Krakend koppelingspedaal S70 -1998

Gestart door Misha, 29-01-2008 17:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Vulk op 23-09-2011 08:24:34
Ik heb wel een imitatie exemplaar gemonteerd,

Nu blijkt dat een originele bijna goedkoper is dan een imitatie exemplaar.  :eusa_wall:

Tja, wie niet horen wil, moet maar voelen...  :P  ;D


Vulk

Ondertussen heb ik ook al de hoofdcylinder en hulpcylinder vervangen (beide origineel).

(Luid) kraken doet het niet meer, alleen nog een klein tikje in het pedaal, maar daar heb ik vrede mee genomen.

Boemeltje

#32
Interessant topic. Ik heb exact hetzelfde geluid/probleem :'(

Bij Dennis de koppeling+drukgroep+druklager van mijn TDI laten vervangen. Daarvoor kraakte hij al, maar na een kilometer of 2-3000 kwam het terug. Toen heeft Dennis de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Probleem kwam terug, met resultaat minstens zo luid als in het filmpje van Vulk. Helaas bleef het pedaal ook 'hangen' halverwege, waardoor fijn koppelen niet meer mogelijk is. Nu zijn de gaffel met alle onderdelen, geleidebus en druklager weer vervangen, maar na 70 kilometer heb ik al weer iets van een piep/kraak. De vorige keer was het te verhelpen door langs de gaffel wat vet op het druklager te spuiten, dus het lijkt wel 'in de bak' te zitten.

Het lijkt me dan stug dat het smeren van het lager een probleem in een koppelingscilinder zou kunnen verbloemen ;D Slijtage op gaffel, geleidebus en druklager was niet anders dan 'normaal'. Iemand hier nog ideeën?

UserID6342

En bij Eamonn uiteindelijk opgelost door weer de bak er achter uit te halen, de kogelkop waar de gaffel aanhangt en de geleidebus (waar het druklager overheen loopt) en de kom in de gaffel (waar het asje van de werkcilinder drukt) goed in te vetten.  Nu al 1500 km zonder bijgeluiden !