vraag over motorsteunen/rubbers

Gestart door bArtch, 02-07-2014 11:35:07

Vorige topic - Volgende topic

bArtch

Hallo allemaal.
Onlangs is bij mij de motorsteun distributiezijde vervangen(door een origineel Volvo exemplaar). Deze was behoorlijk slecht en het rijgedrag is behoorlijk verbeterd sindsdien. Nu ook de bovenste motorsteun vervangen door een PU versie, en het resultaat is weer een stuk verbeterd! (betere roffel, veel minder bonken bij optrekken of terugschakelen), super dus! Nu wil ik als laatste ook de versnellingsbaksteun en het schutbordrubber vervangen.
Raden jullie mij aan om deze te vervangen door originele of ook door PU-versies? Ik weet dat er ook een verzwaarde variant bestaat voor de baksteun, maar of dat ook voor mijn 2,5 10v nodig is, ik heb geen idee.
Dus, is het verstandig om PU te gebruiken of beter origineel te houden?
Ik heb op het forum gezocht maar kan niet echt goede antwoorden vinden.
Groeten
Bart
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

Mr Rens

Je rijdt met een bescheiden 140pk dus nee PU is niet nodig. Tenzij je zelf een stugger geheel wil, is standaard meer dan voldoende.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

peteRRR

Aan het shutbord zelf origineel houden,..voor de versnellingsbak heeft ET Tuning een mooie niet te hard en ook niet te zacht,..stads schakelen word een plezier daarmee.
Deze kan je evt voor motorsteun boveb op die naar het schutbord loopt gebruiken en geeft ietsje trillingen,.http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1720_2567&product_id=28708

Deze versnelling bak steun is het,....http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1720_2570&product_id=5300

Alles origineel voldoet ook.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Sbv

originele baksteun is bij dealer iets van 40 euro en doet het prima

bArtch

bedankt voor de snelle antwoorden :)
Die bovenste motorsteun is idd al vervangen door een PU-versie, de iets zachtere variant, en heeft een fantastisch resultaat. Voor de onderste baksteun dus een verzwaarde pu-steun?..hm..ga ik even over nadenken..
en die originele schutbordsteun, echt origineel volvo of voldoet een eigen merk van Estate-services bv ook?
deze dus: http://www.estateservices.nl/motorsteun-boven-schutbordzijde.html

peteRRR

Citaat van: bArtch op 02-07-2014 12:09:30
bedankt voor de snelle antwoorden :)
Die bovenste motorsteun is idd al vervangen door een PU-versie, de iets zachtere variant, en heeft een fantastisch resultaat. Voor de onderste baksteun dus een verzwaarde pu-steun?..hm..ga ik even over nadenken..
en die originele schutbordsteun, echt origineel volvo of voldoet een eigen merk van Estate-services bv ook?
deze dus: http://www.estateservices.nl/motorsteun-boven-schutbordzijde.html

Over die baksteun die heb ik toen verwisseld van origineel ( wel half versleten ) naar die van ET en dat is een beste verbetering en gaat ook langer mee.
Het schutbord rubber gewoon bij de dealer.

Groet.

bArtch

Thx! Het wordt die verzwaarde dus van Et :)

bArtch

Hoi Peterrr, de baksteuun zit erin, hoe wel ik niet heel veel effect bespeur, naar dat komt waarschijnlijk omdat ik al een ipd bovenste motorsteun had? De nieuwe baksteun kan draaien om de rubbers, terwijl de OEM baksteun dat niet doet, klopt dat? Of moet ik proberen de rubbers vast te zetten? De oude baksteuun was overigens behoorlijk uitgelubberd.

peteRRR

Citaat van: bArtch op 06-07-2014 10:33:31
Hoi Peterrr, de baksteuun zit erin, hoe wel ik niet heel veel effect bespeur, naar dat komt waarschijnlijk omdat ik al een ipd bovenste motorsteun had? De nieuwe baksteun kan draaien om de rubbers, terwijl de OEM baksteun dat niet doet, klopt dat? Of moet ik proberen de rubbers vast te zetten? De oude baksteuun was overigens behoorlijk uit-gelubberd.

Hier ook een powerflex bovenste steun en had ook een half versleten baksteun en ik kon het gelijk merken met het stads schakelen dan kantelt het een stuk minder.
Je kan de steun iets aandraaien misschien heeft dat effect,..doe dat terwijl die op z,n plek zit.

Ben ook een tijdje bezig geweest met het motor/kantelen van de 850 en uit eindelijk op 1 naar alle rubbers vervangen en nog denk ik dat kan beter op hogere snelheden.

Groet.

Edit: ik had ook eerst een PF bovenste steun en daarna distributie steun gedaan en daarna de baksteun. ( met die verbetering in het stads schakelen )