Mogelijk leasehok op komst -> Clio Estate it's gonna be

Gestart door pwberg, 23-06-2014 22:02:53

Vorige topic - Volgende topic

verron

Eveneens een duidelijk verhaal  :eusa_clap:

Mazda was ook zeker niet de auto waar ik snel aan gedacht zou hebben..................ware het niet dat ik hem een keer als leenauto meekreeg van de peugeot dealer  :eusa_wall: (ze hadden geen leenauto's meer en werd er dus één gehuurd). Daarna was ik al zwaar onder de indruk van deze heerlijk sportief sturende "sloep".
Op het moment dat ik daadwerkelijk zelf een auto  moest gaan uitzoeken belande ik ook in het opwindende assortiment gedoodverfde "leasebakken", totdat ik in de autoweek de prijslijst eens doorliep en daar zag dat de Mazda 6 ook een 20% auto was.................................... en zie hier het gevolg  ;)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: Taranis op 30-08-2014 22:31:37
Citaat van: Kingfisher op 30-08-2014 22:25:00
Mazda is bijvoorbeeld zo'n merk waar ik nooit uit mezelf aan zou hebben gedacht, vandaar ;)

Terwijl 't meestal probleemloze auto's met een prima restwaarde zijn. Ik ben niet zo'n fan van Aziatische auto's omdat het meestal kraak noch smaak is maar een Mazda6 mag hier ook zo op de oprit :)

Ik heb nog nooit een Aziaat gehad dus........................... ik ben héél benieuwd hoe hij het op de langere termijn gaat doen, hij hoeft tenslotte maar 200.000 km.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Taranis

Mijn zusje was fervent Mazda rijder. Het enige minpunt was de roestvorming: haar beide Mazda's hadden er serieus last van maar Mazda neemt de 12 jaar carrosseriegarantie zeer serieus. Haar Mazda3 is tot 3x toe onder garantie gerepareerd. 2x het kofferdeksel en 1x nieuwe schermen ingelast. De doorgeroeste gaskabel was helaas voor eigen rekening evenals een doorgeroeste carterpan. Dat waren dan ook meteen de enige mankementen die voor eigen rekening kwamen in 8 jaar en 200.000 km.

De restwaarde is hoog, helaas ook van gebruikte 6-en. Aangezien de 3 te klein werd met 2 kids, zijn ze voor een Skoda Superb gegaan. Maar ze blijven Mazda-fans (en ik sinds die tijd ook) :) Afgezien van de roest, zijn die auto's probleemloos.

katuut

Mn pa heeft ook een 6 gehad, met 80000 km per jaar. Vanaf nieuw

Bij 430.000 km een geknapte riem maar op inderdaad roest na, helemaal niks gehad. Gemiddelde onderhouds kosten waren rond de 1000 euro per jaar
Chronisch last van detaildiarree

Laguna-S60R

Gister een mazda 2 afgeleverd aan een klant.. dit was z'n 16e mazda in rij. Zal toch wat zeggen denk ik  ;)
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

The Demon

Ik heb een paar jaar met veel plezier in een Mazda 626 gereden, niks mis mee, sterker nog het was een heerlijk luxe bak waar mijn moeder ondanks haar leukemie zonder pijn in kon zitten voor meer dan een half uur.
Ze noemden het toendertijd ook wel de Mercedes onder de japanners  ;)

The Volvoboy

Wij hebben 7 jaar een 323 Estate gehad. Werkelijk nooit wat aan gehad, heerlijke auto. Sober, maar o zo goed!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Domaso

In een grijs verleden o.a. 616, 818 en 929 gereden; prima auto's. Vind de 6 wel mooi maar vergeleken met Volvo "dun" gemotoriseerd zeker als benzine + automaat.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

pwberg

Citaat van: pwberg op 19-08-2014 17:56:29
Vandaag te horen gekregen dat mijn zeer gewaardeerde werkgever zijn keutel heeft ingetrokken. En dat terwijl hij eerst akkoord is gegaan met een Megane Estate......  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Wellicht op latere termijn, maar zelfs daar heb ik mijn vraagtekens bij.

