10v of 20v

Gestart door Sheriff, 07-07-2014 12:48:54

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rpakuypers

Citaat van: petrolhead2.5 op 07-07-2014 22:30:13
ik ga morgen weer met de 2.5 10v (855) met sleurhut erachter op LPG (vogels VSI gasinjectie) richting de alpen. Het lekkerst roffelt 'ie rond de 3.000 r/pm in 4, om berg op echt te kunnen trekken moet je 'm rond de 3.000 r/pm  of hoger houden. Max koppel zit rond 3.500 en dat kun je ook goed merken, dan bijt ie zich behoorlijk vast. Ik vindt 't een prima motor die ook bij lage toerentallen makkelijk een zware kar uit stilstand wegtrekt, om de gang er bergop echter in te houden moet je deze machines gewoon flink op toeren houden, misschien dat in de hogere toerentallen de 20v nog nét iets meer biedt, maar voor mij voldoet de 10v prima. Als 't echt tot op tandvlees moet en dat doe ik  ;) ;D schakel ik wel ff over op benzine, (kleppen beetje sparen). Bovendien wordt 'ie daar lekker 'los' van een motor is gemaakt om ook met enige regelmaat op de max te preseteren  ;)Als je echt een koppelkoning wilt moet je voor een diesel gaan of voor een Turbo Versie. Het liefste rij ik voor mijn gebruik, met caravan en een vlotte rijstijl met een handbak, deze vindt ik lekker strak schakelen en de automaat op de NON turbo is wel een combinatie die niet heel vlot is in mijn optiek (maar deze ervaring heb ik niet).

Niks mis met een 10V met VGI en een grote caravan :

Ook met 1400kg Tabbert kom je op de plek van bestemming aan, maar de bergen ga ik met deze combinatie niet in ................. bijna 8 meter caravan op 2 banden  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Sheriff

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga verder met mijn zoektocht !  :D