 ruimer is en een iets hoger koppel heeft. Maar goed, alles kan nog veranderen als ik de uiteindelijke leaseprijzen weet........

katuut

De 1.6 hdi ivm de bijtelling. Ik heb geen caravan.

Blue lease executive. Ging net over de 30000 heen. Niet heel spannend ivm de 14% bijtelling. Nadeel vind ik het panorama dak waardoor het dak nog maar net hoog genoeg is. Maar ik wou per se de premium stoelen en voor mn zoon is het dak wel weer gaaf natuurlijk  ;)

Ik wou graag de kleur blanc nacre en daarvan stond een voorraad auto in het land met alle opties. (Ook cd speler die ik zelf niet gekozen had) hierdoor kreeg ik een hogere inruil voor mn bestaande auto (cash)

Ik zou voor de mazda hebben gekozen als er geen verschil zou zitten in de bijtelling, zoals in jouw geval. Ik vind de mazda minder burgerlijk, dynamischer en sportiever en gewoon een klasse hoger.

Met die 14% bijtelling betaal ik straks 160 euro pm aan bijtelling voor een nieuwe auto.

De nieuwe picanto van mn vrouw rijdt duurder! En als een 308 nou behelpen was...
Chronisch last van detaildiarree

verron

Citaat van: katuut op 17-08-2014 15:37:11
De 1.6 hdi ivm de bijtelling. Ik heb geen caravan.

Blue lease executive. Ging net over de 30000 heen. Niet heel spannend ivm de 14% bijtelling. Nadeel vind ik het panorama dak waardoor het dak nog maar net hoog genoeg is. Maar ik wou per se de premium stoelen en voor mn zoon is het dak wel weer gaaf natuurlijk  ;)

Ik wou graag de kleur blanc nacre en daarvan stond een voorraad auto in het land met alle opties. (Ook cd speler die ik zelf niet gekozen had) hierdoor kreeg ik een hogere inruil voor mn bestaande auto (cash)

Ik zou voor de mazda hebben gekozen als er geen verschil zou zitten in de bijtelling, zoals in jouw geval. Ik vind de mazda minder burgerlijk, dynamischer en sportiever en gewoon een klasse hoger.

Met die 14% bijtelling betaal ik straks 160 euro pm aan bijtelling voor een nieuwe auto.

De nieuwe picanto van mn vrouw rijdt duurder! En als een 308 nou behelpen was...

De nieuwe 308 is zeker niet "behelpen"......... Die comfortstoelen stonden ook op mijn verlanglijstje maar zijn standaard voor de Allure uitvoering. Het zonnedak is geweldig voor de kinderen maar voor mezelf heb ik hem zomers dicht, want het zonlicht schijnt toch in je ogen en dat wordt vermoeiend. Voordeel van de 308 is, is dat de afscherming van het zonnedak licht doorlatend is in tegenstelling tot mijn huidige 508 SW en dat is wel prettig.
Als ik geen caravan zou hebben had ik ook gewoon weer de 1.6 HDI genomen, het is een fijne en betrouwbare motor, zeker nu hij nog verder verbeterd is met een stuk meer koppel.

pwberg

Vandaag te horen gekregen dat mijn zeer gewaardeerde werkgever zijn keutel heeft ingetrokken. En dat terwijl hij eerst akkoord is gegaan met een Megane Estate......  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Wellicht op latere termijn, maar zelfs daar heb ik mijn vraagtekens bij.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FGG

Ik ben blij dat ik de 308 over een week of 3 mag achterlaten bij de Skoda-dealer. Voor mij nooit geen Peugeot weer (hooguit uit een 406 coupé). Hij heeft me nooit in de steek gelaten maar wat een storingen! En dan hebben we 't nog niet eens over storingen die er misschien wel zijn maar wat je niet weet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

Citaat van: pwberg op 19-08-2014 17:56:29
Vandaag te horen gekregen dat mijn zeer gewaardeerde werkgever zijn keutel heeft ingetrokken. En dat terwijl hij eerst akkoord is gegaan met een Megane Estate......  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Wellicht op latere termijn, maar zelfs daar heb ik mijn vraagtekens bij.
wel wat anders aangeboden gekregen ? of nu met de Mito ook prive rijden ?