(Help) Random Multiple Cylinder Misfire Detected

Gestart door Erik_D, 10-07-2014 17:24:55

Vorige topic - Volgende topic

Erik_D

Heren/Dames,

Vriend van mij heeft een V70 Bifuel uit 2002.
Prima auto alleen stotterde hij een beetje tijdens het rijden.

Na de gasinstallatie bij Verdampere te hebben laten schoonmaken bleef hij rot lopen.

Wat geld uitgegeven aan een ODB2 kabel heeft ons de volgende info gegeven (zie foto's)

https://imageshack.com/i/7g04d60fj
https://imageshack.com/i/6dbd77f9j

Nu hebben we van alle cylinders de bougies vervangen, en de bobine's, maar volgens de diagnose software blijft hij multiple misfire's detecten.
Kan iemand ons misschien vertellen hoe we dit op kunnen lossen enof wat er aan de hand kan zijn?

Tevens enige duidelijkheid over de andere melding : P0032 - H02S Heater Control Circuit High.

Ik hoor het graag van jullie en ik hoop dat we erachter kunnen komen wat de problemen veroorzaakt.

Bedankt alvast.

Ludo

UserID6342

Ik neem aan dat de bi-fuel een N is en geen classic.  De N's zijn alleen fatsoenlijk uit te lezen met Vida / Dice, alle andere is echt bagger om te doen.  Als het wel een classic is kan het natuurlijk gewoon met een OBD kabel.  En aan de storingslijst te zien gaat het fout op cilinder 5. Zitten hier nieuwe originele Bosch / Volvo bobines in, of allemaal imi meuk want ik zie al Beru ed zitten....

Hans Duiven

Ik heb een soort gelijk gedoe maar alleen onregelmatige loop op cilinder 1  (S60 2.4 20V 2001)

Storing gereset bij garage Brouwer en de bobines van cilinder 1 en 2 omgewisseld.
Exact de zelfde storing komt weer terug, reset en nieuwe bougies erin. Nog geen kilometer verder en
de zelfde storing schiet er weer in.

Piet

Ik zou er gezien de foutmelding P0032 eerst eens een (voorste)  nieuwe lambdasonde in zetten.
Een verkeerd brandstofmengsel als gevolg van een defecte lambdasonde kan ook misfires veroorzaken.

Hans Duiven

Citaat van: Piet op 10-07-2014 19:47:09
Ik zou er gezien de foutmelding P0032 eerst eens een (voorste)  nieuwe lambdasonde in zetten.
Een verkeerd brandstofmengsel als gevolg van een defecte lambdasonde kan ook misfires veroorzaken.

In mijn situatie:
Die heb ik 10.000 km geleden reeds vervangen voor een nieuwe ( OEM ).

Piet

Dan kan je nog de bedrading of stekker (corrosie) naar de sonde nakijken.
Die foutmelding is er niet voor niets.

Piet

Piet

Of bedrading/stekker van de cop van de cilinder met misfires

Erik_D

De Beru is er vroeger eens ingezet We hebben er nu 4 nieuwe bosh bobine's opgezet maar dit heeft ook geen verschil gemaakt.

Het is inderdaad geen classic v70 maar de iets nieuwere V70

Misschien dat iemand ook kan vertellen welke cylinder nummer 5 is, ik weet niet of ik gewoon logish van rechts naar links dien te tellen tot 5 of dat er een andere volgorde aangehouden dient te worden.

@ Ludo, nee klepspeling is nog niet gecontroleerd denk je dat dit de oorzaak kan zijn van misfires?

@ Dirk, ik ben nu die software aan het downloaden en zal eens kijken of dit gaat werken.

Erik_D

@ Piet,

Dank je wel voor je antwoord, weet je zo 123 wat voor lambdasonde erin moet aan de voorkant?
Ik weet dat de achterste nog niet zo lang geleden vervangen is maar de voorste nog nooit, maar dit klinkt mij best wel logish aangezien de auto ook totaal geen vermogen heeft.

Piet

Vaak is het bij een slechte voorste lambdasonde zo dat hij bij cruisen rot wil lopen wat dan weer verdwijnt bij flink gas geven.
Het is de voorste sonde die invloed heeft op het benzine mengsel, de achterste sonde zit er alleen voor controle op de werking van de cat.
Lambdasondes slijten en gaan gaandeweg slechter functioneren, na 80.000 km hebben ze zo'n beetje het beste wel gehad.
Zou me niks verbazen als het de sonde is vooral als hij er al heel lang in zit.
Het nr. weet ik niet zo uit mijn hoofd. Maar met google moet dat makkelijk te achterhalen zijn.
Koop vooral alleen de originele Bosch.

Piet

Er is nog wel voldoende compressie op de cilinders?

Ludo

Citaat van: Erik_D op 10-07-2014 19:58:28
@ Ludo, nee klepspeling is nog niet gecontroleerd denk je dat dit de oorzaak kan zijn van misfires?

Als er een klep lekt wel.
Compressie meten zoals Piet zegt.
Of probeer eerst eens de motor verhoogd stationair te laten draaien op ongeveer 1500 toeren, en luister of je plofjes hoort uit de uitlaat.

Erik_D

Ok klaarblijkelijk moeten we een Denso hebben, dat wordt ff zoeken.

Compressie net als klepspeling durf ik niks over te zeggen sorry, zoveel kaas heb ik niet gegeten van auto's ;)