10v of 20v

Gestart door Sheriff, 07-07-2014 12:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Sheriff

Heren,

Ben dus nog steeds zoekende naar een goede V70, ik wil geen turbo, dus een "normale" 2.5 ltr.
Nu zijn er dus die versies met 10 kleppen en 20 kleppen.

Zit daar veel verschil tussen (ok, de 20 klepper heeft 26 pk meer), maar voor de rest zijn er verschillen / aandachtspunten tussen die motoren waar ik op moet letten ?

Miel850

Nee, eigenlijk niet.  :)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

twotone

De 10v (In de 850 tenminste, maar in de V70 zal 't vast niet anders zijn) staat erom bekend oerbetrouwbaar te zijn. Ook is de karakteristieke 'roffel' het sterkst aanwezig in de 10v, kom d'r maar in Koen ;D

Verder zijn 't allebei prima motoren die met goed onderhoud gewoon in principe weinig problemen geven. Probeer ze allebei uit zou ik zeggen, en kijk wat jij 't fijnste blok vind :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

kulk

Precies.

Mischien off topic; verschil tussen de 'oude' 2.5 en de 'nieuwe' 2.4 merk je wel

volvobug

10V Rules! met die 25 pk meer van de 20V mol je je onderstel eerder  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

Citaat van: volvobug op 07-07-2014 12:52:39
10V Rules! met die 25 pk meer van de 20V mol je je onderstel eerder  ;D

;D ;D

10V klinkt inderdaad geweldig :angel:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

kulk

Haha, dat zegt elke stakker met een povere 10 klappert  :evil:

twotone

Ik heb anders een 20v, maar vind de 10v toch 't mooist klinken hoor ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

rpakuypers

Citaat van: kulk op 07-07-2014 12:54:53

Stakker ?! Je wil zeker mijn bodemplaat eens inspecteren ........... ;)

Groet,
Roger

kulk

Ik ben niet gauw bang maar ik pas even  ;D

kulk

grijzev70tdi

Ik vond de 20V lekkerder rijden als de 10V. Toch bovenin net even beetje extra power. En klinkt ook erg leuk
Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvobug

Citaat van: kulk op 07-07-2014 12:54:53

:eusa_snooty: Gij afvallige, verloochen uw afkomst niet  :eusa_naughty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

leons850

Houd er wel rekening mee dat in een 20v een paar onderdelen extra zitten die vrij prijzig zijn om te vervangen.
Bijvoorbeeld de luchtmassameter, deze zijn niet goedkoop en willen het wel eens begeven.
Verder zijn er weinig verschillen.
Zelf voor mijn S70 een 854 10v gehad op lpg en gewoon een sleurhut door de Ardenne mee getrokken zonder problemen, gewoon zorgen dat de auto een klein beetje toeren heeft.
Ik vond de 10v heerlijk rijden, 20v heb ik weinig ervaring mee.
Dat een 10v zo lekker klinkt is waar maar ach dan las je er een andere demper of een stuk buis tussen en klaar.
Mijn T5 klinkt nu anders ook niet mis, net wat je wilt. :evil:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

petrolhead2.5

ik ga morgen weer met de 2.5 10v (855) met sleurhut erachter op LPG (vogels VSI gasinjectie) richting de alpen. Het lekkerst roffelt 'ie rond de 3.000 r/pm in 4, om berg op echt te kunnen trekken moet je 'm rond de 3.000 r/pm  of hoger houden. Max koppel zit rond 3.500 en dat kun je ook goed merken, dan bijt ie zich behoorlijk vast. Ik vindt 't een prima motor die ook bij lage toerentallen makkelijk een zware kar uit stilstand wegtrekt, om de gang er bergop echter in te houden moet je deze machines gewoon flink op toeren houden, misschien dat in de hogere toerentallen de 20v nog nét iets meer biedt, maar voor mij voldoet de 10v prima. Als 't echt tot op tandvlees moet en dat doe ik  ;) ;D schakel ik wel ff over op benzine, (kleppen beetje sparen). Bovendien wordt 'ie daar lekker 'los' van een motor is gemaakt om ook met enige regelmaat op de max te preseteren  ;)Als je echt een koppelkoning wilt moet je voor een diesel gaan of voor een Turbo Versie. Het liefste rij ik voor mijn gebruik, met caravan en een vlotte rijstijl met een handbak, deze vindt ik lekker strak schakelen en de automaat op de NON turbo is wel een combinatie die niet heel vlot is in mijn optiek (maar deze ervaring heb ik niet).