Irritante bijgeluidjes....

Gestart door BIGcharlie, 04-01-2005 17:25:12

Vorige topic - Volgende topic

BIGcharlie

Hey guys & Girls,
Verschillende mensen hebben last van irritante bijgeluidjes in hun roffel lees ik hier.
Misschien het moment om alles te bundelen tot één topic ???
Ik ga van start....
Sinds een drietal maanden last van een "rollend geluid met op het begin en op het einde een metalen tik" elke keer als ik stopte of optrok. :(
Dacht eerst aan een fabrieksmatig achtergelaten moer of bout in de chassisbalk, die een eigen leven gaan leiden was... :-\
Die betreffende bank vol PU schuim gespoten....maar dat hielp niet.
Na veel zoeken en kankeren, de passagierstoel eruitgenomen en deftig onderzoek gepleegd...
ineens....EUReka!!!! gevonden.
Wat bleek ???  in de holle dwarsbalk onder voorstoelen was een ledig glazen flesje neusdruppels verzeild geraakt, god mag weten hoe.
Na verwijdering is mijn rofffeltje weer volledig vrij van parasitaire geluidjes en ik kanker niet meer... ;)
Hehe..

Greetz 8)
BIG charlie

(dat geluid jongens)
who needs a radio...

Spin!

Oke...na een tig aantal km's begint de ventilator te piepen alsof hij aanloopt...dit komt soms voor, leer er wel mee leven. Of iemand moet een simpele oplossing weten.

Verder, een bijgeluid...laatst mn 850 verlaagd, en nu zijn de veren zo stug dat ze in de veerschotels knarsen bij het nemen van een drempeltje. Ook daar leer ik wel mee leven tenzij...iemand weer oplossing kan bieden.

www.vm-parts.nl

thuur

Hm, ik heb regelmatig een hondenbench achterin staan.. Mag je daar eens mee rijden als je niet tegen rammeltjes kunt ;) Gelukkig ligt de oplossing ernaast: een 450 Watt subwoofer ;D

En om het topic aan te vullen: middenconsole kraakte als je erop steunt. Oplossing: 10x15cm geluidsdempende plaat van achteruit (paneel asbak) erin proppen.

Achterbank piepte en kraakte bij iedere bocht en hobbel. Oplossing: sloten goed in de olie/smeer zetten.

Kentekenplaat achter rammelt bij dichtgooien klep en muziek met redelijk tot veel bas. Oplossing: tochtstrip plakken achter op de kentekenplaathouder.

Verder kraakt mijn voetsteuntje (dat plastic plaatje in de vloerbedekking naast het koppelingspedaal), hier weet ik (nog) geen oplossing voor.

Rempedaal piept bij het intrappen (alsof een harmonica/blaasbalg een klein gaatje heeft, dus zuigend/piepend geluid).

Gr 8)

PS: Zal het aanvullen als ik weer vorderingen heb gemaakt ;)

855-Champagne

Ik heb wel eens een vriendin naast me zitten,tja

BobaFett

Citaat van: 855-Champagne op 04-01-2005 19:28:51

Die willen ook wel eens piepen ja  ;D

Piepende aanvulling:
Mijn ventilator piept als ik een bocht naar rechts maak EN de ventilator in stand 1 of 2 staat...

speedyT5

Citaat van: thuur op 04-01-2005 19:22:29

Verder kraakt mijn voetsteuntje (dat plastic plaatje in de vloerbedekking naast het koppelingspedaal), hier weet ik (nog) geen oplossing voor.

Had ik ook, heb ik opgelost door het plastic plaatje met siliconenkit op de bekleding vast te plakken
8)
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

speedyT5

Citaat van: BIGcharlie op 04-01-2005 17:25:12
Sinds een drietal maanden last van een "rollend geluid met op het begin en op het einde een metalen tik" elke keer als ik stopte of optrok. :(
Dacht eerst aan een fabrieksmatig achtergelaten moer of bout in de chassisbalk, die een eigen leven gaan leiden was... :-\
Die betreffende bank vol PU schuim gespoten....maar dat hielp niet.
Na veel zoeken en kankeren, de passagierstoel eruitgenomen en deftig onderzoek gepleegd...
ineens....EUReka!!!! gevonden.
Wat bleek ???  in de holle dwarsbalk onder voorstoelen was een ledig glazen flesje neusdruppels verzeild geraakt, god mag weten hoe.