En er is weer nieuws van het front. De knakworst die ons wagenpark beheerde heeft (vrijwillig of niet, geen idee) de firma verlaten. De dame die het wagenpark overgenomen heeft heeft zelf contact met mij opgenomen waarom ik in de Mito reed en niet in een auto conform mijn collega's. Mijn reactie dat ze dit maar na moest vragen bij de dirc heeft ertoe geleid dat ik komende week een lijst krijg met auto's waar ik uit kan kiezen. Uitlevering (volgens gemaakte afspraken) 4 maanden na bestelling.

Zover ik begrepen heb gaat het om een lease van 48 mnd / 40K per jaar met een budget van 650 euro incl. brandstof. Leasemij is Athlon.

Heb al gevraagd om een login bij AthlonOnline. Ben benieuwd waar ze mee komt.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Weer een maandje verder en heel wat wijzer geworden.

Leasehok gaat 99% door. Ben, zeker naar aanleiding van de nieuwe bijtellingsregels, eens aan het rondkijken geweest en tot de conclusie gekomen dat een Renault Clio Estate de enige auto is die aan onze eisen voldoet en binnen budget valt. Laat die nou toevallig ook in 2015 nog met 14% bijtelling te krijgen zijn  :eusa_dance: :eusa_dance:

EN laten we wel wezen, is gewoon een hele mooie aut0 (maar geen Volvo). Morgen eens dealershoppen wat betreft uitvoeringen en goodies.

MEANY gaat er dus uit (was sowieso al het plan, alleen in eerste instantie zou er een benzine-850/V70 voor terug komen), wellicht kan ik er een of andere Tilbo die moet verhuizen blij mee kan maken.

Binnenkort komt er dus een (tijdelijk?) einde aan dit tijdperk, erg jammer. Ik zie het als een stap terug echter volledig financieel verantwoord. Het bedrag wat ik nu maandelijks aan enkel wegenbelasting betaal gaat er straks maandelijks uit aan bijtelling. En die financiële zekerheid is ook wel erg prettig.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

NinaPaul

Het is geen lelijke auto, maar om het een "hele mooie" te noemen gaat voor mijn smaak te ver.

Is best leuk aan te kleden, maar het blijft een vrij lege indruk geven. Onderstel is wel erg goed.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kulk

Citaat van: Laguna-S60R op 31-08-2014 14:42:09
Gister een mazda 2 afgeleverd aan een klant.. dit was z'n 16e mazda in rij. Zal toch wat zeggen denk ik  ;)

Ja, nog nooit in een echt auto gereden ;)

Zonder dollen, ik zou al genoegen nemen met (bijna) elke auto van de zaak, is echt goud waard hoor, zeker met zo'n
magisch tankpasje erbij.

Van het geld wat je op die manier uitspaart kun je mooi een 'hobby Volvo' erbij nemen.

jgvdv

pff een renooit ...  :eusa_sick: :eusa_sick:

createur de malheur  , maar gelukkig hoef je dat niet zelf te betalen   :eusa_whistle:

maar goed aan de andere kant is Volvo ook niet meer wat het geweest is .. (wel betere stoelen dan zon kliko..)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

NinaPaul

Citaat van: kulk op 07-11-2014 18:40:19
Citaat van: Laguna-S60R op 31-08-2014 14:42:09
Gister een mazda 2 afgeleverd aan een klant.. dit was z'n 16e mazda in rij. Zal toch wat zeggen denk ik  ;)

Ja, nog nooit in een echt auto gereden ;)

Zonder dollen, ik zou al genoegen nemen met (bijna) elke auto van de zaak, is echt goud waard hoor, zeker met zo'n
magisch tankpasje erbij.

Van het geld wat je op die manier uitspaart kun je mooi een 'hobby Volvo' erbij nemen.

Ik zou er ook zo instappen voor die prijzen, maar dan blijf ik het niet mooi vinden ;) (wel dankbaar gebruik van maken.).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Het huidige model Estate ziet er een stuk beter uit dan het vorige.

Mooi dat het toch gaat lukken, Pascal.