Kloppend geluid Rechtsvoor? Volvo 850 T-5

Gestart door Died850, 02-07-2014 23:23:35

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Hallo allemaal,

Ik was vanavond een rondje aan het rijden met mijn 850 en na verloop van tijd begon er zich een kloppend geluid vanaf het rechter voorwiel te komen. Het werd vervolgens ook steeds erger en klopt harder bij hogere snelheden maar maakt dan minder geluid en bij lage snelheden gaat het kloppen langzamer maar juist luider.
Het betreft een Volvo 850 T-5 automaat met nog geen 3 ton op de teller (althans dat denk ik, misschien ooit teruggedraaid?) en ik heb dit probleem pas sinds vandaag...
Ik heb dit geluid alleen als ik geen gas geef, bij gas geven is het geluid weg. Bij remmen is het er wel maar veel minder. Ik heb er nog niet heel goed ondergekeken want was te donker, maar mijn as voelt nog goed aan(geen speling) wiel lijkt ook geen speling te hebben, as hoezen lijken goed.
Ook heb ik geprobeerd de motor uit te doen en daarna opnieuw te starten om te kijken of het dan weg is ;D helaas kwam het na ong. 200meter weer terug...
Heb er 2 filmpjes van gemaakt waar het geluid volgens mij wel goed in is te horen.

http://youtu.be/OUkoMH2dKrk

http://youtu.be/g7cqmdl9HXU

Hoor het graag! Wil namelijk over een paar weken ermee op vakantie ;)

gr.
Diederik

cornelis-b

Het is moeilijk te beoordelen zo via een filmpje maar ik zou het zoeken in de aandrijflijn. Je geeft zelf aan dat er geen speling op de aandrijfassen zit, axiaal en radiaal gecontroleerd? Zou morgen de wielen er toch eens af halen en wiellagers, as en homokineet checken, vooral omdat het met de snelheid mee varieert.

Zit er geen tak / takje ergens tussen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

mitsupiet

Heb je gekeken of je wiel los zit? :evil:
Bouten niet goed aangedraaid?
Ik hoorde namelijk in het tweede filmpje een wielsleutel vallen/verschuiven.
Kijk maar eens.

Te hard geschrobt.......

Died850

Citaat van: mitsupiet op 03-07-2014 00:05:50
Heb je gekeken of je wiel los zit? :evil:
Bouten niet goed aangedraaid?
Ik hoorde namelijk in het tweede filmpje een wielsleutel vallen/verschuiven.
Kijk maar eens.

Als het goed is niet.. wielen zitten er al een tijdje op. Het geluid komt van een zooitje buizen dat nog achterin lag. ;)

Ik ga morgen het wiel er maar eens vanaf halen en alles goed bekijken.

Died850

Wat misschien ook wel handig is om te melden is dat het lijkt alsof ik er in bochten minder last van heb.

cornelis-b

Diederik ik denk dat je er morgen het beste aan doet om het wiel / wielen er af te halen. Je kan de auto ook op assteunen zetten wielen er af, starten en in zijn 2 zetten en dan eens kijken wat je hoort als de wielen dan draaien.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Wiellager ral ?  Band(en) niet jofel ?

Died850

Probleem gevonden!!

Het was een kapot wiellager wat de problemen veroorzaakte. Is  nu vervangen en de wagen rolt weer soepel ;D! allemaal bedankt voor de tips/hulp!

Schnappi

Eerder ooit door een kuil/gat gereden in de weg?

Lager moest wel erg ral zijn om dit geluid te produceren, meestal krijgt men het "tramgeluid" te horen.

Died850

Citaat van: Schnappi op 03-07-2014 17:33:09
Eerder ooit door een kuil/gat gereden in de weg?

Lager moest wel erg ral zijn om dit geluid te produceren, meestal krijgt men het "tramgeluid" te horen.

ja heb laatst een aantal keer onverhard gereden waar af en toe flinke kuilen tussen zaten.