Locatie temperatuursensor voor ECU

Gestart door CorB, 27-06-2014 11:22:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CorB

Ik vond een luchtdruk- en een temperatuursensor los achter de koplamp aan de passagierszijde. Deze worden gebruikt voor de ECU.
Omdat het een 850 is met M4.4 modificatie en de 850 volgens mij deze sensoren niet had en ik er ook geen duidelijk bvestigingspunt er voor vindt, vraag ik mij af waar deze eigenlijk geplaatst hoort te zitten.
Vooral voor de temperatuursensor lijkt het me belangrijk dat deze op een plek zit waar 'ongestoord' de juiste buitentemperatuur gemeten wordt.
Iemand een fotootje o.i.d waar deze op een X70 zitten?

Cor


leons850

Bij mij zit deze in het rooster naast mijn mistlamp, Hij zit volgens mij ook vaak in die luchtbak die onder je radiator e.d. zit.
Foto heb ik zo niet voor je.
Je hebt aan de andere kant (bestuurderszijde dus) de sensor zitten voor de bc en airco voor de buitentemperatuur. Deze zit op een soort gelijke manier gemonteerd, zoek deze even op en kijk of je bij je 850 een soort van gelijke bevestiging kunt vinden of maken.
De sensor kan overigens gewoon in de wind gemonteerd worden bij mijn weten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

CorB

Dank je voor de uitleg. Dit lijkt me een betere plek dan in de motorruimte. Ik maak een beugeltje achter het luchtrooster van de voorbumper.
De sensor voor binnentemperatuur zat wel op de goede locatie, maar bungelde daar los. De buitentemperatuur op het dashboard klopte doorgaans weinig van. Ik maak daar ook een beugeltje achter het rooster.

Cor

leons850

Geen probleem, mooi beugeltje er voor maken en dan zal het wel goed moeten gaan.
Controleer nog wel even de stekkertjes binnen in de sensoren, bij mij heeft deze sensor een keer storing gegeven omdat de stekkertjes bijna weg waren.
Kleine moeite veel plezier. ;D
Succes!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

CorB

Thanks.

Bij mij was de stekker totaal groen geoxideerd van binnen, de sensor zal niet echt goed contact gemaakt hebben. Ik ben al een tijdje een reden aan het najagen waarom de auto soms wel soms niet beroerd loopt en stationair bijna uitvalt. Ik hoop dat deze sensor op zowel de verkeerde plek als met een slecht contact een oorzaak kan zijn.

Cor