krik

Gestart door jeroen-tje, 10-07-2014 15:41:36

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Ik ben eruit en ga voor de Omega. Schreef op mijn eigen blog ook al waarom, maar voor wanneer iemand in de toekomst met dezelfde vraag worstelt en op dit thread terecht komt, op youtube is het verschil in kwaliteit wat duidelijk te zien dan op de plaatjes.

Hier een filmpje van de goedkope Halfords versie, en hier een Omega krik. Het verschil in robuustheid en gebruik wordt goed zichtbaar.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

leons850

Mijn advies is wel, spaar even door voor de 3(,2) Tons versie. Deze is een stuk steviger dan de 2.xx.
Moet trouwens wel zeggen dat de wieltjes die er onder zitten niet altijd even goed mee werken.
Maar het gaat mij er om dat hij vertrouwen geeft als hij onder de auto staat, en die N weegt meer dan genoeg. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Ik heb eerst een Sonic aluminium krik gehad. Binnen de kortste tijd kapot. Was een duur ding.
Toen een Omega gekocht. Voor incidenteel gebruik prima. Maar voor bijna wekelijks gebruik niet goed.

stuuraandeverkeerdekant

Wekelijks gebruik gaat m niet worden. Daar is mijn kennis te gering voor en de staat van mijn auto nog te goed  ;)  Maar wie weet wat de toekomst brengt...
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Ik herken de veelvuldig geventileerde onvrede over de Omega krik niet. Heb zo'n 2.25 tons exemplaar en gebruik hem meermaals per week, geen problemen mee. Wel altijd vlakke ondervloer. Maar dat is met iedere krik aan te bevelen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Ik heb nog een Aldi krik van 25 euro (inclusief 2 assteunen). Over de prijs kan je niet zeiken, maar dat is dan ook het enige goeie er aan ;D.Het is beter dan de onboard krik trouwens, maar tegelijk levensgevaarlijk. Ik kruip dr niet onder zonder echte assteunen te plaatsen overigens. Wel tijd voor iets nieuws eigenlijk...

626Ronin

de noodkrik van mijn auto ging ook bij de eerste poging al krom voor het achterwiel los was (gastank?) en een XC/AWD versie redt het ook niet eens alleen, dan moet ik die krome originele er achter nog bij zetten.. ècht niet dat ik die pak als ik gepland ga sleutelen!
Citaat van: Lammert op 17-09-2016 21:28:01
Ik heb nog een Aldi krik van 25 euro (inclusief 2 assteunen). Over de prijs kan je niet zeiken, maar dat is dan ook het enige goeie er aan ;D.Het is beter dan de onboard krik trouwens, maar tegelijk levensgevaarlijk. Ik kruip dr niet onder zonder echte assteunen te plaatsen overigens. Wel tijd voor iets nieuws eigenlijk...

die zag ik hier ook krom gaan nadat een van de veel te iele splitpennetjes het had begeven ( de straat ìs niet vlak) heb nu een 2.25 tons (nee hoor, weegt zelf maar"35" kg) van Datona
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

freefall

Hier een ex defensie 5 tons die toch lekker laag kan....en 50cm hoog...paar grote steunen van dezelfde ex eigenaar. Ooit eens via domeinen gekocht voor fl.125  ;D Kan er bijna onderdoor kruipen
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am