krik

Gestart door jeroen-tje, 10-07-2014 15:41:36

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ha, die staat hier ook.... Weliswaar een kleintje maar er staat er wel eentje ;D.  Er is echter maar 1 probleem, er staat een sloper op die allang weg had moeten zijn maar daar heb je 3 volwassen kerels voor nodig met in het totaal 6 goede armen :(.  En het laatste is nu net even een probleem bij mij, ik krijg hem met de arm (zoals deze nu is) er gewoon niet goed uit want er is weinig ruimte om de auto tussen de poort eruit te trekken.

Verder heb ik nog een 3.5 tons 4 kolommer brug opgeslagen liggen, maar die past hier gewoon niet.  En ik weiger perse om alleen voor de huur van een pand te gaan staan te werken, waar die brug in past.  Daarbij zijn wij vaak sneller zonder brug als met ;D.

elianmars

Je hebt toch plek zat voor een brug op het pleintje naast je huis, Dirk?  ;D

UserID6342

Ja dat weer wel natuurlijk en in bijvoorbeeld Italië en Namibië zou het ook gewoon kunnen, een brug in de buitenlucht.  Maar ik denk niet dat mijn buren dit zo'n geslaagd plan zullen gaan vinden ;D

StefanCJ

Ik vermoed inderdaad van niet. En die auto tillen, das toch een leuke warming up. Stuur André even een pbtje, die telt al voor 4 armen.

Lunadust

Omega 2.25 van een paar jaar oud die gebruikt is.
Niet zoals Ludo beweert mishandeld.
Misschien wijs om je vooroordelen voor je te houden.

Techneut, geen dichter.

Ludo

Als ik zo lees waar het voor gebruikt word, noem ik het toch mishandeld.
Dit is écht niet alleen van énkel een auto omhoog te krikken. (waar een krik dus voor dient)

Vulk

Als ik het hier zo lees zal de krik bij mij ongeveer 50 jaar meegaan, klinkt niet slecht. ;D

UserID6342

Citaat van: Ludo op 07-08-2016 00:21:49
Dit is écht niet alleen van énkel een auto omhoog te krikken. (waar een krik dus voor dient)
Dat kreng van mij ziet er net zo uit Ludo, en dat na een paar jaar echt intensief gebruik en alleen (!!) voor het opkrikwerk van auto's.  Ik gebruik de Omega nu alleen nog maar voor het ondersteunen van bijv. een motorblok als de distributiesteun vervangen moet worden.  Die witte strips zijn gemaakt van pisbakkenstaal en kunnen hun werk absoluut niet aan.

Nogmaals de Omega's zijn prima krikken voor als je af en toe eens auto omhoog moet krijgen, maar echt niet voor dagelijks intensief gebruik.

V70geRwin

Kan je er ook een zak chips mee krikken?

classicT5

Het ontwerp van de huidige omega is wel wat anders als ik zo naar de fotos kijk, bv wielen zijn breder en witte metalen strip is anders.

Geen idee of dat ook beter is voor de duurzaamheid ;)

gero

Citaat van: classicT5 op 07-08-2016 12:32:51
Het ontwerp van de huidige omega is wel wat anders als ik zo naar de fotos kijk, bv wielen zijn breder en witte metalen strip is anders.

Geen idee of dat ook beter is voor de duurzaamheid ;)

Ik had pas ook  1 gekocht , hij ziet er wel anders uit, bredere wielen,maar voor de rest toch hetzelfde,maar ja voor mij goed genoeg, die enkele keer dat ik de auto opkrikt.

StefanCJ

Witte strips zitten bij mijn (inmiddels ex-Omega-krik) ook zo scheef als een hoepel. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb ging de auto niet recht omhoog maar schuin omhoog. Dat geeft geen fijn gevoel. Ik heb hem nu staan voor hetgeen Dirk ook zei, al twijfel of ik hem daarvoor nog laat staan of weg doe ivm de ruimte.

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 06-08-2016 10:31:49
Ha, die staat hier ook.... Weliswaar een kleintje maar er staat er wel eentje ;D.  Er is echter maar 1 probleem, er staat een sloper op die allang weg had moeten zijn maar daar heb je 3 volwassen kerels voor nodig met in het totaal 6 goede armen :(.  En het laatste is nu net even een probleem bij mij, ik krijg hem met de arm (zoals deze nu is) er gewoon niet goed uit want er is weinig ruimte om de auto tussen de poort eruit te trekken.

Verder heb ik nog een 3.5 tons 4 kolommer brug opgeslagen liggen, maar die past hier gewoon niet.  En ik weiger perse om alleen voor de huur van een pand te gaan staan te werken, waar die brug in past.  Daarbij zijn wij vaak sneller zonder brug als met ;D.

Dirk, je kunt het dak van de carport met staanders op de liggers van de 4 kolommer monteren, dan gaat het mee omhoog  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Thunderstruck

Vraag over een krik:
Ik heb sinds deze week een Monza 2,25t krik deze is gelijkend op de omega versie. Nu wilde ik vandaag banden wisselen van mn E30 en wilde de krik gebruiken. Lang verhaal kort, hij komt niet omhoog (de krik dan :P ) ik heb hem ontlucht zoals in de instructies staat. Bij elke pompbeweging gaat de hef arm omhoog en gelijk weer omlaag.

Heb ik wat fout gedaan of moet ik gewoon terug met dat ding?

StefanCJ

Stang helemaal naar rechts gedraaid zodat 'ie 'dicht' zit?