Had ik ook ??? ??? ???
ook met bochten maken enzo, wat ik er idd uit dat dwarsbalkje gehaald heb, een complete verzameling kinderspeelgoed, een witte VW kever cabrio 8) (staat nu bij de verzameling miniaturen) plastic balletjes, batterijen, nooit geweten dat er zoveel inkon in zo'n balkje ???
En dat komt erin door de opening waar de kachelblaasmond zit, kan niet anders, maar nu muisstil ;D

Heb er wel 2 maanden over gedaan om alles eruit te krijgen, dacht het iedere keer gevonden te hebben maar er kwam iedere keer weer iets anders uit, maar idd was het verwijderen van de rechtervoorstoel de enige oplossing.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

wuilus64

Bij mijn 850 is het net of er een losse plank in het dashbordkastje ligt, bij iedere hobbel meldt dit geluid zich. Knap irritant, ik heb alles opnieuw vastgezet in en rondom het kastje maar het euvel blijft. Ook heb ik na enige tijd ( niet altijd) vaak last van een piepende ventilator als ik een bocht neem.

Erik

FrankT5

Met dit ietwat koude weer heb ik de ventilator op de voorruit staan (niet de ontwasemer via de ECC!). De voorruit wordt dus na een paar minuten rijden warm. Vervolgens hoor ik de hele weg naar mijn werk regelmatig "tikken", alsof de voorruit aan het "werken" is. Ik zit er bijna op te wachten dat de ruit knapt door het verschil in buiten- en binnentemperatuur. Vorige eigenaar wist te vertellen dat er 2 keer een nieuwe voorruit in was gezet (breuk door steenslag), dus misschien is de laatste voorruit er niet goed ingezet.
Ook middenarmsteun kraakt bij druk, en de rechter ventilator piept in bochten.
wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?

thuur

Is het niet het dashboard wat tikt? (plastic wat opwarmt zal altijd kraken, ik heb dit zelfs in het boekje van mijn tv staan dat dit normaal is, maar die kraakt dan ook erg veel ;))

Gr 8)

animalT5R

Citaat van: FrankT5 op 05-01-2005 08:19:38
Met dit ietwat koude weer heb ik de ventilator op de voorruit staan (niet de ontwasemer via de ECC!). De voorruit wordt dus na een paar minuten rijden warm. Vervolgens hoor ik de hele weg naar mijn werk regelmatig "tikken", alsof de voorruit aan het "werken" is. Ik zit er bijna op te wachten dat de ruit knapt door het verschil in buiten- en binnentemperatuur. Vorige eigenaar wist te vertellen dat er 2 keer een nieuwe voorruit in was gezet (breuk door steenslag), dus misschien is de laatste voorruit er niet goed ingezet.

dat heb ik precies hetzelfde!!
tis net of je raam er uit springt,zo een harde kraak hoor je af en toe.
en die ventilator hoor ik ook,maar dat zal me kachelmotor wel zijn die behoorlijk vuil is ::)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Erik_M.

Citaat van: 855-Champagne op 04-01-2005 19:28:51

als het geluid irritant is (daar gaat dit topic tenslotte over), moet je haar thuislaten, anders beter in de smeer zetten  :-X ;D

FrankT5

Citaat van: animalT5R op 05-01-2005 10:52:48
Citaat van: FrankT5 op 05-01-2005 08:19:38

dat heb ik precies hetzelfde!!
tis net of je raam er uit springt,zo een harde kraak hoor je af en toe.
en die ventilator hoor ik ook,maar dat zal me kachelmotor wel zijn die behoorlijk vuil is ::)

Ik vraag me af wat er aan te doen is dat die voorruit niet meer kraakt (is toch echt de voorruit, Thuur, niet het plastic). Opnieuw er in laten zetten, met alle ellende van dien?
wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?

thuur

De eerste modellen hebben last van een spontaan barstende voorruit agv carrosserietorsie (en de reeds aanwezige spanningen op de ruit uiteraard), maar een T5(/R) is echt geen eerste model.. Vreemd. Ik heb ook een auto gehad met dat 'euvel' maar nooit ontdekt wat het was en nooit problemen gehad.

Gr 8)

Reitse

Citaat van: thuur op 05-01-2005 22:48:46
De eerste modellen hebben last van een spontaan barstende voorruit agv carrosserietorsie (en de reeds aanwezige spanningen op de ruit uiteraard), maar een T5(/R) is echt geen eerste model.. Vreemd. Ik heb ook een auto gehad met dat 'euvel' maar nooit ontdekt wat het was en nooit problemen gehad.

Gr 8)
Mijn voorruit is nog steeds heel.... en heb echt een heel erg eerste model