Verschil in bovendekken

Gestart door kulk, 11-07-2014 23:15:46

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Ik heb een zwart bovendek die ik in m'n V70 wil zetten i.p.v. de beige die er nu in zit.

Echter op m'n huidige bovendek staat 'SRS AIRBAG' op de zwarte niet.

Kan ik het zwarte bovendek toch monteren in mijn V70 met bijrijdersairbag?

antraciet

denk dat je dan geen passagiersairbag meer kun verwachten.

kulk

Daar twijfel ik dus over.
Misschien dat de bovendekken hetzelfde zijn maar dat die tekst er alleen opgedrukt is zodat je weet dat je
auto een bijrijdersairbag heeft  :eusa_think:

UserID25761

denk niet dat dat gaat passen, er zit volgens mij een soort van zwakke plek in het dek met airbag.
deze heeft een gewoon dek niet

jelmo86

Citaat van: NickGR op 11-07-2014 23:23:46
denk niet dat dat gaat passen, er zit volgens mij een soort van zwakke plek in het dek met airbag.
deze heeft een gewoon dek niet
zodat ze kunnen garanderen dat iedere airbag op precies de zelfde plek naar buiten komt tijdens een aanrijding
Clublid 85012049

antraciet

als je de achterkant  bekijkt zit er een gat in de ene en bij de andere loopt de versteviging door

kulk

Ik vraag me ook af of het huidige bovendek origineel is.

Vanaf wanneer werd de V70 geleverd met passagiersairbag?

Mijn auto is van juli '98

Ik las iets over dat het een gratis optie was, iemand die dit zeker weet?

leons850

Met of zonder past gewoon maar als je er nu wel 1 hebt en je monteert er 1 zonder heb je kans dat je srs storingslampje gaat branden.
Ik heb ju een bovendek met airbag er in zitten maar die laatste is niet aangesloten.
Toevallig het zwarte dek bij Henk?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Volvoboy

Als je nu een dek met airbag hebt en je vervangt hem voor een dek zonder airbag krijg je een storingslampje. Passagiersairbag was een optie, die van m'n vader (okt '97) heeft hem wel, die van mij (april '98) heeft hem niet.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Citaat van: kulk op 11-07-2014 23:15:46
Ik heb een zwart bovendek die ik in m'n V70 wil zetten i.p.v. de beige die er nu in zit.

als er nu wel een airbag in zit, dan zou ik persoonlijk willen hebben dat er een bovendek voor een auto met airbag in zit.
zit er geen airbag in, dan maakt het niet uit. Haal de binnenkant van dashbord kastje er maar uit dan weet je het gelijk

Douwe

Citaat van: Sbv op 12-07-2014 07:10:19
Citaat van: kulk op 11-07-2014 23:15:46

als er nu wel een airbag in zit, dan zou ik persoonlijk willen hebben dat er een bovendek voor een auto met airbag in zit.
zit er geen airbag in, dan maakt het niet uit. Haal de binnenkant van dashbord kastje er maar uit dan weet je het gelijk

Dashboardkastje met airbag is ook kleiner als een dashboardkastje zonder airbag.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

elianmars

Normaal gesproken zit de airbag gemonteerd aan het bovendek. Dat SRS staat er niet voor de sier op.

kulk

Citaat van: leons850 op 12-07-2014 00:12:56
Met of zonder past gewoon maar als je er nu wel 1 hebt en je monteert er 1 zonder heb je kans dat je srs storingslampje gaat branden.
Ik heb ju een bovendek met airbag er in zitten maar die laatste is niet aangesloten.
Toevallig het zwarte dek bij Henk?

Dat lampje was ik al bang voor, moet ik niet hebben, dinsdag moet ie voor APK namelijk  ;D
Nee is niet van Henk maar van Racingbrick (Raymond).

Maar goed, bedankt voor jullie antwoorden, ik kan er uit afleiden dat mijn auto passagiersairbag heeft dus ik ga
op zoek naar een passend bovendek.

Ik had het dek gekregen van Raymond dus ik heb verder helemaal nergens naar gekeken, vond het al lang goed  ;)

Kan ik er iemand anders een plezier mee doen of wil er iemand ruilen misschien?

joebar

Airbag lampje is geen apk afkeur
Maar een ploffende airbag door een bovendek wat er niet voor is gemaakt wil je niet meemaken, dan krijg je projectielen door de auto heen hoor....
Btw mijn 94 had al een passagiers airbag

kulk

Ja precies, ik ga niet lopen kloten joh, hij staat inmiddels al in het verkooptopic  ;)