Tellerunit V70 wisselen

Gestart door Arnie82, 26-06-2014 23:26:27

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Beste allen,

Ik zag dat de bovenzijde van het kunstof rondom mijn tellerunit twee barstjes heeft. Dit is waar de torx boutjes in het bovendek komen.

Nu staat al een complete Dashboard wissel gepland om mijn huidige Dash met breuken te vervangen voor een gaaf exemplaar. Dus ik wil dan meteen de tellerunit maar even mee pakken.

Mijn vraag is kan ik zo een tellerunit wisselen voor een ander exemplaar of zou ik het binnenwerk van mijn huidige moeten omzetten? (ivm tellerstand etc.)

Mijn V is van 01-1999.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

cornelis-b

Binnenwerk over zetten ivm de tellerstand, is erg eenvoudig om te doen.
Unit zit met klipjes dicht geklikt en als je deze voorzichtig los klikt komt de kunststof "glasplaat" los dan kan je er een gave zo weer op klikken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Speelt canbus hier ook nog een rol? Dan zullen alleen units uit my '99 en '00 voor een wissel in aanmerking komen, denk ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mehn

Je kunt de oude tellerunit toch weer terugzetten in het nieuwe dashboard. De barstjes zitten toch in het dashboard?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cornelis-b

Ik begreep dat er ook barstjes in het `glas`van de tellerunit zaten. In dat geval kan je gewoon het `glas` overzetten, canbus of niet maakt dan niks uit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Mac850

De teller-unit is eenvoudig te demonteren wanneer de top dash eraf ligt. Twee clips houden de unit op zijn plek, deze lossen en de unit kan naar boven uit het dashboard getild worden.

Het doorzichtig frontpaneel is met schroeven op de unit gemonteerd. Deze losdraaien, nieuw paneel ervoor, schroeven er weer in en klaar!

Succes!