Afstandsbediening werkt niet van "grote" afstand. S70 '98

Gestart door leons850, 03-07-2014 11:28:14

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Hallo allen,

Zoals de titel al omschrijft wil mijn afstandsbediening van meer dan een meter of 2 eigenlijk bijna niet reageren.
Echter als ik het boven vanuit het raam probeer dan wel het wel tot een meter of 10....
ik heb inmiddels de batterijen van beide afstandsbedieningen vervangen voor nieuwe dit leverde echter niet het gewenste resultaat.
Ik heb nog een tellerbak liggen met de cv-ontvanger er op, kan ik deze gewoon wisselen om te proberen of hij het dan wel doet of moet ik dan de afstandsbedieningen opnieuw laten inleren?
Of zijn er nog andere manieren om dit beter te krijgen gezien de auto's van een paar andere van veel grotere afstand het wel doen.

Ik ben benieuwd naar de oplossingen.

Gr Leon
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

CorB

Leon,

Je kan zo de ontvanger wisselen, hoeft niks ingeleerd te worden.
Ik had destijds hetzelfde probleem met mijn S70 en na het wisselen van de ontvanger was het opgelost.

Cor

leons850

Citaat van: CorB op 03-07-2014 11:46:57
Leon,

Je kan zo de ontvanger wisselen, hoeft niks ingeleerd te worden.
Ik had destijds hetzelfde probleem met mijn S70 en na het wisselen van de ontvanger was het opgelost.

Cor

Thnx voor je antwoord!
Gaan we dit dit weekend ook nog even proberen want soms is dat best lastig. ;)
En alles moet het natuurlijk ook gewoon optimaal doen. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

T5-4life

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Hoe ziet die cv-ontvanger er uit?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

leons850

Zit boven op je teller geschroefd.
Bovendek er af en dan dat oranje/zwarte kastje.

T5-4life

Citaat van: leons850 op 03-07-2014 13:44:38
Zit boven op je teller geschroefd.
Bovendek er af en dan dat oranje/zwarte kastje.
Bedankt!
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

nieuwe_arjan

Citaat van: nieuwe_arjan op 24-10-2010 16:06:54
Bij mijn V70 '97 zit de ontvanger boven de tellers.
Na het vervangen van wat teller lampjes en dus de stekker van de CV ook los (deze er ook afgeschroefd, want: wat is dat? Ook het alluminium plaatje wat er achter zit, want: wat zit daar achter? ) werkt de CV als nooit tevoren.
Eerst naast de auto met moeite, ja hij gaat open/dicht.
Nu van ruime afstand klik/klik.
Zou het all.plaatje de antenne zijn? en nu weer goed contact maken?

Ik heb geen idee, maar het werkt nu weer perfect. ;D
Dus alleen gedemonteerd en weer gemonteerd en het werkt (nog steeds) super  8)

leons850

Ik heb gisteren even het kastje vervangen, helemaal super doet het nu gewoon weer van een meter of 8.
Heren bedankt voor de tips maar weer!

cornelis-b

Het aluminium plaatje is niets meer dan een afscherming, de antenne zit op de print in de ontvangst unit zoals op onderstand plaatje is te zien. Het gebeurt soms dat de ontvangst frequentie van de ontvanger iets verloopt. In dat geval reageert het systeem steeds slechter en verloopt het te veel dan doet het helemaal niets meer. Een andere ontvanger kan inderdaad zonder probleem geplaatst worden mits het er een is die in de zelfde frequentie werkt. De ontvanger op het plaatje werkt op 433.920 Mhz en zal dus niet werken met onze Europese AB's die op 433.200 Mhz werken.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cleo850

Klinkt ongeveer hetzelfde als nu bij mij aan de hand is.... (V70 2.5D 2000 )
Eerst slecht reageren op AB, paar dagen compleet geen reactie op AB toen weer paar dagen wel en nu definitief gestopt zo lijkt het...

Vraag aan bovenstaande gasten: zit bij een V70 2000 de ontvanger op dezelfde locatie (bovenkant tellerunit)?
Waar hebben jullie het kastje besteld en wat waren de kosten?

BVD voor reacties!

cleo850

O ja V70 2.5D 2000 maar dan wel een echte classic uiteraard.... ;)

leons850

V70R^2

Mag ik vragen waar je die ontvanger besteld had? Ik zit met hetzelfde probleem, steeds slechter reageren en sinds vorige week doet die het nieteens meer als ik ernaast sta!

cornelis-b

Gewoon even kijken of er bij een demontagebedrijf een X70 staat en dan daar even het bovendek van het dashboard halen en de ontvanger testen. Alle Europese ontvangers zijn gelijk en werken zonder probleem.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2