aansluiten kabels trekhaak

Gestart door ron_swinkels, 30-06-2014 23:23:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ron_swinkels

Afgelopen zondag een trekhaak voor mijn C70 ('99) opgehaald. Zojuist de trekhaak gemonteerd, dat ging alemaal prima, past perfect. Ik denk dat de trekhaak niet afkomstig is van een C70 (Ik denk 850, ik kan dit nog eens navragen). Het lijkt of de kabelboom niet 1, 2, 3 past. Andere stekkers.
Volgens de verkoper zou je de losse stekkertjes zo bij kunnen prikken. Mijn C70 heeft 1 meerpolige stekker voor de complete achterlichtunit. Ik kan daar niet zomaar iets bijprikken.
Dmv de zoekfunctie heb ik wel wat gezocht naar eventuele kabelbomen en de verschillen, kwam er niet echt uit.
Is de kabelboom van een 850, V70, S70 of C70 verschillend?

Wie kan mij helpen, ga over 3 weken op vakantie...

Groeten Ron
Groeten Ron

cornelis-b

Volgens mij past een trekhaak van een 850 niet onder een C70?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Ik zou sowieso op zoek gaan naar een originele kabelboom voor een C70.... En afhankelijk of je een canbus systeem hebt een bezoekje aan de dealer om de software in lezen om de boel te laten werken ;)
Volvoloos....

Sander Swinkels

Citaat van: cornelis-b op 01-07-2014 00:00:21
Volgens mij past een trekhaak van een 850 niet onder een C70?

Dat past sowieso wel.. Die zit er al onder.. En bij mijn C70 heb ik ook een trekhaak van een 850 gemonteerd..
Ron heeft een vaste, en ik een afneembare.. Dus dat is totaal geen probleem, bij beide niet.. Past perfect !!
Daar is geen discussie meer over mogelijk of het wel of niet past.. Het past dus..


Nu alleen nog de stekkers aansluiten..
Voor zover we kunnen zien is het geen canbus systeem in onze C70's..

De 2 stekkers die aan de kabelboom zitten (zie foto) hebben 2x een 4-polige aansluiting, terwijl in beide onze C70's 2x een 6-polige stekker bij het rechter achterlicht "over" is.. Daar zitten 2 loze contrastekkers aan, die je eruit kunt halen.. Maar volgens mij zouden die dus op elkaar aangesloten moeten worden (de stekkers van de trekhaak op die 2 stekkers die over zijn)..

Iemand die dat kan bevestigen? Want dan moeten we dus wellicht op zoek naar een kabelboom die wel 2x en 6-polige stekker heef..

Foto van de stekkers aan de trekhaak :



1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

mehn

Citaat van: Sander Swinkels op 01-07-2014 09:39:22
Citaat van: cornelis-b op 01-07-2014 00:00:21
Volgens mij past een trekhaak van een 850 niet onder een C70?

Dat past sowieso wel.. Die zit er al onder..

Die van de 850 sedan is afwijkend, die van de 850 estate is gelijk aan de S70/V70.
Dit alles voor wat betreft de afmeting van de haak. Zou je een 850 sedan trekhaak op een estate of x70 monteren dan zit de haak te dicht bij de bumper.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cornelis-b

Citaat van: mehn op 01-07-2014 13:14:03
Citaat van: Sander Swinkels op 01-07-2014 09:39:22
Citaat van: cornelis-b op 01-07-2014 00:00:21
Volgens mij past een trekhaak van een 850 niet onder een C70?

Dat past sowieso wel.. Die zit er al onder..

Die van de 850 sedan is afwijkend, die van de 850 estate is gelijk aan de S70/V70.
Dit alles voor wat betreft de afmeting van de haak. Zou je een 850 sedan trekhaak op een estate of x70 monteren dan zit de haak te dicht bij de bumper.


Klopt, ik had onder mijn S70 ook een trekhaak van een 850 sedan en de haak zit dan een stuk dichter bij de bumper.
Daarom dacht ik dat het onder een C70 ook niet zou passen. Sander zit de kogel van de haak dan niet erg dicht bij de bumper?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: Sander Swinkels op 01-07-2014 09:39:22
Daar is geen discussie meer over mogelijk of het wel of niet past.. Het past dus..


:eusa_whistle:

Zal dan wel een haak van een 855 zijn. :D

Sander Swinkels


Wat is té dicht bij de bumper..?? Zal straks eens meten.. Kheb geen idee..

1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

t5joost

Trekhaak van ron komt onder een 850 vandaan
Type plaatje staat op 850 s/v/c 70
Kabel boom durf ik niks over te zeggen.
Dit is ook zijn vraag dus laten we het bij de vraag houden 😁

ron_swinkels

Ik heb ondertussen een nieuwe kabelboom besteld. Volgens de dealer heeft een c70 een ander bestelnummer dan een 850. Is waarschijnlijk vrijdag binnen. Daarna kan ik uitsluitsel geven over de verschillen tussen de 2 kabelbomen.
Groeten Ron

ron_swinkels

De kabelboom is echt anders. In de C70 zitten rechts 2 connectoren (geel en zwart). Bij de gele zijn 2 draden doorverbonden, de zwarte is leeg. Ik heb een 13 polige stekker gemonteerd. Je steekt 6 draden (van de 13) in de zwarte connector en 4 in de bijgeleverde witte stekker. 3 Draden worden niet gebruikt. Aan het bijgeleverde kabelboompje zit een gele en een witte stekker. De gele stekker met de doorverbinding verwijder je. Dan verbind je de gele, zwarte en witte stekker met elkaar. Klaar is Kees. In de kabelboom zit ook de functie dat wanneer je de mistlamp inschakelde, deze op de auto uitgaat.

Er zit ook geen module in die je moet wisselen voor de "lampstoring". Zit al in de auto verwerkt.
Groeten Ron